!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Spaantje
30

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Vragen m.b.t. nieuwe aanschaf
« Gepost op: 21 augustus 2022, 10:30:03 »
Hi

Sinds kort (1 week) eigenaar van een Giulietta Veloce.
Twee vragen alvast :)

1) Ik wil er een demonteerbare trekhaak onder zetten.
Ik neem aan dat de Veloce en QV identiek zijn? Zover ik weet heeft Alfa opeens besloten om de QV om te dopen tot Veloce en alleen 500+ pk QV te noemen.
Is zoiets zelfs te monteren met een fatsoenlijke krik en steunen? Ik ben handig, maar heb geen idee hoeveel werk dit is?
Aanraders qua merk?

2) Ik was de stad in geweest. Motor stond in de parkeergarage. Blok was koud en stond in N stand (DNA).
Ik rij de garage uit en moet een helling op om uit te rijden. Nou...dat was stotteren, alsof je te weinig gas geeft bij een handbak. Na een hoop gestotter schoot hij er opeens wel vandoor.
Iemand hier ervaring mee met het 1750 blok? Lijkt mij niet heel normaal. Ik heb sowieso het idee dat hij vanuit stilstand een beetje traag op het gas is voor 1 seconde (het is meer de gasreactie). Nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal van andere Giulietta's qv/veloce. Maar soms heb ik wel iets van....uuuh komtie? En schiet dan opeens als een speer ervandoor.