!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Bestuurderstoel staat los
« Gepost op: 5 oktober 2022, 19:11:37 »
Ik heb de Veloce-stoelen. Op weg naar werk rijd ik over een provinciale weg met hier en daar een snelheidsremmende drempel; er geldt een 60km/h limiet. Iedere keer als ik met 60km/h over de drempel rijd, komt de stoel een stukje los. Ik word letterlijk een stukje opgetild en kom daarna weer op mijn plekkie terecht. Het voelt als centimeters. Overigens werkt de elektrische verstelling en alles helemaal prima.
Laatst was de Giulia voor onderhoud bij de dealer en daar het euvel ook aangegeven. Bij het ophalen van de auto werd verteld dat "ze de speling op de rails wat verminderd hebben". In het begin leek het er even op dat het probleem verholpen was, maar nu is het inmiddels weer helemaal terug en misschien nog wel een tandje erger.
Binnenkort ga ik weer terug naar de dealer, maar heeft iemand van jullie zoiets al eens aan de hand gehad?

Rene
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2022, 21:24:54 »
Ik heb het gevoel dat ik met stoel en al iets omhoog kom bij een drempel ook weleens gehad bij mijn Stelvio. Maar heel licht, zeker niet zo erg als jij het beschrijft.
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2022, 20:26:52 »
Hier hetzelfde in mijn Giulia met Veloce-stoelen. Ik heb zelf het idee dat alleen het zitgedeelte omhoog lijkt te komen, niet de gehele stoel.

Ik heb gezien de zeldzame keren dat ik het merk, nog geen tijd vrij gemaakt om er een onderzoekje naar te doen  :)
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2022, 18:37:24 »
ik heb een keer zoiets gevoeld maar daarna nooit meer.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2022, 19:37:08 »
Citaat van: koepeetje op  6 oktober 2022, 20:26:52
Citaat van: koepeetje op  6 oktober 2022, 20:26:52
Ik heb zelf het idee dat alleen het zitgedeelte omhoog lijkt te komen, niet de gehele stoel.
Dat is ook mijn indruk.
*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2022, 13:10:50 »
Citaat van: koepeetje op  6 oktober 2022, 20:26:52
Citaat van: koepeetje op  6 oktober 2022, 20:26:52
Ik heb zelf het idee dat alleen het zitgedeelte omhoog lijkt te komen, niet de gehele stoel.

Sorrya klopt inderdaad, dat is bij mij ook zo. Niet de gehele stoel.

Citaat van: Forevereverlasting op  7 oktober 2022, 18:37:24
Citaat van: Forevereverlasting op  7 oktober 2022, 18:37:24
Ik heb al op internationale fora gekeken maar vind de zoekterm een beetje lastig te omschrijven in Engels, Seat moving/hopping/wobling ??

Ik heb eens gezocht op rails driver seat enzo, maar ook geen succes.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2022, 14:35:33 »
Bij mijn voormalige Giulia destijds is de bestuurders stoel weer vast gezet toen ze naar rails keken.
Dus niet gek om de bouten na te trekken of na te laten trekken.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Guilia_66
16

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2023, 18:48:33 »
Even een update:

Ik heb er lang niets mee gedaan, maar onlangs had ik een kleine koelwaterlekkage en de auto naar een andere (sub)dealer (...ik weet even niet of ik hier een garage mag noemen) gebracht dan waar ik eerst naar de stoel heb laten kijken. Daarbij ook gelijk gevraagd of ze ook naar de stoel konden kijken. Zij vonden een heel ander euvel. Als ik het goed begrepen heb zit onder de stoel een soort gasveer en die is bij mijn Giulia dus lek/kapot/versleten. Inmiddels is het onderdeel besteld, maar ergens is het toch ook een beetje vreemd; een gasveer onder een stoel!
*

Hjcvdm
58

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #8 Gepost op: 2 augustus 2023, 15:12:57 »
Is vast een schietstoel dan  :67:
*

Marcel1979
591

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #9 Gepost op: 2 augustus 2023, 20:54:10 »
Toen ik mijn Giulia in oktober kocht, viel het me ook op dat het lijkt alsof de stoel los zit. Eigenlijk niet echt iets mee gedaan. Ik heb wel de stoel een klein tikje naar voren (of achter) gedaan en ik kan me eigenlijk niet meer herinneren wanneer ik het voor het laatst het gevoel had dat ie los zat
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Bestuurderstoel staat los
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2023, 08:36:03 »
Ik heb hetzelfde. Ook veloce stoelen. Voor zover ik mij kan herinneren had mijn 159 met TI stoelen hetzelfde euvel. Dus ben ik het maar afgedaan als iets italiaans....
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's