!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Guilia Q
« Gepost op: 20 februari 2022, 10:28:03 »
Hoi allemaal

Ik zit eraan te denken , om mn 147gta te verkopen, en een Q te kopen , nou staat er Een guilia Q te koop bij Maasdijk Automotive’s
Iemand ervaring met dit bedrijf , of is er al iemand met deze  Guilia Q wezen proefrijden , aangezien meerdere mensen een Q willen aanschaffen.

Ik hoor graag van jullie
Mvg ron
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2022, 12:53:18 »
Een Giulia Q is altijd een goed idee. Een 147GTA weg doen lijkt me altijd een slecht idee. Dat wordt zo langzamerhand een echte klassieker ipv een 'youngtimer'.
*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2022, 13:18:15 »
Klopt , de 147 gta vind ik nog steeds schitterend, maar kan niet allebij
*

EmilioB
17

  • Type Alfa: BMW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2022, 21:19:54 »
Ik weet alleen dat het exemplaar al heel lang te koop staat. Hoe lang kun je met behulp van het kenteken vast opzoeken.

Prijs is wel aanzienlijk gedaald zie ik. Maar de kleur icm kilometerstand zorgen er voor mij voor dat ik hem laat staan.
Re: Guilia Q
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2022, 21:45:42 »
Is import, dus ook maar de vraag wat ermee gebeurd is, klopt km stand, vorige eigenaar, hoe ging diegene er mee om?
*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2022, 07:03:11 »
Ik weet alleen dat het exemplaar al heel lang te koop staat. Hoe lang kun je met behulp van het kenteken vast opzoeken.

Prijs is wel aanzienlijk gedaald zie ik. Maar de kleur icm kilometerstand zorgen er voor mij voor dat ik hem laat staan.

Hoi Emilio
Ik vind de km stand en kleur wel mooi eigenlijk , en klopt , hij staat al lang te koop ja
*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2022, 07:08:18 »
Is import, dus ook maar de vraag wat ermee gebeurd is, klopt km stand, vorige eigenaar, hoe ging diegene er mee om?

Hoi
Ik weet dat het import is , dat maakt me niet zoveel uit , en hoeft ook niet veel uit te maken , als je het in nederland niet kan vinden , dan ga je verder kijken , mn 147 Gta komt ook uit zwitserland , omdat het in nederland niet te vinden was .
En ja de vorige eigenaar , hooen dat die er een beetje normaal mee om is gegaan , maar dat weet je nooit natuurlijk
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2022, 10:36:21 »
Als ik zo de recensies lees is het een prima adres. Ik zou er gewoon eens gaan kijken. Mijn Q heeft ook ruim een half jaar te koop gestaan, maar is ook een prima auto (wel wat garantiezaken). Anders spreek je toch een aankoopkeuring af met Maasdijk?
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2022, 11:15:08 »
Als ik zo de recensies lees is het een prima adres. Ik zou er gewoon eens gaan kijken. Mijn Q heeft ook ruim een half jaar te koop gestaan, maar is ook een prima auto (wel wat garantiezaken). Anders spreek je toch een aankoopkeuring af met Maasdijk?

Is die van jou ook import geweest , garantiezaken ? Heeft een Q kwaaltjes?
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2022, 11:25:03 »
Als ik zo de recensies lees is het een prima adres. Ik zou er gewoon eens gaan kijken. Mijn Q heeft ook ruim een half jaar te koop gestaan, maar is ook een prima auto (wel wat garantiezaken). Anders spreek je toch een aankoopkeuring af met Maasdijk?

Is die van jou ook import geweest , garantiezaken ? Heeft een Q kwaaltjes?
Ja, ook import. Ik heb een garantieprobleem gehad met een klepdekselpakking die er fabriekaf niet op heeft gezeten en olielekkage had. Heeft Prins netjes opgelost. Heb een defecte alarmunit gehad (ging overmatig vaak af zonder reden), is ook garantiekwestie geweest. Maar als zo'n Q een ton heeft gereden, dan zijn de meeste kinderziektes wel ontdekt hoor. Dat is bij mij ook het geval geweest toen ik er 25k per jaar mee reed.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2022, 14:13:47 »
Dat zijn serieuze km , bij mij zouden het alleen plezier ritjes worden op de zaterdag en zondag , hij staat meer stil , alsdat er mee word gereden , dat is nu ook het geval met de Gta
*

RonGta
27

  • Type Alfa: 147 Gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2022, 14:19:22 »
Ik weet alleen dat het exemplaar al heel lang te koop staat. Hoe lang kun je met behulp van het kenteken vast opzoeken.

Prijs is wel aanzienlijk gedaald zie ik. Maar de kleur icm kilometerstand zorgen er voor mij voor dat ik hem laat staan.

Ik ziet kenteken nergens , en hoe bedoel je , dat de prijs gedaald is , bedoel je deze ? Of in het algemeen?
*

EmilioB
17

  • Type Alfa: BMW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2022, 15:04:18 »
Ze vroegen eerst meer.

Als je het kenteken opvraagt bij de verkoper kun je via een betaalde kentekencheck vrij veel opvragen zoals eigenaarhistorie en vraagprijshistorie..
*

AR2022
141

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2022, 15:31:06 »
Ik weet alleen dat het exemplaar al heel lang te koop staat. Hoe lang kun je met behulp van het kenteken vast opzoeken.

Prijs is wel aanzienlijk gedaald zie ik. Maar de kleur icm kilometerstand zorgen er voor mij voor dat ik hem laat staan.

Ik ziet kenteken nergens , en hoe bedoel je , dat de prijs gedaald is , bedoel je deze ? Of in het algemeen?

Bij AutoScout staat een snelkoppeling naar Finnik voor kentekengegevens, mits deze door de adverteerder is ingevoerd bij de advertentie. Meestal kun je ervan uitgaan, dat wanneer deze snelkoppeling naar Finnik niet aanwezig is, de auto nog ingevoerd moet worden, dus nog geen kenteken bekend is en daarmee geen historie bekend wat betreft eigenaren. Dan enkel te achterhalen via de papieren die bij de auto geleverd worden.

Voorbeeld met Finnik snelkoppeling:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-2-9-v6-biturbo-510pk-aut-quadrifoglio-benzine-zwart-b55deb94-adab-4b7e-83fa-e73b058cd44a?source=list_searchresults&cldtidx=3&sort=standard&lastSeenGuidPresent=false&cldtsrc=listPage

Desbetreffende Q bij Maasdijk:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulia-2-9-v6-quadrifoglio-dealer-carbon-benzine-zwart-3e3da6f5-7309-4aea-9f6f-1907117fc31c?source=list_searchresults&cldtidx=13&sort=standard&lastSeenGuidPresent=false&cldtsrc=listPage
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Guilia Q
« Reactie #14 Gepost op: 22 februari 2022, 18:19:56 »
Als je de kans krijgt om een Giulia Q te kopen dan zou ik het wel weten.
Ondanks dat de 147GTA echt een klassieker aan het worden is,
kan het niet echt op tegen een Giulia Q.

Maar goed de 147 GTA zal waarschijnlijk een stukje oude liefde zijn,
waarvan afscheid nemen moeilijk zal zijn haha. :)