!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

nedita
5

  • Type Alfa: Alfa Romeo Mito 2015
  • *
    - Startende Alfist
Koppeling krakend geluid
« Gepost op: 16 april 2023, 10:39:13 »
Ik heb een Alfa Romeo Mito uit 2015, 0.9 MultiAir Turbo 105pk, met 87.000 km een paar maanden geleden bij de Alfa dealer gekocht. Ik merk nu dat als ik de auto in zijn achteruit zet, de koppeling heel erg kraakt en met heel veel bombarie in de achteruitversnelling gaat. Is dit een bekend probleem voor de Mito? En waar zou dit aan kunnen liggen? (Wellicht gewoon een simpele olie kwestie :))
*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Koppeling krakend geluid
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2023, 18:34:36 »
Een krakend koppelingspedaal komt volgens mij een Fiat Punto en Bravo2 wel eens voor.
Maar of dat probleem ook specifiek bij een Mito met die motorisatie voorkomt dat weet ik niet.
Ook is het lastig te zeggen of dat ook specifiek de klacht is die je beschrijft.

Maar als het gekraak echt uit de koppeling zelf lijkt te komen zoals je beschrijft en niet het pedaal,
dan lijkt het mij dat er toch echt iets niet helemaal in orde is.
En aangezien je de auto een paar maanden geleden bij de dealer hebt gekocht,
zou ik gewoon terug gaan en het probleem aan hun voorleggen je hebt immers nog garantie.
Laten zij er dan maar naar kijken en het oplossen of het nu iets groots of iets kleins is.
De achteruitversnelling zou je gewoon normaal in moeten kunnen leggen zonder bombarie.
En de koppeling zelf zou eigenlijk geen geluid mogen maken.
Het koppelingspedaal zou eventueel wel kunnen kraken maar dat zou ik eerder beschrijven,
als een irritant kraakje zodra je die intrapt.
Maar goed zo is die zeker niet uit de fabriek gekomen dus laat de dealer er maar naar kijken. :)