!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mijn Giulia had ook geen achterruitverwarming meer, en geen start-stop. Onder garantie heeft de dealer er nog even naar gekeken, en die kwam tot de conclusie dat de accu simpelweg wat te leeg was (wat wil je met al die korte ritjes dankzij corona).Inmiddels werkt de achterruitverwarming wel, maar de start-stop niet (hoe erg dit is, is discutabel).Alleen: Mijn volvo V60 heeft een nieuwe accu nodig, en na wat uitzoekwerk zie ik geen reden waarom de accu uit de alfa hier niet in zou kunnen.Mijn idee is nu dus een AGM accu voor de giulia te kopen, en dan de "oude" accu in de volvo te zetten.De vraag is nu: welke...Ik twijfel tussen de Varta F21 (80Ah) en Varta G14(95Ah)Alleen het probleem van 95Ah accu's is dat deze 35,3 cm lang zijn, tegenover 31,5 voor een 80Ah. Past dat dan zomaar? Want als ik zo kijk dan zie ik niet een mogelijkheid hoe je een 4cm grotere accu vast kan zetten.
Ikzelf heb ook een 95Ah laten steken door de garage, een hoop prutswerk en toch onder garantie, en die paste net. Maar geen idee welk type batterij het is. Zal straks eens kijken
......Ik vraag me vooral af hoe die dan vast zit aan de rechterkant van de accu, aangezien hij dan bovenop het gat van de bout zit volgens mij
er zitten 2 gaten, 1 voor de grotere accu, afgedekt met een stikkerOverigens denk ik dat een grotere accu niet echt het verschil gaat maken, denk dat er meer te winnen valt met een AGM accu ipv EFB
Als je de accu gaat vervangen voor een andere dan moet deze ook worden ingeleerd als ik het goed heb.
Interessante info. Maar jouw laatste toevoeging betwijfel ik. Bij mij is de sensor vervangen en hij doet het nu weer prima. Opnieuw inleren bood volgens de garage geen soelaas. Het gaat nu 1,5 maand goed.