!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wat een vreemd verhaal weer dit. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar het klinkt wel te gek om waar te zijn. Het kost me daarom best enige moeite om me aan de indruk onttrekken te onttrekken dat er wellicht een schakeltje ontbreekt in het totale verhaal. Als het allemaal klopt, lijkt het me eerst zaak om eens helder te krijgen wat die schade van 17.000 euro dan precies is. Het enige schadelijke wat zich volgens het verhaal met de auto heeft voorgedaan is een gescheurde slang van koelvloeistofslang op 18-8-2022. Toen is de auto direct stop gezet. Dit is door de garage gerepareerd op 1-9-2022, waarbij ze geen andere schade hebben geconstateerd.Bij thuiskomst diezelfde 1-9-2022 zie je rook uit van de motor komen en als je de auto direct dan weer bij de garage brengt blijk je een fatale motorschade te hebben van 17.000 euro????Wanneer is die dan ontstaan? Toen je de auto de eerste keer bij de garage bracht, constateerde ze dat alleen de slang gescheurd was. Dan moet de 'enorme fatale schade' dus daarna ontstaan zijn, als het hele verhaal klopt. En dan zou ik geen tegemoetkoming verwachten van Alfa Romeo, maar van die garage. Die hebben hun werk verre van behoorlijk gedaan dan de eerste keer. En bij een beetje garage heb je dan gewoon garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.Ik zou je in ieder geval willen aanraden om zelf direct contact te zoeken met Alfa Romeo. Om te,verifiëren of ze daadwerkelijk die uitspraak over die 1500 km hebben gedaan. Want zo'n dealer kan wel zoveel zeggen over wat een derde partij erover heeft gezegd, als hem dat om wat voor reden dan ook goed uitkomt.
ik heb alle facturen nu bij het forum bericht gezet. voor de geintreseerde..
ook heb ik contact opgenomen met alfa Italië die kwamen met de zelfde verklaring als de dealer gent motors:...Wij hebben in overleg met de dealerorganisatie als algemene regel dat er na de fabrieksgarantie nimmer structureel sprake is van een tegemoetkoming in reparatiekosten of een deel daarvan. Een beslissing met betrekking tot garantie en coulance wordt uiteindelijk genomen door de erkende Alfa Romeo dealer en is te allen tijde afhankelijk van de situatie met betrekking tot leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van de auto....Tevens werd het onderhoudsprogramma zoals weergegeven in het instructieboekje van uw voertuig niet gerespecteerd...Los van de vraag waar de oorzaak aan ten grondslag ligt, wordt er niet voldaan aan de vooropgestelde coulance eisen. Wij kunnen u dan ook niet ondersteunen met een financiële tegemoetkoming....ik begrijp dat alfa mij geen volledige motor vergoed maar helemaal niks vind ik echt heel triest...
De auto is aangekocht inclusief grote beurt. Dus is zuur dat het zo niet op de rekening staat. Ik ga even verder kijken in mijn autopapieren.
Opzich kan ik me nog vinden in het AR verhaal. Maar wat mij vooral dwars zit, is het dealer verhaal. Ik heb mijn auto tenslotte laten repareren. Niet lang daarna kwamen ze met de conclusie dat hij fatale schade had. Terwijl dat de auto nog wel reed.
In alle eerlijkheid, Op basis van de aanwezige gegevens heb ik zo mijn twijfels over de stiptheid van het onderhoud.Tussen de 15.068 km en 51.827 km lijkt er helemaal geen (aantoonbaar) onderhoud te hebben plaatsgevonden en dus lijkt de auto ruim 3 jaar en 37.000 km zonder onderhoud te hebben rondgereden. Met tussendoor slechts een tamelijk late olieverversing. Dat is toch wat anders dan "de 2e onderhoudsbeurt was 1.500 km te laat" waarover in de eerste post gesproken werd.
Of een ruil motor maar dat zal lastiger worden met zo'n lage km stand.