!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #30 Gepost op: 2 april 2022, 17:57:57 »
Busso,
sorry foto doorsturen lukt mij niet!!!
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #31 Gepost op: 7 april 2022, 22:34:32 »
Citaat van: SchumiF1 op  2 april 2022, 17:30:12
Citaat van: SchumiF1 op  2 april 2022, 17:30:12
Beste Busso,
Heb in mijn documentatie zitten zoeken maar niet echt iets kunnen vinden, ik vermoed dat deze aangezien de dikte van de bekabeling zal dienst doen als voeding voor de originele versterker??, ik heb deze zitten maar niet geopend om te controleren
Mss best aansluiten rechtstreeks op de batt met een relais over een contract
in bijlage een info, niet erg duidelijk is een copy hoor
Suc6
Grtz SchumiF1

Ik heb hem inderdaad rechtstreeks op de accu aangesloten met een zekering en een relais. Op die stekker vond ik een geschakelde  plus die het relais schakelt. Alles werkt.
Eerst dacht ik dat het uitschakelen van de achter parkeersensoren niet werkte maar blijkt dat je die handmatig moet uitzetten met de schakelaar op het dashboard.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #32 Gepost op: 10 april 2022, 10:55:59 »
Beste Busso

Super dat het is gelukt, als je niet zeker bent is dit altijd de beste oplossing hoor , nu je kan de uitschakeling van de sensoren wel automatisch uitschakelen hoor dit bij het aankoppelen van de trekhaak stekker, maar dan moet je de bekabeling aanpassen in de zekeringkast, niet leuk en zonder risico’s, je moet de originele uittrekken en in lus naar de stuurdoos van trekhaak verbinden 🤯🤯, dus veel gemakkelijker gewoon knopje uitschakeling op Dashboard 😮‍💨
Grtz 👋👋👋

*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #33 Gepost op: 12 april 2022, 19:52:52 »
Beste Busso

Super dat het is gelukt, als je niet zeker bent is dit altijd de beste oplossing hoor , nu je kan de uitschakeling van de sensoren wel automatisch uitschakelen hoor dit bij het aankoppelen van de trekhaak stekker, maar dan moet je de bekabeling aanpassen in de zekeringkast, niet leuk en zonder risico’s, je moet de originele uittrekken en in lus naar de stuurdoos van trekhaak verbinden 🤯🤯, dus veel gemakkelijker gewoon knopje uitschakeling op Dashboard 😮‍💨
Grtz 👋👋👋

Ik had het knopje snel ontdekt en voor mij een prima oplossing. Zo vaak rij ik nou ook weer niet met iets aan de haak.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #34 Gepost op: 11 juni 2022, 13:55:32 »
Beste Busso

Super dat het is gelukt, als je niet zeker bent is dit altijd de beste oplossing hoor , nu je kan de uitschakeling van de sensoren wel automatisch uitschakelen hoor dit bij het aankoppelen van de trekhaak stekker, maar dan moet je de bekabeling aanpassen in de zekeringkast, niet leuk en zonder risico’s, je moet de originele uittrekken en in lus naar de stuurdoos van trekhaak verbinden 🤯🤯, dus veel gemakkelijker gewoon knopje uitschakeling op Dashboard 😮‍💨
Grtz 👋👋👋

Bij mij werkt het niet goed. Ik schakel de sensoren uit via de schakelaar.  Zodra ik hem in de achteruit zet en de rem loslaat begint hij alsnog te piepen. Niet fijn.

Mijn handleiding zegt "de werking  van de sensoren wordt automatisch uitgeschakeld zodra de elektrische stekker  van de aanhanger wordt aangesloten ".

Nou kan je via  MES de Towhook aanmelden. Ik dacht misschien herkent de auto dan als er is achter hangt. Helaas lukte het programmeren niet.  We kregen een foutmelding.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #35 Gepost op: 7 augustus 2022, 21:52:03 »
Gisteren heb ik samem met Busso de GDW trekhaak onder mijn Giulia met Velocebumper gemonteerd, waarvoor nog hartelijk dank Busso  :13:
Dankzij de ervaring van Busso is de klus prachtig geklaard en is de opening in de bumper nauwelijks zichtbaar, ternzij echt vanuit een heel laag standpunt gekeken wordt. Ik zal binnenkort wat onderdelen die nu zichtbaar zijn netjes zwart spuiten. Zie de onderstaande foto's voor het resultaat.

Helaas lukt het bij mij ook niet om de parkeersensoren automatisch uitgeschakeld te krijgen en ook het programmeren via MES van de aanwezigheid van een trekhaak leverde een foutmelding op. Binnenkort MES maar eens upgraden en wat meer uitproberen.



Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #36 Gepost op: 8 augustus 2022, 08:01:43 »
Citaat van: koepeetje op  7 augustus 2022, 21:52:03
Citaat van: koepeetje op  7 augustus 2022, 21:52:03
Gisteren heb ik samem met Busso de GDW trekhaak onder mijn Giulia met Velocebumper gemonteerd, waarvoor nog hartelijk dank Busso  :13:
Dankzij de ervaring van Busso is de klus prachtig geklaard en is de opening in de bumper nauwelijks zichtbaar, ternzij echt vanuit een heel laag standpunt gekeken wordt. Ik zal binnenkort wat onderdelen die nu zichtbaar zijn netjes zwart spuiten. Zie de onderstaande foto's voor het resultaat.

Helaas lukt het bij mij ook niet om de parkeersensoren automatisch uitgeschakeld te krijgen en ook het programmeren via MES van de aanwezigheid van een trekhaak leverde een foutmelding op. Binnenkort MES maar eens upgraden en wat meer uitproberen.





Bij de Stelvio ook mee bezig geweest. schakelde namelijk ook niet uit.
Het knopje schakelde alleen de voorste sensoren uit.

Terug gebracht naar de dealer, omdat die de trekhaak ook hebben geinstalleerd.

Die heeft vervolgens de parkeer sensor computer gebricked toen ze deze probeerde te updaten.

Nu zit er een nieuwe computer in, maar moet het nog testen.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #37 Gepost op: 9 augustus 2022, 22:24:29 »
Ik ben heel benieuwd of het via de dealer wel gaat werken, één en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de ingebouwde kabelset. Ik heb hem van Brink, maar dat is gewoon een Busch-Jaeger met een Brink-logo.
Vandaag nog weer van alles geprobeerd, maar het werkt gewoon niet. Zodra ik de achteruit inschakel, worden de achterste parkeersensoren ook geactiveerd. Uitschakelen met de knop op het dashboard doet niets voor de achterste sensoren, die blijven gewoon piepen.
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
*

Stephan_f36
44

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #38 Gepost op: 16 september 2022, 10:26:44 »
Morgen bij de dealer om de koop af te ronden dus dan over een paar weken een Giulia op de oprit…

Nu zie ik rond de 900-1000 euro als kostenplaatje voor een afneembare trekhaak wat ik redelijk veel vind, zeker gezien ik al jaren zelf ook aan auto’s sleutel en dus ook de enige kennis wel heb.

Dit topic lijkt het redelijk makkelijk om zelf te monteren. Wat voor gereedschap en materiaal is nodig? En moeten er nog zaken aangepast worden afgezien van de  uitsparing in de bumper? (Gat voor de kabelboom etc)
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #39 Gepost op: 16 september 2022, 11:04:24 »
Beste
De gaten voor bevestiging zijn natuurlijk aanwezig hè, je kan gemakkelijk de bekabeling via bestaande en voorziene openingen binnen in de koffer krijgen, ik gebruik steeds een freesje op luchtdruk , je kan dit perfect mooi passend maken
Grtz Rudy Suc6 🔧🪛👍👋👋👋
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #40 Gepost op: 16 september 2022, 13:34:11 »
Beste
De gaten voor bevestiging zijn natuurlijk aanwezig hè, je kan gemakkelijk de bekabeling via bestaande en voorziene openingen binnen in de koffer krijgen, ik gebruik steeds een freesje op luchtdruk , je kan dit perfect mooi passend maken
Grtz Rudy Suc6 🔧🪛👍👋👋👋

Ik weet niet wat jij met het freesje wil doen maar montage is vrij eenvoudig voor iemand die handig is.  Je hoeft geen gaten in het staal te maken. Als je volledig 13 polig wil is het iets meer werk qua bedrading in de achterbak. Kabel voer je in door een snee te maken in bestaande doorvoer rubber links.
Buiten de uitsparing in de bumper hoeft je maar 2 hele kleine hoekjes uit 2 bodemplaat delen te halen. Eenvoudig te doen met decoupeerzaag.
Gaten voor het bevestigen van de trekhaak zijn allemaal al aanwezig.
Als je veloce  bumper hebt zou ik geen westfalia haak kopen.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #41 Gepost op: 16 september 2022, 18:09:59 »
Beste
Een frees is veel gemakkelijker dan een decoupeerzaag hoor !, nu voor mij geen probleem ieder zijn manier 🫣😮‍💨
*

Stephan_f36
44

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #42 Gepost op: 16 september 2022, 21:55:13 »
Bedankt! Morgen eens zien of ik met de dealer nog kan onderhandelen en ook wat voor bumper eronder zit 😊

Nog weinig ‘verstand’ van Alfa, meer bekend met een merk uit zuid-Duitsland maar wil een keer wat anders :)
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #43 Gepost op: 17 september 2022, 08:39:58 »
Beste
Een frees is veel gemakkelijker dan een decoupeerzaag hoor !, nu voor mij geen probleem ieder zijn manier 🫣😮‍💨

Daar heb je helemaal gelijk in ;) Door met een decoupeerzaag te werken lukte het mij een mooi strak afdekkapje maken. Boutjes zijn intussen vervangen door platte zwarte exemplaren.


Bedankt! Morgen eens zien of ik met de dealer nog kan onderhandelen en ook wat voor bumper eronder zit 😊

Nog weinig ‘verstand’ van Alfa, meer bekend met een merk uit zuid-Duitsland maar wil een keer wat anders :)

Heb je geen foto van de Giulia? 
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #44 Gepost op: 17 september 2022, 12:07:25 »
Busso ziet er keurig uit die van mij is binnenkort ook weer aan de beurt hier voor, ik had op mijn vorige een afneembare Brink haak zitten.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.