!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

jt
209

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Welk type remblokken bij Brembo klauwen
« Gepost op: 16 februari 2024, 13:46:34 »
Recent heb ik een setje 2e hands Brembo 4 pots remklauwen gekocht om de remmerij van de giulietta te upgraden(incl nodige beugels).
Echter heb ik nu geen idee van welk jaar de klauwen zijn. Voor zover zijn er 2 soorten remblokken te krijgen, één tot 06/2012 en één vanaf die datum. Heeft iemand een idee hoe/of je dit kunt controleren aan de hand van nummers op de remklauwen?

Ik heb al een bericht naar Brembo gestuurd alleen heb ik hier helaas nog geen reactie op....
Alvast bedankt!
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Welk type remblokken bij Brembo klauwen
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2024, 17:31:08 »
Die versie tot 2012 heeft waarschijnlijk van die aluminium kegeltjes achter op de blokken. Die van daarna niet meer.
Die kegeltjes maken het wisselen van blokken erg lastig omdat je ze niet meer uit de klauw kan schuiven.
Die zonder kegeltjes passen op elke klauw, ongeacht bouwjaar.
Dus zou de blokken van na 2012 bestellen.
*

jt
209

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Welk type remblokken bij Brembo klauwen
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2024, 17:50:23 »
Dankje voor de duidelijke uitleg, zoals altijd:). Scheelt ook weer de nodige centen en is indd makkelijker!
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011