!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
connected services ?
« Gepost op: 24 maart 2018, 21:43:20 »
Moet nog zien wat er van terecht komt, maar volgens dit pers bericht zouden vanaf maart "connected services" besckikbaar komen op giulia/stelvio.
Ziet er wel interessant uit, weet niet of het ook voor de 2017 versies geld.....

http://www.jeeppress-europe.nl/actionphp/download.php?id_brand=7&id_content=687&filename=NL%2F2018%2FAlfa_Romeo%2FPersberichten%2FPersbericht_Alfa_Romeo_op_de_autosalon_van_Gen_ve_2018_DEF.docx&type=attach&subtype=press

<snip>
Alfa Connected Services
De Giulia- en Stelvio-modellen zijn vanaf maart leverbaar met het Alfa Connected Services-pakket, de nieuwe set services gericht op de veiligheid en de afstandsbediening van de auto. De Alfa Connect-app (gratis beschikbaar voor Apple-apparaten) geeft toegang tot een aantal belangrijke diensten, zoals hulpverlening onderweg, ongevalassistentie of voertuiglokalisering na diefstal. De app kan ook worden gebruikt voor de afstandsbediening van bepaalde functies, zoals het vergrendelen en ontgrendelen van de portieren of het zenden van een waarschuwing als de auto een bepaalde snelheidslimiet overschrijdt of een vooraf op een kaart begrensde zone verlaat. De app maakt het ook mogelijk de locatie van de geparkeerde auto te bekijken en in real-time informatie in te winnen over de conditie van het voertuig, zoals de ladingstoestand van de accu, de bandenspanning en de brandstofvoorraad. Tot slot wordt de klant via het systeem geïnformeerd wanneer onderhoudswerkzaamheden aan de auto nodig zijn. De Alfa Connected Services zijn beschikbaar in Italië, Duitsland, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, België, Nederland, Polen, Portugal, Oostenrijk en Zwitserland. De activeringstijden kunnen van land tot land verschillen.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: connected services ?
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2018, 09:15:14 »
Ja dat is een mooie app, alleen bij VW hebben ze dit al twee jaar, deze geeft weer als er een storing in de auto of lampje wat defect is, brandstofverbruik kilometers wat er is gereden, is in ieder geval een leuke aanvulling.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: connected services ?
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2018, 09:24:07 »
verondersteld alleen wel dat de auto een mobiele telefoon aansluiting met abo heeft. Weet niet of de 2017 giulia dit al heeft.....
Zou wel mooi zijn, zou in principe ook mogelijkheid voor TomTom live geven ....... ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: connected services ?
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2018, 09:40:23 »
Bij VW kan je dit achteraf laten monteren voor ongeveer 250 euro als ik het goed heb en op de nieuwe zit dit standaard, hoe dit bij Alfa is weet ik niet.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: connected services ?
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2018, 11:16:08 »
Bij VW kan je dit achteraf laten monteren voor ongeveer 250 euro als ik het goed heb en op de nieuwe zit dit standaard, hoe dit bij Alfa is weet ik niet.
Ik ook niet, maar verwacht dat het een onderdeel is van het connect systeem, hetgeen zou betekenen dat het lastig achteraf te integreren is indien niet aanwezig
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: connected services ?
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2018, 12:09:15 »
Ben zelf geen fan van al die connected services. Uiteindelijk alleen maar bedoeld om meer gegevens in handen te krijgen.
Als ik naar buiten kijk en mijn spiegels zijn ingeklapt dan weet ik ook dat Juul dicht is (tenminste...).
Misschien moeten wij zo langzaam toch oppassen met onze gegevens, wij zijn zo transparant als glas..
\Als mijn koelkast mij straks weet te vertellen dat het koevloeistof niveau van Juul laag is, dan schrik ik mij een hoedje...

Is trouwens ook wel typisch, alleen apple (voor nu dan). Volgens mij zijn er veel meer androids onderweg