!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Niels Klein
2

  • Type Alfa: Mito qv tct
  • *
    - Startende Alfist
Alfa Romeo MiTo wat meer laten klinken
« Gepost op: 12 april 2020, 16:59:51 »
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Alfa Romeo MiTo 135pk (wordt gechipt) met tct automaat. Nu heb ik een vraag, Heeft iemand ervaring of een idee om de Mito net wat meer geluid te geven. Niet te veel maar als je het gaspedaal intrapt net even wat meer uit de uitlaat hoort. Heb veel gelezen om dan de katalysator te verwijderen, maar lijkt mij dat je dan problemen bij de APK keuring krijgt? Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de reactie!
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo MiTo wat meer laten klinken
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2020, 19:22:29 »
Hi Niels!

Toffe bak de MiTo, en zeker een die een sportief geluid verdient. Wat je kunt doen is de katalysator vervangen voor een downpipe, en een sportkatalysator plaatsen in het uitlaatsysteem. Hierdoor ademt de MiTo wat vrijer en krijg je een sportiever geluid!
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo MiTo wat meer laten klinken
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2020, 18:14:50 »
Sport uitlaat van rvs eronder zal al wel een beetje schelen denk ik.
*

OneAndOnlyRift
166

  • Type Alfa: MiTo Centenario
  • ***
    - Alfist
  • Why drive boring cars?
    • Instagram
Re: Alfa Romeo MiTo wat meer laten klinken
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2020, 17:25:25 »
Bij rvsuitlaatdelen.nl maken ze op maat rvs uitlaatdelen, deze maken ze naar smaak qua geluid. Kost rond de 400 euro inclusief montage voor alleen de einddemper dacht ik.
> Mito Centenario Nero Etna w. Veloce facelift > Stage 1 Tune H&S Corse (175pk & 285nm) >  Novitec Stradale Schroefset, 15mm Eibach spacers > GTech Exhaust > Brembo QV Brakes.  > BMC Open Filter