!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #240 Gepost op: 24 september 2012, 22:21:59 »
Citaat van: Paulo;23187
Volgens mij komt dat door het hogere octaan gehalte. Hier in Nederland is alles RON 95, ook V-Power, Exelium en andere speciale brandstoffen. Ik heb tijdens mijn vakantie RON 98 getankt, en het verschil is inderdaad goed merkbaar.
V -Power in Nederland heeft een octaangetal (RON) van 97. Maar omdat officieel alleen 91, 95 en 98 octaan benzine bestaan. staat er 95 op de pomp.
Veel tegenwoordige motoren zijn uitgelegd op een uiteindelijke octaanbehoefte van ongeveer 100, dwz rekening houdend met een zekere mate van afzettingen in de verbrandingsruimte, want de ontwerp-octaanbehoefte is een paar punten lager. Afhankelijk van de getankte brandstof regelt de motor in meer of mindere mate terug met behulp van de pingelsensor.
Een "echte" motor regelt met Nederlandse  V-Power wat verder op, dan puur op basis van het octaangetal te verwachten is, door het schoonhouden/-maken van de verbrandingsruimte en de verstuivers en de duidelijk hogere vlamsnelheid, dan een standaardbenzine. Bij de standaardmeting van het octaangetal kom dit effect er niet uit, omdat die gemeten wordt bij een toerental van 600 omw/min.
Natuurlijk is er nog een duidelijk verschil tussen de Duitse V-Power 100+ en het Nederlandse spul.
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #241 Gepost op: 24 september 2012, 22:31:08 »
Citaat van: Paulo;23187
Volgens mij komt dat door het hogere octaan gehalte. Hier in Nederland is alles RON 95, ook V-Power, Exelium en andere speciale brandstoffen. Ik heb tijdens mijn vakantie RON 98 getankt, en het verschil is inderdaad goed merkbaar.
V -Power in Nederland heeft een octaangetal (RON) van 97. Maar omdat officieel alleen 91, 95 en 98 octaan benzine bestaan. staat er 95 op de pomp.
Veel tegenwoordige motoren zijn uitgelegd op een uiteindelijke octaanbehoefte van ongeveer 100, dwz rekening houdend met een zekere mate van afzettingen in de verbrandingsruimte, want de ontwerp-octaanbehoefte is een paar punten lager. Afhankelijk van de getankte brandstof regelt de motor in meer of mindere mate terug met behulp van de pingelsensor.
Een "echte" motor regelt met Nederlandse  V-Power wat verder op, dan puur op basis van het octaangetal te verwachten is, door het schoonhouden/-maken van de verbrandingsruimte en de verstuivers en de duidelijk hogere vlamsnelheid, dan een standaardbenzine. Bij de standaardmeting van het octaangetal kom dit effect er niet uit, omdat die gemeten wordt bij een toerental van 600 omw/min.
Natuurlijk is er nog een duidelijk verschil tussen de Duitse V-Power 100+ en het Nederlandse spul.
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #242 Gepost op: 24 september 2012, 22:43:38 »
Hik in de site??
Volgens mij stotter ik niet :D
*

Paulo
86

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA SP3
  • **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #243 Gepost op: 25 september 2012, 21:14:43 »
Ha. ha... zo is het dubbel duidelijk:) Weer wat geleerd.
I I Ciao, Paulo
 
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Distinctive - Bianco Ghiaccio - Sportpack 3 met 18" 8C wielen - Business pack - Brembo remklauwen
*

dna
79

  • **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #244 Gepost op: 3 oktober 2012, 12:22:53 »
Mijn ABS module is vervangen omdat deze kapot was, en nu werkt alles qua toerental en topsnelheid etc weer.
Ik heb voor de duidelijkheid dus een savali chip gehad, en nu laatst op de Duitse autobaan trok ik met gemak door naar 260 en toen langzaam ging het door daaroverheen aangezien er geen cijfertjes meer staan hij ik 265 op de teller dus.

Ben er erg tevreden mee.
*

maxer
85

  • **
    - Junior Alfist
topsnelheid Giulietta
« Reactie #245 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:50:23 »
Van het weekend met mijn Giuletta 1.4 TMA Savali en vier vrienden naar Dusseldorf geweest. Op de terugweg vlak voor de Nederlandse grens tikte de Juul de 230 KM op de teller aan. Ik ben af en toe verbaasd over de prestaties van deze auto, het is een 1.4 en er zaten vier grote gasten in (allemaal tussen 85 en 95 KG) + onze weekendtassen in en dan gewoon de 230 aantikken...
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #246 Gepost op: 13 oktober 2012, 11:20:32 »
Citaat van: dna op  3 oktober 2012, 12:22:53
Citaat van: dna op  3 oktober 2012, 12:22:53
Mijn ABS module is vervangen omdat deze kapot was, en nu werkt alles qua toerental en topsnelheid etc weer.
Ik heb voor de duidelijkheid dus een savali chip gehad, en nu laatst op de Duitse autobaan trok ik met gemak door naar 260 en toen langzaam ging het door daaroverheen aangezien er geen cijfertjes meer staan hij ik 265 op de teller dus.

Ben er erg tevreden mee.

Je bent één van de weinige die dergelijke snelheden haalt, goed ingereden dus  ;D
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #247 Gepost op: 26 juni 2013, 00:09:51 »
vandaag nog even in Duitsland gereden maar die 218 op de GPS haal ik echt niet. 215 max.
Wel gelijk op met een V70 D5........
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #248 Gepost op: 26 juni 2013, 07:57:41 »
Wat is dat op de teller Dick? Veel afwijking of valt het mee?
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #249 Gepost op: 26 juni 2013, 08:28:51 »
Bij mij was 240 GPS ongeveer 250 op de teller. Je zat ernaast  ;)
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #250 Gepost op: 26 juni 2013, 08:51:16 »
Oh ja, stom...

Zelf heb ik nog niet getopt, bij 225 op de teller vond mijn geweten naast me het welletjes ;D Die 225 haalde ze trouwens vrij gemakkelijk en nog in N ook.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #251 Gepost op: 26 juni 2013, 22:30:34 »
Wat is dat op de teller Dick? Veel afwijking of valt het mee?

nee heel weinig, iets boven de 220 op de teller.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #252 Gepost op: 19 juli 2013, 04:33:39 »
ook 225 op de teller.  dit wilde in het begin niet, bleef netjes op 218 steken (met een afwijking van minimum 3 km/u was de reeele snelheid maximum 215).

Ik test regelmatig op een vaste plaatse de eindsnelheid na een sprint van +- 400m bergop.  In den beginne was de eindsnelheid 140 km/u (in D), nu al bijna 150...  ow ja, A-mode is sneller dan N.....
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #253 Gepost op: 21 juli 2013, 13:45:42 »
Morgen weer even een dagje naar Duitsland.... Altijd leuk.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
Re: topsnelheid Giulietta
« Reactie #254 Gepost op: 21 juli 2013, 13:59:40 »
Wel warm, kijken wat voor invloed dat heeft