!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Turbo druk neemt af boven 4500/4750 RPM
« Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2022, 10:07:32 »
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.

Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
als je slang lekt dan hoor je de turbo ook meer, maar als de slang lekt en de turbo gaat druk opbouwen gaat dat dus niet omdat die lekt, de turbo zal dus nog harder gaan spoelen om zo toch de geprogrammeerde druk te behalen, met als gevolg dat hij overtoeren gaat maken en zo dus te heet word en kapot gaat.

Duidelijk! Maar, dat ik de turbo hoor is dat überhaupt normaal? Of zou je als er niets aan de hand is met de turbo zelf of met een slang hem helemaal niet horen?
jij zegt dat je alleen met  gas loslaten een soort pfff geluid hoort, ja dat is normaal, dat is de blow off,  zelfs bij orgineel hoor je dat, als er echt een lek is hoor je de turbo ook sissen met druk opbouwen, en dus niet alleen met gas loslaten of overschakelen.
rij je nog met orginele filter?
want met bmc of kn filter hoor je de turbo ook beter namelijk.

He Leon, in dat geval heb ik niets om me zorgen over de maken bij de Juul. Ik heb overigens ook nog een Saab 9-3 turbo met 220pk, deze maakt wel een sissend geluid tijdens het druk opbouwen, dus deze maar wel even laten controleren 😅

Ik heb nog net het oude luchtfilter vervangen voor een nieuwe (gewoon origineel).
dat je wat hoort wil niet persee zeggen dat er Iets lekt he, maar zie dat t een oudere saab is en dan kan het toch zomaar zijn dat er Iets  lekt, beetje kan geen kwaad hoor,
vaak zijn de uiteindes van de slangen wel wat nat, is normaal en gewoon 
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.