!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Heijdenc
1

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
mito multi air
« Gepost op: 23 januari 2017, 13:43:35 »
ik ben een jaar in bezit van Mito 1.4 turbo multi air centenario en heb er zeker schik mee   tot een maand geleden :( Een tikkend geluid onder de motorkap volgende dag naar de garage)

motor geflusht ( nog steeds tikkend geluid)
Nieuwe MA laten programeren en vervangen ( geen leven in de motor)
Cylinders los en een stuk ( laten reviseren)

inmiddels is de Mito gerepareerd en rijdt weer maar wel met een blauwe rookpluim na het startten( is nu na een week wel minder) maar vooral bij het achteruit rijden komt er een baluwe rook voorbij.
Oliepeil gechekt maar ik kan geen olie zien op de peilstok ( nu vindt ik dit lastig om te zien)  na het startten van de motor zit  er wel olie op de peilstok en deze zit dan halverwege de peilstok. Ik kan eigenlijk niet met zekerheid zeggen of dat er olieverbruik is.
ben terug geweest bij de garage maar......deze info en discussie kan ik niet veel mee.

ik ben zoekende na de oorzaak van de blauwe rook.

iemand een zelfde soort ervaring gehad na vervangen MA of revisie cylinder ?



 
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: mito multi air
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2017, 14:55:08 »
In elk geval zou je de olie via de peilstok moeten controleren zo'n half uurtje na afzetten motor, en met de auto vlak(horizontaal) staand. Peil moet dan tussen min en max teken staan.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA