!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2017, 11:29:51 »
Mooi is dat altijd. Ik ben daar een keer geweest met een meeting een aantal jaar geleden. Toen hadden ze er eentje staan met een AST set, nou dat was toch wel het beste wat er was  ;D
*

TimW
2.227

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2017, 11:42:45 »
Op de site  van AST staat er momenteel geen set voor de Giulietta, dus mogelijk mede daarom, maar het blijft hoe dan ook lastig vergelijken. Het meeste op de huidige markt is volgens mij gewoon goed en dan kom je vervolgens op smaak en meningen uit wat niet te vergelijken is.

Verder is de Stradale set erg gunstig geprijsd, dus in het advies van H&S zit mogelijk ook wat prijs/kwaliteit verhouding verwerkt.

Jij hebt een KW1 toch?
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2017, 11:49:47 »
Yup.
*

TimW
2.227

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2017, 11:56:35 »
Dat is toch wel even een andere prijsklasse zeg.  :rolleyes: ;D

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

provsen
87

  • Type Alfa: giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2017, 12:23:49 »
St suspension is eigenlijk de verouderde KW set, die is wel een 200 goedkoper en goeie prijs kwaliteit verhouding is AP schroefset. Ik heb AP gereden op het laagst en is bikkelhard wel maar je voelt wel letterlijk alles  :great:

*

alfata
3.420

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 16 maart 2017, 12:24:40 »
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 16 maart 2017, 12:38:38 »
Dat is toch wel even een andere prijsklasse zeg.  :rolleyes: ;D

Hoe bedoel je? De Novitec Stradale set is van staal, die is een stukje goedkoper, de Stradale+ is wel van RVS net als mijn KW V1, dat zit toch min of meer in dezelfde prijscategorie net als de Eibach ProStreet?
*

TimW
2.227

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 16 maart 2017, 13:06:36 »
AP is eigenlijk KW, ST was Weitec, maar Weitec is KW, Novitec is KW en Eibach is KW, dus eigenlijk is alles KW en zit er alleen echt verschil in springrates?  :rolleyes: ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

TimW
2.227

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 16 maart 2017, 13:08:12 »
Dat is toch wel even een andere prijsklasse zeg.  :rolleyes: ;D

Hoe bedoel je? De Novitec Stradale set is van staal, die is een stukje goedkoper, de Stradale+ is wel van RVS net als mijn KW V1, dat zit toch min of meer in dezelfde prijscategorie net als de Eibach ProStreet?

Klopt, zie net dat ik eerst de verzinkte versie a zo'n 600 vergeleek met een RVS KW set van 1200. Pak je de RVS versie dan is het met 900 om 1200 inderdaad niet zo'n verschil.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #24 Gepost op: 16 maart 2017, 15:53:41 »
Mooi is dat altijd. Ik ben daar een keer geweest met een meeting een aantal jaar geleden. Toen hadden ze er eentje staan met een AST set, nou dat was toch wel het beste wat er was  ;D

Ik heb een AST set op mijn Elise gehad, was zo slap als een dweil. demping moest helemaal dicht gedraaid worden wilde het acceptabel zijn, de bilstein eibach set was beter.

Blijft heel persoonlijk wat dat betreft.
*

provsen
87

  • Type Alfa: giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #25 Gepost op: 16 maart 2017, 16:19:34 »
AP is eigenlijk KW, ST was Weitec, maar Weitec is KW, Novitec is KW en Eibach is KW, dus eigenlijk is alles KW en zit er alleen echt verschil in springrates?  :rolleyes: ;D

Ap is geen kw. Ap is het goedkoop zuster bedrijf van kw. St suspensions is weitec gewoon nieuwe naam. Is de oude kw zonder inox en kw is nu gewoon inox. En jah er zit wel redelijk wa verschil in kwaliteit
*

TimW
2.227

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #26 Gepost op: 16 maart 2017, 17:10:52 »
AP is eigenlijk KW, ST was Weitec, maar Weitec is KW, Novitec is KW en Eibach is KW, dus eigenlijk is alles KW en zit er alleen echt verschil in springrates?  :rolleyes: ;D

Ap is geen kw. Ap is het goedkoop zuster bedrijf van kw. St suspensions is weitec gewoon nieuwe naam. Is de oude kw zonder inox en kw is nu gewoon inox. En jah er zit wel redelijk wa verschil in kwaliteit

Wat ik bedoel is dat ze allemaal iig uit dezelfde fabriek lijken te komen, technisch gezien zijn de dempers waarschijnlijk hetzelfde afgezien van wel/geen RVS en verschil in veren. Verder dan nog een ander kleurtje en stickertje er op. Kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar het lijkt er allemaal wel op.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #27 Gepost op: 16 maart 2017, 18:13:05 »
Denk dat er nog wel nuance verschillen zitten in demping enzo. Maar dat is het dan ook wel. Tenminste voor wat betreft de rond de 1000 euro categorie.
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #28 Gepost op: 16 maart 2017, 20:46:19 »
Ik heb net als Thomas alleen de eibach veren en het is super. Ben ermee zelfs naar turkije geweest en was prima te doen. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik 2 weken terug mijn banden heb gewisseld van continental naar bridgestones en de auto stuitert nu veel meer op slechte wegen. Je voelt veel meer in de auto nu. Dus banden vind ik bij deze ook wel vermelden waard. Garage gaf nog mee dat de banden heel hard waren en zn het moeilijk op hadden gezet

Heb je die Bridgestone Potenza RE050A eronder? Dat zijn zo ongeveer de slechtste banden ooit. Waren standaard onder BMW's tot paar jaar geleden, waar zeer veel problemen mee waren. Vooral dat ze veel, maar dan ook veel te hard waren. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Potenza-RE050A-Run-Flat.htm

Ik zal de link zo bekijken.

Ik heb de auto met 4 van deze banden eronder gekocht bij wim prins en ik was er supertevreden mee.
Zodoende ben ik weer terug op deze band.
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

Alfa 147 Ti
1.592

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen Giulietta
« Reactie #29 Gepost op: 16 maart 2017, 21:23:29 »
Ik rij al zes jaar met deze banden onder mijn auto nieuw zo geleverd en iedere keer weer deze banden erbij gekocht maar ik vindt ze prima na 25000km gaan ze wel wat Cuppen, maar ik verwacht dat dit andere merken ook wel doen in de maat 235/4019 ik heb ze er net weer een week er onder.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.