!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.
Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?
Citaat van: frankie op 18 februari 2016, 15:53:51Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?Nee, het gekke is, is dat een begrenzing op de turbodruk geen begrenzing is die actief raakt wanneer de turbo opspoelt, maar het is eigenlijk een doelstelling van de turbo om daarna toe op te spoelen. Echter, in dat proces doet de turbo dit zo enthousiast, dat die door de marge heen breekt. Dan gaat die hem dus actief begrenzen op dat moment. Daarom zijn we gaan kijken hoe hoog we de doelstelling kunnen leggen, dat die er niet meer zo makkelijk doorheen breekt, maar het wel allemaal veilig blijft. En zie, daar heb je het huidige resultaat. Hij breekt er nu nog steeds een heel ietsje pietsje doorheen, maar dat is echt minimaal. Hij levert dus eigenlijk vrijwel volle druk, maar veiligheidshalve kan het allemaal nog wel.
Citaat van: alfata op 18 februari 2016, 16:41:57Citaat van: frankie op 18 februari 2016, 15:53:51Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?Nee, het gekke is, is dat een begrenzing op de turbodruk geen begrenzing is die actief raakt wanneer de turbo opspoelt, maar het is eigenlijk een doelstelling van de turbo om daarna toe op te spoelen. Echter, in dat proces doet de turbo dit zo enthousiast, dat die door de marge heen breekt. Dan gaat die hem dus actief begrenzen op dat moment. Daarom zijn we gaan kijken hoe hoog we de doelstelling kunnen leggen, dat die er niet meer zo makkelijk doorheen breekt, maar het wel allemaal veilig blijft. En zie, daar heb je het huidige resultaat. Hij breekt er nu nog steeds een heel ietsje pietsje doorheen, maar dat is echt minimaal. Hij levert dus eigenlijk vrijwel volle druk, maar veiligheidshalve kan het allemaal nog wel.Ik heb exact dezelfde setup als jij, zou ik er ook baat bij hebben om het e.e.a. nog eens opnieuw af te laten stellen door Ronald?Of was dit een individueel geval?
Trekt indrukwekkend door na 170 km/h.
Ik zie een moersleutel. Even de dealer bezoeken?En nog leuker ik heb bijna dezelfde km stand op het moment (62857)