!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bart Nijman
13

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
gebruikerservaringen gevraagd met...
« Gepost op: 23 december 2022, 15:59:40 »
Sinds 6 weken mag ik een heerlijke Giulia rijden en ik heb wat vragen waar jullie wellicht ervaring mee hebben.

Is het daadwerkelijk zo gemakkelijk om via de radar module aan de voorkant de auto te stelen? Maw is de JTD antidiefstal beveiliging een must? Kan je die zelf installeren of afspraak maken en langs gaan?

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een GPS tracker en in het bijzonder de Onntrack portable PRO? Of zijn er betere alternatieven te vinden?

Verder zie ik wel wat in de dashcam die Prins op de site heeft staan. Iemand daar ervaringen mee?

Ook vind ik de Q sideskirts echt veel heel tof staan. Iemand deze achteraf laten plaatsen? En van welke leverancier?
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2022, 16:10:35 »
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Bart Nijman
13

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2022, 16:31:16 »
Thanks, ik heb mezelf maar op de lijst gezet.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2022, 17:04:18 »
De geïntegreerde dashcam komt uiteindelijk van AliExpress, de grootste kosten zullen In het inbouwen zitten. Dus ben je zelf een beetje handig, dan ben je voordelig uit.

https://a.aliexpress.com/_EIr3eF5
*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #4 Gepost op: 25 december 2022, 23:34:26 »
Verder zie ik wel wat in de dashcam die Prins op de site heeft staan. Iemand daar ervaringen mee?


De FITCAMX Dash Camera lijkt gemakkelijk zelf te installeren en is ook via AliExpress te bestellen. :


https://youtu.be/z_ywg890Ryk
Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

HeMaN
140

  • Type Alfa: Guilia 2.2 Business Super
  • ****
    Amico del club - Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #5 Gepost op: 26 december 2022, 00:04:36 »
toevallig vanmiddag naar deze zitten kijken. De 4k versie. ook goedkoper via Amazon.nl of zelfs rechtstreeks bij fitcamx (tot Nieuwjaar 10% extra korting) te bestellen.

zit nog te twijfelen ... bijna 200 euro voor een dashcam... hmmm


Verder zie ik wel wat in de dashcam die Prins op de site heeft staan. Iemand daar ervaringen mee?


De FITCAMX Dash Camera lijkt gemakkelijk zelf te installeren en is ook via AliExpress te bestellen. :


https://youtu.be/z_ywg890Ryk
156 SW 2.0 TS Squadra Massimo
156 SW 2.0 JTS Selespeed
159 SW 1.9 JTDm  Q-tronic Squadra Massimo & WMI
Giulia 2.2 JTDm AE Squadra Massimo

Bekijk ze hier
*

PeeJay
34

  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2023, 16:19:41 »
Verder zie ik wel wat in de dashcam die Prins op de site heeft staan. Iemand daar ervaringen mee?

Ik heb net deze FITCAMX dashcam zelf geinstalleerd met mijn 2 linkerhanden met worstvingers en mbv het joeptjoep filmpje ben ik net als mijn echtgenote verbaasd over dat het allemaal nog gelukt is ook .... ;-)  Alles werkt en geen foutcodes na het starten..

Er staat bij ons ook een rood duiveltje op de oprit (MiTo 1.4 MA TCT Veloce)
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2023, 10:10:57 »
Ik heb deze https://www.aliexpress.com/item/1005001412683021.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.148.5aa679d2gpcId8 enige tijd geleden ook aangeschaft en geïnstalleerd.

Helaas niet helemaal goed (?) want de camera neemt op willekeurige momenten op, er is geen peil op te trekken. Soms vind ik een deel van mijn rit terug op de SD-kaart, maar ook vaak (delen van) de tijd dat mijn auto geparkeerd staat.
Dan ook nog zijn sommige filmpjes op normale snelheid, en anderen op verhoogde snelheid vastgelegd ...

Heb via de app het hele ding via wifi al teruggezet naar standaard instellingen, maar lost niks op.

Iemand enig idee??
*

Wenceslaus
9

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Savali
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2023, 16:08:42 »
heb ook deze dashcam in mij Giulia gemonteerd. Had ook problemen met opnemen zoals omschreven. Contact opgenomen met, in dit geval de maker van de app FITCAMX die ik voor afspelen gebruik. Deze gaf aan dat het probleem door de gebruikte (micro)sd kaart kan worden veroorzaakt. Volgens de gebruiksaanwijzing kan ik een 256GB sd kaart gebruiken, maar heb mijn sd kaart (Samsung 256gb) vervangen voor een Kingston 128gb en inderdaad probleem opgelost.
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2023, 16:54:02 »
Dank voor je reactie!
Ik heb zowel een Samsung 64GB SDXC kaart als een Sandisk Ultra 64GB geprobeerd, beide zelfde. Heb net nog maar een Kingston 128GB besteld, zal die ook nog eens proberen.
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2023, 07:28:48 »
Ik heb deze https://www.aliexpress.com/item/1005001412683021.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.148.5aa679d2gpcId8 enige tijd geleden ook aangeschaft en geïnstalleerd.

