!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Citaat van: alfata op 13 juli 2017, 11:55:42Citaat van: GiuliettaTCT op 13 juli 2017, 11:52:38Citaat van: TimW op 13 juli 2017, 11:08:28Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.Top, goeie tip. Niet bij stil gestaan om dat specifiek door te geven.@Alfata: jij bent dus bij hen geweest en hebt daar een goede ervaring aan over gehouden. Prettig om te horen. Nu heb ik bij hen 2 opties gezien m.b.t. de chiptuning. Welke optie heb jij toen gekozen?Dat is nogal lastig uit te leggen. Toen ik mijn auto kocht was die al getuned. Ik heb toen een downpipe met sportkat laten monteren waarbij ik een lamdastoring kreeg. Die hebben zij toen weggeschreven. Paar dagen later belde zij mij. Ze hadden nog eens naar mijn software gekeken en het bleek dat de turbodruk wel was verhoogd, maar de ontsteking standaard was gelaten en de inspuiting niet geheel prettig stond afgesteld. Zij zijn er toen mee bezig gegaan, ook omdat door de downpipe er meer uit te halen viel. Ben er een keer of 3 geweest, dit omdat de software van de originele tuner (een Deense tuner) niet bepaald goed te noemen viel. Achteraf hadden we beter vanuit de originele software kunnen werken, maar goed, dat is achteraf gepraat. Ik heb nooit de volle mep betaald, omdat we uitgingen van wat kleine aanpassingen. Ondertussen hebben ze wel de gehele software destijds opnieuw geschreven zonder iets extra's te vragen. Erg netjes!Ok, bedankt voor je info! Ik zal in ieder geval nog is contact met ze opnemen m.b.t. de euro6.UPDATE: ze geven bij unlimited tuning aan niet zeker te weten of ze hem kunnen chippen vanwege de euro6. Ondanks dat het misschien hele goeie jongens zijn zal ik toch niet van hen gebruik gaan maken. De keuze zal gemaakt moeten worden tussen Squadra en Savali.
Citaat van: GiuliettaTCT op 13 juli 2017, 11:52:38Citaat van: TimW op 13 juli 2017, 11:08:28Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.Top, goeie tip. Niet bij stil gestaan om dat specifiek door te geven.@Alfata: jij bent dus bij hen geweest en hebt daar een goede ervaring aan over gehouden. Prettig om te horen. Nu heb ik bij hen 2 opties gezien m.b.t. de chiptuning. Welke optie heb jij toen gekozen?Dat is nogal lastig uit te leggen. Toen ik mijn auto kocht was die al getuned. Ik heb toen een downpipe met sportkat laten monteren waarbij ik een lamdastoring kreeg. Die hebben zij toen weggeschreven. Paar dagen later belde zij mij. Ze hadden nog eens naar mijn software gekeken en het bleek dat de turbodruk wel was verhoogd, maar de ontsteking standaard was gelaten en de inspuiting niet geheel prettig stond afgesteld. Zij zijn er toen mee bezig gegaan, ook omdat door de downpipe er meer uit te halen viel. Ben er een keer of 3 geweest, dit omdat de software van de originele tuner (een Deense tuner) niet bepaald goed te noemen viel. Achteraf hadden we beter vanuit de originele software kunnen werken, maar goed, dat is achteraf gepraat. Ik heb nooit de volle mep betaald, omdat we uitgingen van wat kleine aanpassingen. Ondertussen hebben ze wel de gehele software destijds opnieuw geschreven zonder iets extra's te vragen. Erg netjes!
Citaat van: TimW op 13 juli 2017, 11:08:28Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.Top, goeie tip. Niet bij stil gestaan om dat specifiek door te geven.@Alfata: jij bent dus bij hen geweest en hebt daar een goede ervaring aan over gehouden. Prettig om te horen. Nu heb ik bij hen 2 opties gezien m.b.t. de chiptuning. Welke optie heb jij toen gekozen?
Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.
Multiair is alleen wel een heel ander verhaal dan QV, kunnen we eigenlijk niet vergelijken.Op basis van persoonlijke ervaringen zou ik Savali ten alle tijden vermijden. Squadra geen ervaring mee, maar hoor ik overwegend positieve verhalen over. Hiernaast zou ik zeker H&S niet uitvlakken, zij zijn nog steeds volop de software van de multiair aan het doorontwikkelen.
Citaat van: GiuliettaTCT op 13 juli 2017, 12:04:01Citaat van: alfata op 13 juli 2017, 11:55:42Citaat van: GiuliettaTCT op 13 juli 2017, 11:52:38Citaat van: TimW op 13 juli 2017, 11:08:28Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.Top, goeie tip. Niet bij stil gestaan om dat specifiek door te geven.@Alfata: jij bent dus bij hen geweest en hebt daar een goede ervaring aan over gehouden. Prettig om te horen. Nu heb ik bij hen 2 opties gezien m.b.t. de chiptuning. Welke optie heb jij toen gekozen?Dat is nogal lastig uit te leggen. Toen ik mijn auto kocht was die al getuned. Ik heb toen een downpipe met sportkat laten monteren waarbij ik een lamdastoring kreeg. Die hebben zij toen weggeschreven. Paar dagen later belde zij mij. Ze hadden nog eens naar mijn software gekeken en het bleek dat de turbodruk wel was verhoogd, maar de ontsteking standaard was gelaten en de inspuiting niet geheel prettig stond afgesteld. Zij zijn er toen mee bezig gegaan, ook omdat door de downpipe er meer uit te halen viel. Ben er een keer of 3 geweest, dit omdat de software van de originele tuner (een Deense tuner) niet bepaald goed te noemen viel. Achteraf hadden we beter vanuit de originele software kunnen werken, maar goed, dat is achteraf gepraat. Ik heb nooit de volle mep betaald, omdat we uitgingen van wat kleine aanpassingen. Ondertussen hebben ze wel de gehele software destijds opnieuw geschreven zonder iets extra's te vragen. Erg netjes!Ok, bedankt voor je info! Ik zal in ieder geval nog is contact met ze opnemen m.b.t. de euro6.UPDATE: ze geven bij unlimited tuning aan niet zeker te weten of ze hem kunnen chippen vanwege de euro6. Ondanks dat het misschien hele goeie jongens zijn zal ik toch niet van hen gebruik gaan maken. De keuze zal gemaakt moeten worden tussen Squadra en Savali.Dan Squadra. No-brainer voor mij.
Ik ben niet voor niks zo tevreden over ze Ben je in Willebroek geweest?
Vandaag bij BR Performance geweest. Wat een fijn bedrijf! Meten = weten is daar wel het credo. Ik ben altijd gewend dat de tuner je de sleutels in de handen druk na de tuning en roept "rij maar een rondje". Hier dus niet. Vooraf op de bank, na de tuning op de bank. Vervolgens dataloggen op de bank, en daarna op de straat. Resultaat ben ik erg tevreden mee. En Alfa komt eindelijk zijn fabrieksopgave claim na: