!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Welke Mito wel en welke niet
« Gepost op: 1 november 2022, 19:30:44 »
Hi Allen,

Mijn zal op zoek naar een leuke Mito... een benzine versie liefst vanaf bouwjaar 2016. Hebben jullie tips waar op te letten bij de Mito en wellicht weten jullie een fraai exemplaar te koop staan. Bedankt voor het meedenken :).

Gr.
Raymond
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #1 Gepost op: 2 november 2022, 18:55:23 »
De 1.4 met 95 pk starjet motor dus zonder multiair en turbo zijn natuurlijk het betrouwbaarste.
Al weet ik niet helemaal zeker of de Mito na 2012 nog geleverd is met die motor.

De 105pk en de 135pk zijn multiair motoren.
Op zich ook prima motoren alleen bij de wat vroegere exemplaren,
komen natuurlijk wel geregeld problemen voor met de gevoelige multiair module.
Bij exemplaren van na 2013 zouden deze problemen minder voor moeten komen.
Maar het komt nog steeds wel voor.

Dan is er ook nog een 2 cilinder twin air motor.
Maar deze zou ik lekker laten staan omdat het in de praktijk helemaal,
niet zo'n hele zuinige motor blijkt te zijn.
En omdat die dingen klinken als een brommobiel.
*

Taeke
433

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #2 Gepost op: 2 november 2022, 19:12:33 »
Mee eens, maak wel een proefrit! en let op de versnellingsbak hoe die schakelt. Verder weinig problemen
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #3 Gepost op: 2 november 2022, 19:24:12 »
En als je wil gaan dieselen..   Kijk dan goed het onderhoud na,  vooral de olie wissels.  Zijn problemen bekend met oprekkende kettingen van de 1.3 jtd..  wordt versterkt als er veel km`s tussen de beurten zit.

Ik zou zelf de  bicilindro niet meteen van de tafel vegen,  daar er redelijk wat van geleverd zijn; en een jong fris exemplaar met weinig km`s het prima doet voor de kleinere ritten.

Snelweg iid niet, maar denk dat als je veel snelweg wil gaan rijden; je beter kan doorsparen voor een Giulietta of Giulia.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #4 Gepost op: 2 november 2022, 20:01:19 »
Fijn advies, gaan we meenemen. Heel erg bedankt :)
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #5 Gepost op: 3 november 2022, 09:21:18 »
Ook even checken of de stuurbekrachtiging het goed doet. Is een dure om te vervangen. Oorzaak is meestal een accu die niet meer helemaal lekker is en niet genoeg spanning kan leveren aan de bekrachtiging.
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #6 Gepost op: 3 november 2022, 18:19:15 »
Een Giulietta is natuurlijk wel wat meer auto en ook nog praktischer.
Je zou natuurlijk ook naar een iets oudere Giulietta van zeg 2013 - 2014 of zo kunnen kijken.
Dan praat je natuurlijk wel over een paar jaartjes ouder.
Maar daar merk je in de praktijk natuurlijk niet heel veel van verder.
Tenzij je de ruimte en de 5 deuren echt niet nodig hebt.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je voor een leuke sportieve Mito gaat kijken.
Scheelt natuurlijk wel weer iets in de wegenbelasting.
*

Piccirillo
180

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #7 Gepost op: 4 november 2022, 10:44:15 »
Citaat van: MysteryAngel op  3 november 2022, 18:19:15
Citaat van: MysteryAngel op  3 november 2022, 18:19:15
Een Giulietta is natuurlijk wel wat meer auto en ook nog praktischer.
Je zou natuurlijk ook naar een iets oudere Giulietta van zeg 2013 - 2014 of zo kunnen kijken.
Dan praat je natuurlijk wel over een paar jaartjes ouder.
Maar daar merk je in de praktijk natuurlijk niet heel veel van verder.
Tenzij je de ruimte en de 5 deuren echt niet nodig hebt.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je voor een leuke sportieve Mito gaat kijken.
Scheelt natuurlijk wel weer iets in de wegenbelasting.
Eens... ben zelf kleiner gaan rijden, op benzine overgestapt en naar een Giulietta. Mooie, fijne en heerlijk auto om in te rijden. Mijn zoon maakt niet zoveel km-ers en voor hem en zijn vriendin is eenMito groot genoeg en iets economischer.
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Welke Mito wel en welke niet
« Reactie #8 Gepost op: 6 november 2022, 17:51:37 »
Citaat van: Piccirillo op  4 november 2022, 10:44:15
Citaat van: Piccirillo op  4 november 2022, 10:44:15

Eens... ben zelf kleiner gaan rijden, op benzine overgestapt en naar een Giulietta. Mooie, fijne en heerlijk auto om in te rijden. Mijn zoon maakt niet zoveel km-ers en voor hem en zijn vriendin is eenMito groot genoeg en iets economischer.

Ja dan is een Mito natuurlijk een leuke auto. :)
En er is ook nog eens genoeg keuze,
want zelfs de iets oudere bouwjaren hoef je niet perse te laten staan.

Enigste zwakke punten die ik zo van een Mito verder nog ken is dat je moet controleren,
of de kofferbak helemaal droog is van binnen.
En het kan soms voor komen dat veren van de schokbrekers spontaan breken.
Dus daar wel even extra goed op letten.
En natuurlijk is goed aantoonbaar onderhoud erg belangrijk zeker bij de multi airs.