!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Zojuist de katloze Ragazzon downpipe en de lambda faker besteld.
1.4 multiair euro6Moet ik na het plaatsen weer opnieuw naar Squadra of is dat niet nodig?
Citaat van: deLachendePaus op 24 november 2016, 14:27:541.4 multiair euro6Moet ik na het plaatsen weer opnieuw naar Squadra of is dat niet nodig?Even overleggen met Squadra. Door een andere downpipe zou in principe de turbodoelstelling nog hoger gelegd kunnen worden. Dus om het maximale eruit te halen: ja. Maar het verschil met je standaard downpipe zal al echt groot zijn. Die is enorm restrictief.
Ik weet niet van wie dit filmpje is hier, het werkt bijzonder goed voor de motivatie om dit allemaal snel geregeld te hebben https://youtu.be/IsQnlA9B1Lk
Citaat van: deLachendePaus op 25 november 2016, 12:29:19Ik weet niet van wie dit filmpje is hier, het werkt bijzonder goed voor de motivatie om dit allemaal snel geregeld te hebben https://youtu.be/IsQnlA9B1LkDie is van mij. Dat is mijn oude auto. De auto was toen softwarematig nog niet helemaal waar die zijn moest, maar luister vooral naar hoe snel de turbo weer druk heeft na het schakelen. Hij gaat direct! Vooral goed te merken vanaf 6.05min. Die Abarth is trouwens 200PK, dus redelijk vlot! Vanaf een minuut of 10 ga ik ook op een wat hoger tempo rijden. Eerste paar ronden was een beetje aftasten van de auto en het circuit.
De downpipe en voorpijp met flexstuk Ragazzon zijn binnen, volgende week donderdag wordt het allemaal gemonteerd. Ik ben benieuwd Ik twijfel nu nog of ik zonder middendemper of einddemper ga. Als ik middendemperloos ga rijden krijg ik dan geen probleem qua uitstoot met een keuring?
Citaat van: deLachendePaus op 1 december 2016, 09:58:51Citaat van: deLachendePaus op 1 december 2016, 09:58:51De downpipe en voorpijp met flexstuk Ragazzon zijn binnen, volgende week donderdag wordt het allemaal gemonteerd. Ik ben benieuwd Ik twijfel nu nog of ik zonder middendemper of einddemper ga. Als ik middendemperloos ga rijden krijg ik dan geen probleem qua uitstoot met een keuring?Een demper heeft geen invloed op de uitstoot, maar dat terzijde. Ik wil je absoluut afraden om na de downpipe en voorpijp de middendemper en einddemper of 1 van beide te verwijderen. Dat wordt echt te luid! Je kunt het doen hoor, maar ik denk dat je je snel genoeg bedenkt. Probeer eerst maar eens met de downpipe. Heb je trouwens wel een lamdafaker aangeschaft? Of laat je de lamda wegschrijven in de software? Beide zijn niet verkeerd, maar zorg wel dat je dat voor montage van de downpipe doet, anders krijg je na 1000km een foutmelding.
Citaat van: alfata op 1 december 2016, 10:05:33Citaat van: alfata op 1 december 2016, 10:05:33Citaat van: deLachendePaus op 1 december 2016, 09:58:51Citaat van: deLachendePaus op 1 december 2016, 09:58:51De downpipe en voorpijp met flexstuk Ragazzon zijn binnen, volgende week donderdag wordt het allemaal gemonteerd. Ik ben benieuwd Ik twijfel nu nog of ik zonder middendemper of einddemper ga. Als ik middendemperloos ga rijden krijg ik dan geen probleem qua uitstoot met een keuring?Een demper heeft geen invloed op de uitstoot, maar dat terzijde. Ik wil je absoluut afraden om na de downpipe en voorpijp de middendemper en einddemper of 1 van beide te verwijderen. Dat wordt echt te luid! Je kunt het doen hoor, maar ik denk dat je je snel genoeg bedenkt. Probeer eerst maar eens met de downpipe. Heb je trouwens wel een lamdafaker aangeschaft? Of laat je de lamda wegschrijven in de software? Beide zijn niet verkeerd, maar zorg wel dat je dat voor montage van de downpipe doet, anders krijg je na 1000km een foutmelding.Ik meende dat er nog een kat bij de middendemper zat
Woohoo, de katloze downpipe en Ragazzon voorpijp zijn vanmorgen gemonteerd.Geluid maakt ze wat meer, en ze ruikt op het moment als een rally auto. Net kwam ik aan bij de poort van m'n werk en ik rook echt de typische dampen bij het even stationair draaien na 35km snelweg, wat me positief opviel was het lekkere holle geluid bij het wegrijden.In de n stand had ik 150pk en daar merk ik wel dat ze sneller op pakt. D stand heb/had ik 184pk en ook daar merk ik een verbetering met het op pakken bij lage toeren. Al met al positief!Volgende stap word nieuwe middenpijp en H2 Ragazzon met nieuwe diffuser (nu enkel)
Citaat van: deLachendePaus op 8 december 2016, 12:14:25Citaat van: deLachendePaus op 8 december 2016, 12:14:25Woohoo, de katloze downpipe en Ragazzon voorpijp zijn vanmorgen gemonteerd.Geluid maakt ze wat meer, en ze ruikt op het moment als een rally auto. Net kwam ik aan bij de poort van m'n werk en ik rook echt de typische dampen bij het even stationair draaien na 35km snelweg, wat me positief opviel was het lekkere holle geluid bij het wegrijden.In de n stand had ik 150pk en daar merk ik wel dat ze sneller op pakt. D stand heb/had ik 184pk en ook daar merk ik een verbetering met het op pakken bij lage toeren. Al met al positief!Volgende stap word nieuwe middenpijp en H2 Ragazzon met nieuwe diffuser (nu enkel)Mooi man! Merk je hoeveel beter ze door ademt hoog in de toeren? En hoe snel je weer turbodruk hebt na het schakelen?