!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bass
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
motor stuk
« Gepost op: 21 oktober 2022, 17:19:13 »
Na flink gespaart te hebben en Bijna 6 maanden zoeken op internet onze droom Alfa Stelvio q4 gevonden Een prachtig blauwe met een glazen dak!

Op 02-02-2021 Uit eindelijk onze droom waar kunnen maken bij van Driesen in Eindhoven
een origineel Nederlands geleverde Alfa Stelvio met 33799 km op de teller

Bij het ophalen van de auto een beurt gegeven olie en filters zijn vervangen. Geen onderhoud garantie genomen bij de dealer in Eindhoven omdat er in gent in België een goeie alfa dealer zit. Die is 50 km van ons vandaan ( Eindhoven 2uur rijden). Dus in gent zouden wij ons onderhoud verder laten doen.

Als de auto het aangeeft bij 45000 km voor service. Zijn we daarna gelijk naar gent gegaan ( automotors) om deze te laten uitvoeren.

Op 18-8-2022 geeft de auto storing aan onder het rijden. Te warm stop de auto. Dit hebben wij ook gelijk gedaan. De auto is opgesleept door pech hulp door KNAC Nederland. +/- 20 km van thuis. 2 uur gewacht maar geen probleem.

Gevraagd of de auto naar gent motors gebracht mag worden omdat dat onze onderhoud garage is.

Op 20-8-2022 is de auto bij hun neergezet

Gent maakt een analyse en zegt dat alleen de koelvloeistof slang gescheurd is.

167.20 euro. Jammer maar oké,

Ik bel gent op. met de mededeling zet er anders ook gelijk een thermostaat in als dat nodig is.

En geef de auto een grote beurt + testen want wil niet weer pech hebben.

Totaal 830 euro

 

Op 1-9-2022 opgehaald. ; meneer uw auto is weer 100% in orde je kan weer vooruit.

Ik rij rustig terug naar huis +/- 50 km.

Kijk onder de motorkap bij thuiskomst en er komt veel rook van onder. Maar geen waarschuwing lamp of storing signaal in de auto. Ook de temperatuur was goed. Ik besluit toch maar voor de zekerheid de garage op te bellen. en heb de auto toen op hun advies gelijk terug gebracht. Ik zei tegen de receptie ik denk dat de koppakking kapot is.

De auto reed goed. Geen lampjes. Rare Geluiden. Signalen opgemerkt. Reed gewoon goed. Dus vond het zelf raar en hoopte dat er niks aan de hand zou zijn. Maar wilde het graag bevestigd krijgen van de garage. iets teleurgesteld terug naar huis…..

Op 27-09-2022 belt alfa gent op met de mededeling. Motor is kapot. Of ik even 17.000 euro wil betalen voor de repartie.

Ik heb coen ( de contactpersoon) gevraagd wat ik kan doen voor tegemoetkoming want lijkt ons zeker niet gewoon dat een jonge auto met weinig km fatale motor schade heeft. Ik heb toen alle documenten van onderhoud naar hun moeten sturen. Dan ging coen alfa belgie luxenburg vragen of er een garantie aan zit omdat de auto nog maar net 60000 km heeft gelopen en nog maar 4 jaar oud is.

Op 04-10-2022 belt gent op dat ik niks krijg. Omdat de auto in 2020 de 2e beurt 1500km na de gegeven km een beurt is gehad is de rede...

Vind Alfa het normaal dat een auto die nog geen 4 jaar oud is. Met 60000 km op. Die altijd zijn onderhoud op tijd gehad heeft en Bij alfa dealers! Een motor faal heeft. Waarbij 17000 euro kosten op zitten????

Ik ben een beetje hopeloos..
Wat kan ik het beste doen?
Zelf denk ik naar een andere garage te gaan want schijnbaar hebben ze alleen gezien aan Ijzer in de olie dat de motor fatale schade heeft... Voor de rest hebben ze niks opengehaald...

Stel de motor is wel iets mis mee ben ik dan niet beter en goedkoper af met een goede revisie? En waar kan ik dat evt laten doen?


