!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Zanna
66

  • Type Alfa: Giulietta TB 170 TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Newbie Alfist
Welk inlaat filter voor 1.4 MA
« Gepost op: 15 december 2017, 13:48:41 »
Mijn luchtfilter is toe aan vervanging. Nu dacht ik, laat er meteen een performance filter inzetten.
Ik heb al wat topics doorgelezen, maar ik kan er geen duidelijke conclusie aan verbinden.
Ik kom uit bij een K&N, BMC en CDA filter. Waarbij het belangrijk is dat het geen geoliede filters zijn.

Mijn doel:
Verder niets veranderen aan de auto
lichte prestatiewinst? (waar kan ik op rekeningen?)
In de toekomst wellicht laten chippen (TCT)

Kan een chipper meer met een van de bovenstaand genoemde filters of is dat verschil minimaal?

Volgens dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=5QLsWTayhCI
zou ik het zelf kunnen doen. Ben niet a-technisch maar heb verder matige kennis en amper gereedschap :)

Wie kan me hierin sturen?

Thx!
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Welk inlaat filter voor 1.4 MA
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2017, 15:02:54 »
Als je voor een ander inlegfilter gaat kun je dit zelf, zoals je op de video kunt zien is het eenvoudig, alleen een tijdrovend klusje omdat je een hoop schroeven moet losmaken.

Als je voor de BMC CDA gaat wordt het wel even een ander verhaal (ook kostentechnisch gezien) omdat je dan de bumper er af moet halen, het originele luchtfilterhuis verwijderen om vervolgens de BMC CDA te plaatsen.

Prestaties zou ik niet te veel van verwachten, mijns inziens gaat de luchttoevoer pas een restrictie worden als je verder gaat dan alleen chippen, denk hier bij aan het plaatsen van een grotere turbo. Ik denk dat i.c.m. chippen op papier een BMC/K&N luchtfilter wel iets doet, maar marginaal. Wel zul je iets meer aanzuiggeluid gaan krijgen mocht je daar waarde aan hechten. Met de BMC CDA wordt dat geluid zelfs relatief extreem.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm