!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Janneman en 1 gast bekijken dit topic.

*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Gepost op: 19 maart 2024, 09:16:38 »
Beste allemaal,
Ik zit er misschien aan te denken om mijn Giulia Quadrifoglio te verlagen. Toch is er een lichte twijfel. Qua looks zeg ik meteen ja vind het mooi als de wielkast is opgevuld, maar is het ook praktisch? Merk je veel verschil?
Wie heeft hier ervaring mee?😎
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2024, 10:53:58 »
Ik had een 2017 Giulia Q. Die zijn volgens mij het 'laagste' van de generatie Q's. Qua rijden prima, qua drempels een absolute horror.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2024, 11:28:36 »
Beste allemaal,
Ik zit er misschien aan te denken om mijn Giulia Quadrifoglio te verlagen. Toch is er een lichte twijfel. Qua looks zeg ik meteen ja vind het mooi als de wielkast is opgevuld, maar is het ook praktisch? Merk je veel verschil?
Wie heeft hier ervaring mee?😎

Waarom zou je een perfect uitgebalanceerde auto nog eens gaan verlagen? Ik snap daar helemaal niks van. Dat is een beetje alsof je Sergio Hermans een gerecht laat bereiden en er dan zelf nog ketchup en mosterd overheen gooit 'omdat dat lekkerder is'
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2024, 11:33:43 »
Beste allemaal,
Ik zit er misschien aan te denken om mijn Giulia Quadrifoglio te verlagen. Toch is er een lichte twijfel. Qua looks zeg ik meteen ja vind het mooi als de wielkast is opgevuld, maar is het ook praktisch? Merk je veel verschil?
Wie heeft hier ervaring mee?😎

Waarom zou je een perfect uitgebalanceerde auto nog eens gaan verlagen? Ik snap daar helemaal niks van. Dat is een beetje alsof je Sergio Hermans een gerecht laat bereiden en er dan zelf nog ketchup en mosterd overheen gooit 'omdat dat lekkerder is'

Hi Robert,

Klopt, dat is ook de reden dat ik vraag wie hier ervaring mee heeft. Qua looks absoluut mooi aanzicht, maar hoe veranderd het de rij ervaring (praktische gedeelte) etc.😎
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2024, 11:35:03 »
Ik had een 2017 Giulia Q. Die zijn volgens mij het 'laagste' van de generatie Q's. Qua rijden prima, qua drempels een absolute horror.

Goed om te weten, bedankt voor het delen van je ervaring👌
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2024, 11:46:02 »

Waarom zou je een perfect uitgebalanceerde auto nog eens gaan verlagen? Ik snap daar helemaal niks van. Dat is een beetje alsof je Sergio Hermans een gerecht laat bereiden en er dan zelf nog ketchup en mosterd overheen gooit 'omdat dat lekkerder is'

Ik moest hier heel hard om schuddebuiken.
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2024, 12:31:24 »
Beste allemaal,
Ik zit er misschien aan te denken om mijn Giulia Quadrifoglio te verlagen. Toch is er een lichte twijfel. Qua looks zeg ik meteen ja vind het mooi als de wielkast is opgevuld, maar is het ook praktisch? Merk je veel verschil?
Wie heeft hier ervaring mee?😎

Waarom zou je een perfect uitgebalanceerde auto nog eens gaan verlagen? Ik snap daar helemaal niks van. Dat is een beetje alsof je Sergio Hermans een gerecht laat bereiden en er dan zelf nog ketchup en mosterd overheen gooit 'omdat dat lekkerder is'

Hi Robert,

Klopt, dat is ook de reden dat ik vraag wie hier ervaring mee heeft. Qua looks absoluut mooi aanzicht, maar hoe veranderd het de rij ervaring (praktische gedeelte) etc.😎

Maar vind je dan dat de Q zo hoog staat? Nog lager wordt het lelijk, denk ik. Dan raken de wielen bijna de wielkasten en krijg je toch een beetje een Sjonnie-kijk-mij-eens-streetracen-look

De Q is een onderscheidend en  stijlvol, functioneel design, daar moet je niet mee rotzooien. Vind ik dan he.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2024, 12:22:08 »
Mochten er meer mensen zijn die eigenaar zijn van een Giulia Quadrifoglio of eigenaar geweest zijn van een Giulia Quadrifoglio. Hoor ik graag je eerlijke ervaring hierover✌️
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

Buzz_NL
30

  • Type Alfa: Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2024, 15:31:26 »

Heb eind mei afspraak staan om Alfissimo's GTA performance veren te monteren, ter vervanging van de 2018's samen met de GMS Chamber/Cast correction kit
CDCM Suspension Software, is er door Squadra vorig jaar op opgezet

https://www.giuliaforums.com/threads/alfissimo-gta-performance-springs-for-giulia-qv.59515/#post-1008724
https://www.galemotorsport.com/product-page/alfa-romeo-giulia-stelvio-caster-camber-correction-kit

Zal in juni, ff de ervaringen posten!
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2024, 17:52:52 »

Heb eind mei afspraak staan om Alfissimo's GTA performance veren te monteren, ter vervanging van de 2018's samen met de GMS Chamber/Cast correction kit
CDCM Suspension Software, is er door Squadra vorig jaar op opgezet

https://www.giuliaforums.com/threads/alfissimo-gta-performance-springs-for-giulia-qv.59515/#post-1008724
https://www.galemotorsport.com/product-page/alfa-romeo-giulia-stelvio-caster-camber-correction-kit

Zal in juni, ff de ervaringen posten!