*update 25-10-2022
2e document toegevoegd

de 30 000 km  beurt zit in het 2e document
Stelvio
Venturi 300
356 speedster

Ex alfa's
Sud Ti
75
*

Posthumus
229

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2022, 18:11:09 »
Jeetje wat zuur. Dit is echt balen.

Maar 1.500 kilometer te laat voor een beurt lijkt me toch gewoon binnen alle redelijke termijnen. Er zijn weken dat ik meer kilometers rij dan dat.
Bovendien zat de wereld in 2020 redelijk op slot, dus kan me ook voorstellen dat het misschien niet eens mogelijk was om tijdig een afspraak te krijgen bij de dealer destijds.

Misschien eens informeren bij je rechtbijstandsverzekering.
155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

Alfa 147 Ti
1.590

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2022, 19:22:46 »
Ik vindt  het zo als het hier wordt beschreven geen service van Alfa ik begrijp best dat je niet  kosteloos een nieuwe motor krijgt maar als de auto toch iedere 15:000 zijn onderhoud heeft gehad bij de Alfa dealer dan vindt ik zeer slechte reclame,  hou ons op de hoogte,
Als je van de KNAC lid bent dan zou ik daar is wat om advies vragen, ik ben ook lid van de KNAC, echt balen dit.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2022, 19:40:52 »
Wat een vreemd verhaal weer dit. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar het klinkt wel te gek om waar te zijn. Het kost me daarom best enige moeite om me aan de indruk onttrekken te onttrekken dat er wellicht een schakeltje ontbreekt in het totale verhaal.

Als het allemaal klopt, lijkt het me eerst zaak om eens helder te krijgen wat die schade van 17.000 euro dan precies is. Het enige schadelijke wat zich volgens het verhaal met de auto heeft voorgedaan is een gescheurde slang van koelvloeistofslang op 18-8-2022. Toen is de auto direct stop gezet. Dit is door de garage gerepareerd op 1-9-2022, waarbij ze geen andere schade hebben geconstateerd.

Bij thuiskomst diezelfde 1-9-2022 zie je rook uit van de motor komen en als je de auto direct dan weer bij de garage brengt blijk je een fatale motorschade te hebben van 17.000 euro????

Wanneer is die dan ontstaan? Toen je de auto de eerste keer bij de garage bracht, constateerde ze dat alleen de slang gescheurd was. Dan moet de 'enorme fatale schade' dus daarna ontstaan zijn, als het hele verhaal klopt. En dan zou ik geen tegemoetkoming verwachten van Alfa Romeo, maar van die garage. Die hebben hun werk verre van behoorlijk gedaan dan de eerste keer. En bij een beetje garage heb je dan gewoon garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.

Ik zou je in ieder geval willen aanraden om zelf direct contact te zoeken met Alfa Romeo. Om te,verifiëren of ze daadwerkelijk die uitspraak over die 1500 km hebben gedaan. Want zo'n dealer kan wel zoveel zeggen over wat een derde partij erover heeft gezegd, als hem dat om wat voor reden dan ook goed uitkomt.
*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2022, 19:48:54 »
Ik zou hier gewoon de rechtsbijstand of een jurist in schakelen.
Ik neem aan dat je ook een allrisk verzekering hebt?
Misschien daar eens contact mee zoeken.
Het lijkt me toch dat Alfa NL of BE hier gewoon iets mee moet doen,
immers kan je gewoon aantonen dat alles netjes volgens schema onderhouden is.
Dat er één oh beurt bij zit die 1500km te laat zou zijn geweest,
lijkt mij verder geen heel sterk argument.
Maar ik vraag me alleen wel af of je in dit geval niet bij AR NL moet zijn.
Want je hebt de auto immers in NL gekocht waar die origineel geleverd was.

Ik denk dat je uiteindelijk het beste een diagnose kunt laten stellen,
bij een erkend en goede motor revisie specialist.
Lijkt me erg sterk dat je zoiets 17K zou gaan kosten hoor.
Een motor revisie lijkt me eerder de helft van dat bedrag te gaan kosten.

