« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2018, 09:40:50 »
Beide zijn goede motoren, maar als het puur op betrouwbaarheid aankomt is de t-jet net wat beter dan de multiair. De t-jet is een volledig foutloze motor. De multiair heeft toch de gevoelige multiairunit. Die hoeft niet kapot te gaan, maar dat kan wel bij verkeerd oliegebruik.
Verder zijn de motor qua architectuur vrijwel gelijk. Karakteristiek en prestaties ligt heel dicht bij elkaar. De multiair is ietsjes zuiniger bij rustig rijden, maar veel ontloopt het elkaar niet.
Gelogd
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1