!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Gepost op: 11 juli 2023, 18:09:07 »
Gooien ze eerst het complete dealer-netwerk overhoop zodat je niet meer weet waar je terecht kunt als je een officiële Alfa Romeo dealer zoekt.... dan maar even bellen... krijg je te horen dat er nog geen duidelijkheid is (?!?!?! Wim Prins wist het al in mei kan ik mij herinneren.. het is nu juli) Ze zouden mij zo snel mogelijk informeren.... krijg ik daags later een officieel Alfa Romeo mailtje (my Alfa Romeo <news@fca.mopar.eu>) met de mededeling dat onze auto aan een beurt toe is.... dat wist ik want daarvoor had ik gebeld. Zou dit de gewenste info zijn ?? In het mailtje zit een link waarmee ik de dichtstbijzijnde dealer kan vinden.... eindelijk... de link aangeklikt en dan krijg je dit te zien.... zijn er.nu helemaal geen dealers meer in Nederland of zitten ze weer- (of nog steeds) te klootviolen ????

Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2023, 19:18:36 »
Ik weet niet of jij iets verkeerd doet of de link die je gemaild kreeg misschien niet helemaal goed werkt. Maar hier kan je gewoon een dealer zoeken en vinden:

https://www.alfaromeo.nl/verdeler
*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2023, 19:37:32 »
Ik weet niet of jij iets verkeerd doet of de link die je gemaild kreeg misschien niet helemaal goed werkt. Maar hier kan je gewoon een dealer zoeken en vinden:

https://www.alfaromeo.nl/verdeler

Ik doe niets verkeerd hoor... dit is de link...

https://cloud.fca.mopar.eu/cp_service_dlcoupon?source=dem&campaignid=SR624_MAT-12329_M70_&BrandDescr=alfa-romeo&Market=3122&Language=Dutch%20NL&Market_dd=nl&BRAND=ALFA%20ROMEO

ik zie wel dat ze de 'dealerlijst' op de AR site inmiddels hebben aangepast... Wim Prins kom je daar niet meer tegen i.t.t. een paar dagen geleden....
Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2023, 21:57:51 »
Bij mijn weten zijn alle bestaande dealers opgeheven, waaronder Wim Prins en Auto t Hooft.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2023, 22:50:17 »
Ik weet niet of jij iets verkeerd doet of de link die je gemaild kreeg misschien niet helemaal goed werkt. Maar hier kan je gewoon een dealer zoeken en vinden:

https://www.alfaromeo.nl/verdeler

Ik doe niets verkeerd hoor... dit is de link...

https://cloud.fca.mopar.eu/cp_service_dlcoupon?source=dem&campaignid=SR624_MAT-12329_M70_&BrandDescr=alfa-romeo&Market=3122&Language=Dutch%20NL&Market_dd=nl&BRAND=ALFA%20ROMEO

ik zie wel dat ze de 'dealerlijst' op de AR site inmiddels hebben aangepast... Wim Prins kom je daar niet meer tegen i.t.t. een paar dagen geleden....
Ik krijg via jouw link gewoon resultaten, o.a. Janssen van Kouwen in Amsterdam.

Maar het klopt natuurlijk helemaal dat de wijzigingen per 1 juli heel ingrijpend zijn. Stellantis verwacht hierdoor over alle merken heen meer te gaan verkopen en ik denk dat ze dat best goed geanalyseerd hebben. Maar specifiek voor ons merk moet ik het nog maar zien. Zal me niks verbazen als partijen als Prins, Klomp en Van Dalen meer jonge geïmporteerde Alfa's gaan verkopen dan de officiële dealers nieuwe.
*

DCC
26

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2023, 08:02:58 »
Garage De Rocker na 75 jaar bedankt...
*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2023, 17:42:50 »
Ik weet niet of jij iets verkeerd doet of de link die je gemaild kreeg misschien niet helemaal goed werkt. Maar hier kan je gewoon een dealer zoeken en vinden:

https://www.alfaromeo.nl/verdeler
Ik krijg via jouw link gewoon resultaten, o.a. Janssen van Kouwen in Amsterdam.

Maar het klopt natuurlijk helemaal dat de wijzigingen per 1 juli heel ingrijpend zijn. Stellantis verwacht hierdoor over alle merken heen meer te gaan verkopen en ik denk dat ze dat best goed geanalyseerd hebben. Maar specifiek voor ons merk moet ik het nog maar zien. Zal me niks verbazen als partijen als Prins, Klomp en Van Dalen meer jonge geïmporteerde Alfa's gaan verkopen dan de officiële dealers nieuwe.


dat is wel heel grappig.... ;-)) Ik heb vanmorgen maar weer even gebeld en had een jongedame aan de feun die ook niets tegenkwam in de confuser... ook zij kreeg niets in beeld. Zojuist ben ik gebeld door een andere dame die het had over een 'nieuwe dealer' bij mij in de buurt, maar ze kon dat nog niet met zekerheid zeggen..... dus weer in de wacht .... ik krijg asap bericht ..... wat een feest. ...
Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ze zijn lekker bezig bij Alfa Romeo .......
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2023, 18:02:49 »
Bij mijn weten zijn alle bestaande dealers opgeheven, waaronder Wim Prins en Auto t Hooft.

Jup omdat FCA nu onder de PSA Stellantis groep valt.
Dus hier hebben ze alle bestaande dealers opgeheven volgens mij.
Of in ieder geval zoiets stond laatst wel ergens te lezen.
Hoe dit in andere landen precies zit weet ik niet.