Dat klinkt wel interessant, gebaseerd op de GTAM veren. Heb je die bij alfissimo zelf aangeschaft?
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2024, 00:12:12 »
Hai ! Ik rij al bijna 5 jaar, met inmiddels bijna 90.000 km op de teller,  in het rond met een simpelweg via Eibach veren 2 cm verlaagde Q , met daarbij óók nog is de 20" Stelvio velgen met 295 banden , en heb eigenlijk nooit ergens écht last van ... Niet kwa drempels, maar ook niet kwa 'rubben"  (aanlopen) bij volledig in/uitsturen.... Splittertje ziet er nog prima uit, wat normale krasjes aan de onderkant...  De stance is echt waanzinnig met deze set up en heeft werkelijk niéts te maken met "USA style" lowriders/te laag , of wat dan ook..  Kasten worden lang niet geraakt, maar zijn wel prachtig gevuld, precies zoals het een real sportscar van dit historische merk betaamt...Ter info.
*

NiekHgn
52

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2024, 08:17:05 »
Hai ! Ik rij al bijna 5 jaar, met inmiddels bijna 90.000 km op de teller,  in het rond met een simpelweg via Eibach veren 2 cm verlaagde Q , met daarbij óók nog is de 20" Stelvio velgen met 295 banden , en heb eigenlijk nooit ergens écht last van ... Niet kwa drempels, maar ook niet kwa 'rubben"  (aanlopen) bij volledig in/uitsturen.... Splittertje ziet er nog prima uit, wat normale krasjes aan de onderkant...  De stance is echt waanzinnig met deze set up en heeft werkelijk niéts te maken met "USA style" lowriders/te laag , of wat dan ook..  Kasten worden lang niet geraakt, maar zijn wel prachtig gevuld, precies zoals het een real sportscar van dit historische merk betaamt...Ter info.

Kijk dit is goed om te weten! Precies de normale krasjes onder de splitter is normaal dat zit er bij mij ook, belangrijkste om te weten was inderdaad kwa drempels en de wielkasten. Dus hartstikke bedankt voor het delen van je ervaring hier kan ik zeker wat mee!😎
(Ex) autos: Alfa Romeo 916 GTV 2.0 (Phase 3) Ragazzon exhaust system and KONI springs.
BMW 335i E92 stage 1.
Maserati 4.2 V8 Quattroporte executive GT.
Mini Cooper F56 JCW.
Maserati 4.2 V8 4200 CC with GranSport wheels.
Eigenaar van:
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Stage 1.
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2024, 15:43:07 »
Hai ! Ik rij al bijna 5 jaar, met inmiddels bijna 90.000 km op de teller,  in het rond met een simpelweg via Eibach veren 2 cm verlaagde Q , met daarbij óók nog is de 20" Stelvio velgen met 295 banden , en heb eigenlijk nooit ergens écht last van ... Niet kwa drempels, maar ook niet kwa 'rubben"  (aanlopen) bij volledig in/uitsturen.... Splittertje ziet er nog prima uit, wat normale krasjes aan de onderkant...  De stance is echt waanzinnig met deze set up en heeft werkelijk niéts te maken met "USA style" lowriders/te laag , of wat dan ook..  Kasten worden lang niet geraakt, maar zijn wel prachtig gevuld, precies zoals het een real sportscar van dit historische merk betaamt...Ter info.

Kijk dit is goed om te weten! Precies de normale krasjes onder de splitter is normaal dat zit er bij mij ook, belangrijkste om te weten was inderdaad kwa drempels en de wielkasten. Dus hartstikke bedankt voor het delen van je ervaring hier kan ik zeker wat mee!😎

Your welcome... Weet niet waar jij precies woont, maar mócht je de behoefte daartoe voelen, kun je altijd even langswippen om ff stukje met die van mij te rijden eventueel, kun je ff vergelijken met die van jou wellicht en of het wat voor je is.... Uiteraard is het allemaal wel wat "harder"'/stugger met met mijn set up, maar voor mij is dat verder niet een negatief gegeven, sterker nog, i love that.... ;-)     So just let me know ok ;-)
*

Bottas
842

  • *****
    - Super Alfist
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #13 Gepost op: 28 maart 2024, 18:52:40 »
Ik voel die behoefte wel!
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Ervaringen verlagen Giulia Q?
« Reactie #14 Gepost op: 28 maart 2024, 18:59:21 »