*

Bass
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2022, 09:02:00 »
bedankt voor jullie reacties

ondertussen...

gisteren avond mijn alfa opgehaald bij gent motors. op een trailer naar een garage in de buurt gebracht die ik vertrouw.  ik ben er klaar mee en wil gewoon een rijdende auto.
ik ben benieuwd wat die gaan vinden...

nog een verbazing er bij. toen ik de auto ophaalde bracht gent motors nog eens 300 euro in rekening voor de diagnose te stellen dat de motor stuk zou zijn.
auto aangetroffen zonder olie. en de uitlaat was ook gedemonteerd.
nogmaals ik kwam met een werkende auto. ...

ik heb alle facturen nu bij het forum bericht gezet. voor de geintreseerde..

ook heb ik contact opgenomen met alfa Italië die kwamen met de zelfde verklaring  als de dealer gent motors:



Naar aanleiding van uw dossier 01417058 betreffende uw Alfa Romeo Stelvio met VIN ......., hebben wij reeds een en ander telefonisch met u besproken. Graag willen wij dit als volgt bevestigen.

Allereerst willen wij benadrukken het te betreuren dat u met de door u geschetste situatie bent geconfronteerd. Hoewel wij als organisatie uiteraard streven naar een technisch foutloos product zijn dit soort zaken helaas nooit geheel uit te sluiten.

Er bestaat vervelend genoeg altijd een risico dat er een reparatie moet plaatsvinden. Tijdens de aanschaf van een auto is het te allen tijde moeilijk in te schatten aan welke invloeden van buitenaf een auto komt bloot te staan. Het ligt voor de hand dat een reële levensduur van een onderdeel moeilijk is aan te geven.

Wij hebben in overleg met de dealerorganisatie als algemene regel dat er na de fabrieksgarantie nimmer structureel sprake is van een tegemoetkoming in reparatiekosten of een deel daarvan. Een beslissing met betrekking tot garantie en coulance wordt uiteindelijk genomen door de erkende Alfa Romeo dealer en is te allen tijde afhankelijk van de situatie met betrekking tot leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van de auto.

Uit onderzoek is gebleken dat uw Alfa Romeo Stelvio voor de eerste keer werd ingeschreven op 1-2-2018 . De contractuele fabrieksgarantie is bijgevolg reeds geruime tijd verstreken. Tevens werd het onderhoudsprogramma zoals weergegeven in het instructieboekje van uw voertuig niet gerespecteerd en bent u pas eigenaar van het voertuig geworden nadat de contractuele garantie was verlopen.

Los van de vraag waar de oorzaak aan ten grondslag ligt, wordt er niet voldaan aan de vooropgestelde coulance eisen. Wij kunnen u dan ook niet ondersteunen met een financiële tegemoetkoming.

Hoewel wij u niet in gewenste zin kunnen antwoorden hopen wij u hiermee van voldoende informatie te hebben voorzien en informeren u dat, natuurlijk de Afa Romeo dealer voor u beschikbaar blijft om u een kwalitatieve aftersales service te bieden, waar u als Alfa Romeo-rijder recht op heeft.




ik begrijp dat alfa mij geen volledige motor vergoed maar helemaal niks vind ik echt heel triest...

wat mij dwars zit:

-auto is 4 jaar oud
-60 000 km gelopen
-dealer onderhouden ( normaal doe ik het altijd zelf maar dacht omdat ik een bijna nieuwe auto heb gekocht laat ik het maar eens bij de dealer netjes onderhouden mocht er eens iets voorvallen....)
-oké garantie is verlopen van 2 jaar maar dit is wel een heel extreem geval en kan eigenlijk niet op zo'n jonge auto.

en wat ik nog het ergste vind.. de dealer...
- geen begrip/ excuses
- geen echt duidelijk verhaal wat of waarom deze nu stuk is verklaard
- 1200 euro en de auto is er alleen maar slechter van geworden
- 10 weken auto kwijt


bedankt voor jullie tijd.
ik hou jullie op de hoogte!

gr bas



Stelvio
Venturi 300
356 speedster

Ex alfa's
Sud Ti
75
*

Robert69
1.318

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2022, 09:54:26 »
Wat een vreemd verhaal weer dit. Ik zeg niet dat het niet waar is, maar het klinkt wel te gek om waar te zijn. Het kost me daarom best enige moeite om me aan de indruk onttrekken te onttrekken dat er wellicht een schakeltje ontbreekt in het totale verhaal.

