!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Maxvdk
6

  • Type Alfa: Mito QV
  • *
    - Startende Alfist
Raam mechanisme kapot
« Gepost op: 16 maart 2024, 16:37:02 »
HI allemaal,

Vanmiddag ging mijn raam aan de bestuurders kant heel moeilijk omhoog en er kwam ook een soort krakend/crunchend geluid uit. Mijn raam ging bijna helemaal omhoog en ging dan uitzichzelf weer naar beneden. Hij gaat nu nog wel een klein stukje omlaag en weer omhoog met het openen en sluiten van de deuren. Ik denk zelf dat de motor nog goed is, maar het mechanisme zelf kapot is. Is het mogelijk alleen het mechanisme te vervangen en de motor te hergebruiken of kan ik alles beter helemaal vervangen?

ik hoor graag wat jullie denken!

mvg,
Max
*

rigsaver
18

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Btech
  • *
    - Startende Alfist
  • Zeewater bestendige Alfist
Re: Raam mechanisme kapot
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2024, 18:54:55 »
Hier hetzelfde probleem vandaag knapte zelfs de kabel bij het proberen om het raam weer omhoog te krijgen. Je kan een los mechanisme krijgen bij de diverse online aanbieders de aandrijfmotor kun je overzetten.
Nu nog een handleiding opsnorren voor de juiste montage.
Groet Renze
Didley
*

Wirs
188

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Raam mechanisme kapot
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2024, 12:10:19 »
Heb dit al een keertje gedaan bij de vorige Mito van mijn vrouw. Staan filmpjes online hoe je dit moet doen. Beetje priegelwerk maar is te doen.

https://www.google.com/search?q=raammechanisme+alfa+romeo+mito+vervangen&rlz=1C1WHAR_nlNL1081NL1081&oq=mito+raammechanisme&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgBEAAYCBgeMgYIABBFGDkyCAgBEAAYCBge0gEJMTI0NjBqMGo3qAIIsAIB&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:53ba9ec2,vid:4pMzbF3kBA4,st:0
https://www.google.com/search?q=raammechanisme+alfa+romeo+mito+vervangen&rlz=1C1WHAR_nlNL1081NL1081&oq=mito+raammechanisme&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCAgBEAAYCBgeMgYIABBFGDkyCAgBEAAYCBge0gEJMTI0NjBqMGo3qAIIsAIB&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:53ba9ec2,vid:4pMzbF3kBA4,st:0

Als je zoekt op raammechanisme alfa romeo mito vervangen is er nog meer te vinden. Lang leve Google. Hoe was het leven hiervoor ooit mogelijk :)

Succes

Savali tuning 250 pk
*

rigsaver
18

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Btech
  • *
    - Startende Alfist
  • Zeewater bestendige Alfist
Re: Raam mechanisme kapot
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2024, 13:02:52 »
Haha ja waar zijn we zonder Google,  bedankt voor de tip ik ga ckr even kijken.
Het gaat mij erom hoe je de eindstanden er in krijgt omdat de mijne op een punt geknapt is en daarna de motor nog bediend is.
Of kun je net als bij andere typen Alfa de knop ingedrukt houden op de onderste stand om te calibreren.
Groet Renze
Didley
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Raam mechanisme kapot
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2024, 13:36:40 »
De raammotor heeft normaal gesproken zelf geen positieherkenning ten opzichte van het raam, het is een 'domme' motor die wordt afgeschakeld als er, even versimpeld uitgelegd, een stroompiek ontstaat doordat het raam in op z'n eindstand wordt geduwd. Je hoeft dus niet de as van de motor tov het glas uit te lijnen. Wel is er kalibratie mogelijk door het raam te openen, de knop paar seconden vast te houden, dan te sluiten en ook weer een paar sec vast te houden.
*

rigsaver
18

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Btech
  • *
    - Startende Alfist
  • Zeewater bestendige Alfist
Re: Raam mechanisme kapot
« Reactie #5 Gepost op: 24 april 2024, 17:35:47 »
Uitwisselen ging eigenlijk best soepel na nog een keer goed afstellen en smeren loopt mijn raam weer als een malle.
Didley