!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ste
10

  • Type Alfa: Giuletta
  • *
    - Startende Alfist
Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Gepost op: 16 juli 2014, 11:09:06 »
Hallo,

Ongeveer een maand geleden werden wij in stilstand langs achter aangereden.

Hierbij was er duidelijke schade aan de achterbumper, dubbele uitlaat, koffer en de ophanging.

Wij werden door de klap ook tegen de auto voor ons geduwd waardoor wij ook aan de voorzijde schade hebben.

Onze giulietta bevond zich in zeer goede staat. Hij is van 2012, het gaat om 2.0 diesel met 170 pk. Hij heeft alle mogelijke toebehoren : panoramisch dak, rode remklauwen, muziek van Böse, grote radio, sideskirts, dubbele uitlaat, speciale achterbumper.

Nu heeft de deskundige bepaald dat de auto een totaal verlies is. Hij schatte de eerste waarde op 15.000 euro zonder btw. Na enig protest is de waarde al omhoog gebracht naar 21.000 euro met btw.

Volgens ons is de auto minimum 24000 euro waard met btw.

De auto heeft ons 34000 euro gekost in aankoop + nog 4000 euro in bijkomende stukken.

Hebben jullie hier een gedacht over? Overschatten wij de auto en moeten wij het voorstel aannemen?
*

Jobo
1.821

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  • *****
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2014, 11:13:14 »
Wat was de km stand?

Persoonlijk denk ik dat je met 21.000 niet ontevreden mag zijn
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm


Urban Impressions Fotografie


Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)
*

Ste
10

  • Type Alfa: Giuletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2014, 11:16:29 »
Hij had ongeveer 90.000 km
*

pietrobq4
17

  • Type Alfa: Alfa Romeo Brera 3.2 Q4
  • *
    - Startende Alfist
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2014, 12:24:59 »
Neem aan dat dit je eigen verzekeraar is die de schade heeft vastgesteld. Heb je goede aan de man laten weten wat de bijkomende kosten zijn  geweest ! Wat is de opbrengst van het 'wrak'' , daar wil ook nog weleens verschil inzitten ?
*

Ste
10

  • Type Alfa: Giuletta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2014, 12:35:36 »
Ik heb alle facturen overgemaakt aan de deskundige van mijn verzekeraar.

Het hoogste bod voor het wrak bedraagt 8.940 euro.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2014, 18:39:45 »
Wat voor verzekering heb je?

En Giuliettas verliezen snel hun waarde de laatste tijd.
Dus 21 is inderdaad niet zo laag nee.
Maar pushen kun je altijd proberen.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

helmar31
371

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2014, 21:05:49 »
Hallo,

Ongeveer een maand geleden werden wij in stilstand langs achter aangereden.

Hierbij was er duidelijke schade aan de achterbumper, dubbele uitlaat, koffer en de ophanging.

Wij werden door de klap ook tegen de auto voor ons geduwd waardoor wij ook aan de voorzijde schade hebben.

Onze giulietta bevond zich in zeer goede staat. Hij is van 2012, het gaat om 2.0 diesel met 170 pk. Hij heeft alle mogelijke toebehoren : panoramisch dak, rode remklauwen, muziek van Böse, grote radio, sideskirts, dubbele uitlaat, speciale achterbumper.

Nu heeft de deskundige bepaald dat de auto een totaal verlies is. Hij schatte de eerste waarde op 15.000 euro zonder btw. Na enig protest is de waarde al omhoog gebracht naar 21.000 euro met btw.

Volgens ons is de auto minimum 24000 euro waard met btw.

De auto heeft ons 34000 euro gekost in aankoop + nog 4000 euro in bijkomende stukken.

Hebben jullie hier een gedacht over? Overschatten wij de auto en moeten wij het voorstel aannemen?

Je kunt twee zaken doen. A bij de anwb kijken wat de verkoopwaarde is volgens dat systeem of je neemt het gemiddelde van 10 vergelijkbare auto's die worden aangeboden op autowereld of cartrack of.... Deze waardes worden door een rechter (nu komt het) altijd gehonoreerd. De verzekeringen waarderen altijd en bewust af. Suc.6
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

helmar31
371

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2014, 21:13:22 »
Waarde bij koop en verkoop van de GIULIETTA 2.0JTDM 125KW DISTINCTIVE , Mei 2012, € 33.450, 80000

    Situatie Richtprijs*
    Kopen bij merkdealer met garantie€ 21.250
    Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 20.450
    Inruil bij autobedrijf€ 17.400
    Verkoop tussen particulieren€ 17.750
    Meeneemprijs € 19.650

Kopen bij merkdealer of Bovag autobedrijf met garantie

Dit is de richtprijs die u betaalt als u een auto koopt bij een Bovag autobedrijf of een merkdealer. Vanaf € 4.500 is deze verkoopprijs inclusief minimaal zes maanden garantie en inclusief kosten voor rijklaarmaken, aflevering en tenaamstelling.
Inruil bij autobedrijf

Dit is de richtprijs die u ontvangt als u uw auto inruilt bij een autobedrijf bij de aanschaf van een andere auto.
Verkoop tussen particulieren

Dit is de prijs die u ontvangt (als verkoper), of betaalt (als koper) bij verkoop van een auto tussen particulieren. De koper kan geen aanspraak maken op garantie of gebruik maken van een geschillenregeling. Deze richtprijs is daarom lager dan de richtprijs bij een autobedrijf.

Meeneemprijs

In autoadvertenties op internet komt nogal eens de term ‘meeneemprijs’ voor. Dit is een geadverteerde minimumprijs, zonder garantie en zonder afleveringscontrole of onderhoudsbeurt. Vaak kan los garantie en een onderhoudsbeurt worden bijgekocht.

Meer info^

    Dagwaarde Richtprijs*
    Vervangingswaarde bij total loss € 20.100
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2014, 21:16:41 »
Je kunt twee zaken doen. A bij de anwb kijken wat de verkoopwaarde is volgens dat systeem of je neemt het gemiddelde van 10 vergelijkbare auto's die worden aangeboden op autowereld of cartrack of.... Deze waardes worden door een rechter (nu komt het) altijd gehonoreerd. De verzekeringen waarderen altijd en bewust af. Suc.6

Uit eigen ervaring kan ik melden dat dat toch blijkbaar echt ook van je verzekeringsmaatschappij afhangt. Ik heb helemaal niet langdurig hoeven onderhandelen toen mijn Clubman S gestolen was. Ik had zelf een pakketje gemaakt met onderhoud, foto's, upgrades etc. En ze kwamen direct met een acceptabel bod (lees=vergelijkbaar met de duursten op dat moment aangeboden).
*

helmar31
371

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2014, 21:21:37 »
Klopt, dit was ook zo bij de diefstal van mijn motor maar ook heb ik het andere meegemaakt (helaas).  :(
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
Re: Totaal verlies alfa romeo giulietta
« Reactie #10 Gepost op: 21 juli 2014, 23:00:12 »
Uit eigen ervaring kan ik melden dat dat toch blijkbaar echt ook van je verzekeringsmaatschappij afhangt. Ik heb helemaal niet langdurig hoeven onderhandelen toen mijn Clubman S gestolen was. Ik had zelf een pakketje gemaakt met onderhoud, foto's, upgrades etc. En ze kwamen direct met een acceptabel bod (lees=vergelijkbaar met de duursten op dat moment aangeboden).

Exact. Er zijn ook verzekeringsmaatschappijen die binnen 3 jaar de nieuwprijs (of aanschafwaarde) terugbetalen.