!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ab Janssen
6

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Achterklep open?
« Gepost op: 30 oktober 2023, 19:47:27 »
Geen groot probleem maar wel irritant. Canbus geeft aan, hoewel hij fysiek wel gesloten is, dat de achterklep niet dicht zit. Kan dit een veel besproken draadbreuk zijn in de overgang van achterklep naar de achterzijde of moet ik dit in het slot zoeken? Als het een draadbreuk kan zijn heeft iemand enig idee van de kleur van deze draad? B.v.h.d. Ab
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Achterklep open?
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2023, 15:30:31 »
Ik vermoed dat dit wel eens in het slot zou kunnen zitten.
Bij de Mito wil daar nog wel eens water naar binnen komen.
Dus je zou even kunnen controleren of het nat is bij de achterklep,
en eventueel ook in de achterbak.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Achterklep open?
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2023, 17:22:17 »
Even de afdekkap demonteren zodat je bij de connector van het slot kan komen. En met de multimeter doormeten of de pinnen verbinden/verbreken wanneer het slot wordt geopend/gesloten levert uitsluitsel.
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Achterklep open?
« Reactie #3 Gepost op: 3 november 2023, 11:41:45 »
Geen groot probleem maar wel irritant. Canbus geeft aan, hoewel hij fysiek wel gesloten is, dat de achterklep niet dicht zit. Kan dit een veel besproken draadbreuk zijn in de overgang van achterklep naar de achterzijde of moet ik dit in het slot zoeken? Als het een draadbreuk kan zijn heeft iemand enig idee van de kleur van deze draad? B.v.h.d. Ab
Meestal die draadbreuk idd.