Zoals de topic luid, gezien het in den belgiek er wat anders aan toegaat vond ik het misschien interessant om hetgeen al gezegd was in het andere grote verlagingstopic hier bij elkaar te plaatsen.
In Belgie moet men blijkbaar rekening houden met :
A) verzekeringscontract ?!?
B) keuring
C) de kleur van de verlagingsveren om de keuring te bedotten (moet blijkbaar zwart zijn)
D) garantie op alfa van je dealer als je deze verlaagt ? en zeker als je deze je dealer deze wilt laten verlagen
E) de opties, QV veren ? (of net niet goed genoeg)
F) welke documenten in orde kunnen gebracht worden om legaal te verlagen... Goei vraag eh
vandaar niet ingevult
Hopelijk geraken we eruit wijs.
Want waarom de juul verlagen :
Voor een alfa geeft dit echt geen sportief gevoel zo hoog op de poten staan :
1. comfort prima, maar ik word er gewoon zeeziek van al dat gehobbel/dansen in bochten en dan spreek ik over een juul met sportpack en dynamische ophanging en 18" velgen.
2. strakker (directer) gevoel bij insturen bochten, zoals op alfa 147's met sportonderstel en fiat coupe
***
Hoeveel verlagen, goede vraag, net datgene nodig om er een sportiever voelende auto van te maken.
Zoals QV ? (-15mm -10mm) of is dit net niet goed genoeg. (althans volgens sommige QV eigenaars)
Comments more then welcome !