Helaas niet helemaal goed (?) want de camera neemt op willekeurige momenten op, er is geen peil op te trekken. Soms vind ik een deel van mijn rit terug op de SD-kaart, maar ook vaak (delen van) de tijd dat mijn auto geparkeerd staat.
Dan ook nog zijn sommige filmpjes op normale snelheid, en anderen op verhoogde snelheid vastgelegd ...

Heb via de app het hele ding via wifi al teruggezet naar standaard instellingen, maar lost niks op.

Iemand enig idee??

Als het contact aanstaat wordend e videos op normale snelheid opgenomen.
Als het contact uitstaat (geparkeerd) dan neemt ie versneld op.

ik heb zelf een 200gb kaart van Sandisk of Samsung erin, dat gaat al ruim een jaar zonder problemen.
Probeer je kaart te formatteren.
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2023, 08:46:44 »


Als het contact aanstaat wordend e videos op normale snelheid opgenomen.
Als het contact uitstaat (geparkeerd) dan neemt ie versneld op.

ik heb zelf een 200gb kaart van Sandisk of Samsung erin, dat gaat al ruim een jaar zonder problemen.
Probeer je kaart te formatteren.
[/quote]

Wellicht is formatteren via een Mac (in DOS-formaat)  ook niet de beste optie? Ik zal ze eens proberen te formatteren via een Windows-machine.
Dank voor je reactie, lijkt dus een formatterings-issue...
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2023, 10:56:37 »


Als het contact aanstaat wordend e videos op normale snelheid opgenomen.
Als het contact uitstaat (geparkeerd) dan neemt ie versneld op.

ik heb zelf een 200gb kaart van Sandisk of Samsung erin, dat gaat al ruim een jaar zonder problemen.
Probeer je kaart te formatteren.

Wellicht is formatteren via een Mac (in DOS-formaat)  ook niet de beste optie? Ik zal ze eens proberen te formatteren via een Windows-machine.
Dank voor je reactie, lijkt dus een formatterings-issue...
[/quote]

Ja dat moet zeker via windows. Volgens mij kan het ook via de dashcam zelf, dan weet je ook zeker dat hij een juiste Format krijgt
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2023, 17:15:16 »


Als het contact aanstaat wordend e videos op normale snelheid opgenomen.
Als het contact uitstaat (geparkeerd) dan neemt ie versneld op.

ik heb zelf een 200gb kaart van Sandisk of Samsung erin, dat gaat al ruim een jaar zonder problemen.
Probeer je kaart te formatteren.

Wellicht is formatteren via een Mac (in DOS-formaat)  ook niet de beste optie? Ik zal ze eens proberen te formatteren via een Windows-machine.
Dank voor je reactie, lijkt dus een formatterings-issue...

Ja dat moet zeker via windows. Volgens mij kan het ook via de dashcam zelf, dan weet je ook zeker dat hij een juiste Format krijgt
[/quote]

Vastgesteld dat het beide moet. Kaart geformatteerd op een Windows machine, maar daarna nog een keer via de app. Formatteren via de app zet er de juiste folderstructuur op.

Beestje werkt nu, met nog één euvel de afgelopen 3 dagen ... als de auto stilstaan neemt hij "versneld" op, maar die modus verandert niet als ik in de auto stap en wegrij, dan blijft de hele rit in versnelde modus staan. Komende week laat ik m eens een tijdje draaien, kijken wat dan de ervaringen zijn.

Dank iedereen voor de reacties.
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: gebruikerservaringen gevraagd met...
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2023, 06:32:44 »

Vastgesteld dat het beide moet. Kaart geformatteerd op een Windows machine, maar daarna nog een keer via de app. Formatteren via de app zet er de juiste folderstructuur op.

Beestje werkt nu, met nog één euvel de afgelopen 3 dagen ... als de auto stilstaan neemt hij "versneld" op, maar die modus verandert niet als ik in de auto stap en wegrij, dan blijft de hele rit in versnelde modus staan. Komende week laat ik m eens een tijdje draaien, kijken wat dan de ervaringen zijn.

Dank iedereen voor de reacties.

Op hoeveel minuten heb je hem staan? Ik heb hem op 5 min staan, dus hij maakt elke 5min een bestand aan.
Maar als ik de auto start stopt de versnelde opname direct en gaat hij gewoon over op normale modus.
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna