!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Nathan
8

  • Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Alfa connect box locatie en gps functie
« Gepost op: 26 juni 2022, 11:46:30 »
Hallo

Ik ben nieuw hier en heb vorige maand een occasie 2019 giulia 2.0 b-tech gekocht.

Wat ik opmerkelijk vond is dat deze uitvoering  geen navigatie heeft, maar volgens wat ik op internet kan vinden zou deze wel de connected services moeten hebben.  Als ik een vin check moet geloven staat deze ook in de uitrustingslijst.

Waar kan ik deze box exact vinden? Ik vond hier op het forum al dat het ergens aan het handschoenkastje moet zitten maar ik kan het niet vinden.  Ik hoop dat de verkoper deze er niet uitgehaald heeft. Dit is mijn eerste alfa en ik heb nog geen service dealer en vrees dat ze het gaan afwimpelen als ik vraag achter die box.

Waarschijnlijk wishful thinking maar aangezien die connect box met Gps werkt, kan activatie van de connected services dan ook de navigatie optie  activeren?

Bedankt alvast!
*

Alfa 147 Ti
1.591

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa connect box locatie en gps functie
« Reactie #1 Gepost op: 26 juni 2022, 12:42:28 »
In iedere Nederlandse Giulia B Tech zit navigatie, deze  is te bedienen via de draaiknop op de midden console, misschien is het raadzaam om het instruktieboekje  te raadplegen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Nathan
8

  • Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa connect box locatie en gps functie
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2022, 13:32:11 »
Het is een Belgische wagen en in het hoofdmenu staat “navigatie” niet. Ook is er geen kompas rechtsboven in het instrumentenscherm tussen de tellers. Ik vond het al gek dat deze geen navigatie zou hebben.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa connect box locatie en gps functie
« Reactie #3 Gepost op: 26 juni 2022, 16:58:43 »
connected services is een onafhankelijke add-on, die onafhankelijk werkt van de standaard navigatie.
Indien je navigatie hebt, is dit een functie van het infotainment systeem.

Volgens mij werkt connected services via een abonnement, wellicht dat daar e.e.a. geregeld moet worden, maar zeker weten doe ik het ook niet. Maar wellicht dat er hier gebruikers zijn van connected services ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA