!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Nou laten we het inderdaad hopen. Als hij enigszins warm is, is het bokken inderdaad over. Moet ook weer even wennen aan een beznine motor denk ik. De diesel in de Giulia klinkt alleen heel rauw als hij koud is maar bokt niet.en inderdaad met dit weer hebben we er als mens ook last van Auto is altijd bij de dealer in onderhoud geweest dus moet als het goed is altijd de juiste olie hebben gehad.
@Ruud_Enschede Volgens mij is het een vrij normaal verschijnsel dat de Juul een beetje bokkig is bij koud weer. Ben ik persoonlijk ook trouwens. Dus volgens mij geen reden om je zorgen te maken over je MA-module.Pas als hij gaat inhouden en stotteren als de motor warm is of tijdens accelereren zou ik me zorgen gaan maken.
Citaat van: Robert69 op 11 december 2020, 14:18:42@Ruud_Enschede Volgens mij is het een vrij normaal verschijnsel dat de Juul een beetje bokkig is bij koud weer. Ben ik persoonlijk ook trouwens. Dus volgens mij geen reden om je zorgen te maken over je MA-module.Pas als hij gaat inhouden en stotteren als de motor warm is of tijdens accelereren zou ik me zorgen gaan maken.Ik ben het niet eens met bovenstaand, juist wat Ruud beschrijft is een teken van een defecte MA module. Dit waren de exacte symptomen bij mij en verdwenen na het vervangen van de module (destijds onder garantie).
Citaat van: SMR op 11 december 2020, 20:48:43Citaat van: Robert69 op 11 december 2020, 14:18:42@Ruud_Enschede Volgens mij is het een vrij normaal verschijnsel dat de Juul een beetje bokkig is bij koud weer. Ben ik persoonlijk ook trouwens. Dus volgens mij geen reden om je zorgen te maken over je MA-module.Pas als hij gaat inhouden en stotteren als de motor warm is of tijdens accelereren zou ik me zorgen gaan maken.Ik ben het niet eens met bovenstaand, juist wat Ruud beschrijft is een teken van een defecte MA module. Dit waren de exacte symptomen bij mij en verdwenen na het vervangen van de module (destijds onder garantie).Ik heb een spiksplinternieuwe MA-module erop zitten maar de eerste paar honderd meter met koud weer is geen puur rijgenot. Volgens mij is dat helemaal niet gek, ik heb dat bij al mijn auto's gehad in de wintermaanden.Voordat de MA-module vervangen werd had ik wel last van een bokkige start en inhouden tijdens het rijden, ook als de motor op temperatuur was. Achteraf gezien was dat wellicht een software issue maar dat zal ik nooit zeker weten.Maar goed, hij kan natuurlijk altijd bij de verkoper aankloppen en aandringen op vervanging.
Bij koude start stotteren en zodra je aan het rijden bent niks meer aan de hand is precies het probleem dat mijn broer had mijn zijn auto. Dit hebben we opgelost met een paar keer achtereenvolgend vpower te tanken (voorheen tankte hij altijd e10...). Wellicht is dit het proberen waard, het is altijd goedkoper dan een module vervangen
Heeft onderstaande een blijvend goede werking van de motor tot gevolg gehad? Groeten Cvalfa.Vpower is altijd beter vooral bij koude motor maar daar wordt het probleem van de module niet mee opgelost ook bij warme motor kan de motor behoorlijk gaan stotteren door n falende of kapotte module ....
Citaat van: Cvalfa op 26 december 2021, 19:18:41Heeft onderstaande een blijvend goede werking van de motor tot gevolg gehad? Groeten Cvalfa.Vpower is altijd beter vooral bij koude motor maar daar wordt het probleem van de module niet mee opgelost ook bij warme motor kan de motor behoorlijk gaan stotteren door n falende of kapotte module ....
Multiair foutcodes zijn meestal P1061-P1064 afhankelijk van welke cilinder. Jouw probleem zou dus nog prima wat anders kunnen zijn.