Als het allemaal klopt, lijkt het me eerst zaak om eens helder te krijgen wat die schade van 17.000 euro dan precies is. Het enige schadelijke wat zich volgens het verhaal met de auto heeft voorgedaan is een gescheurde slang van koelvloeistofslang op 18-8-2022. Toen is de auto direct stop gezet. Dit is door de garage gerepareerd op 1-9-2022, waarbij ze geen andere schade hebben geconstateerd.

Bij thuiskomst diezelfde 1-9-2022 zie je rook uit van de motor komen en als je de auto direct dan weer bij de garage brengt blijk je een fatale motorschade te hebben van 17.000 euro????

Wanneer is die dan ontstaan? Toen je de auto de eerste keer bij de garage bracht, constateerde ze dat alleen de slang gescheurd was. Dan moet de 'enorme fatale schade' dus daarna ontstaan zijn, als het hele verhaal klopt. En dan zou ik geen tegemoetkoming verwachten van Alfa Romeo, maar van die garage. Die hebben hun werk verre van behoorlijk gedaan dan de eerste keer. En bij een beetje garage heb je dan gewoon garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.

Ik zou je in ieder geval willen aanraden om zelf direct contact te zoeken met Alfa Romeo. Om te,verifiëren of ze daadwerkelijk die uitspraak over die 1500 km hebben gedaan. Want zo'n dealer kan wel zoveel zeggen over wat een derde partij erover heeft gezegd, als hem dat om wat voor reden dan ook goed uitkomt.

Sowieso een vreemd verhaal!  Wat voor rook kwam er onder de motorkap vandaag op 1-9? Tussen terugbrengen naar de garage op 1-9-2022 (zonder storingsmeldingen, waarschuwingen of andere problemen) en de melding dat er fatale motorschade is ontstaan zitten 26(!!) dagen als ik het goed begrijp. Los van de bizar lange periode voordat die diagnose is gesteld, vind ik dit moeilijk te geloven. Volgens mij kun je geen 50 km rijden met fatale motorschade, daar moet je iets van merken, lijkt me.

Ik zou hier echt een jurist naar laten kijken, want dat hier iets niet in de haak is lijkt me evident.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2022, 14:58:57 »
ik heb alle facturen nu bij het forum bericht gezet. voor de geintreseerde..

Ik heb de facturen bekeken en zie ik het volgende:

Op 16-01-2019 bij 15.068 km:
15.000 km beurt + olieverversing. Niks mis mee.

Op 12-02-2021 bij 33.799 km:
Uitsluitend olieverversing. Ik haal uit deze factuur geen onderhoudsbeurt. Bij de olieverversing staat ook expliciet aangegeven "niet gelijk met onderhoud".
Daarnaast is de interval sinds de vorige beurt erg lang. Ruim 25 maanden en bijna 19.000 km na het vorige onderhoud. Dat is aanzienlijk meer dan de voorgeschreven 15.000 km of minimaal 1x per jaar.

Op 23-02-2022 bij 51,827 km:
 "klein onderhoud" (ik kan niet bepalen of dit overeenkomt met de voorgeschreven beurt bij 45.000 km, maar ga er voor het gemak vanuit dat dit wel zo is) + olieverversing.
Ruim 18.000 km na de vorige oliewissel en zelfs bijna 37.000 km na de vorige (en feitelijk eerste en enige) onderhoudsbeurt.

In alle eerlijkheid, Op basis van de aanwezige gegevens heb ik zo mijn twijfels over de stiptheid van het onderhoud.
Tussen de 15.068 km en 51.827 km lijkt er helemaal geen (aantoonbaar) onderhoud te hebben plaatsgevonden en dus lijkt de auto ruim 3 jaar en 37.000 km zonder onderhoud te hebben rondgereden. Met tussendoor slechts een tamelijk late olieverversing. Dat is toch wat anders dan "de 2e onderhoudsbeurt was 1.500 km te laat" waarover in de eerste post gesproken werd.

ook heb ik contact opgenomen met alfa Italië die kwamen met de zelfde verklaring  als de dealer gent motors:
...
Wij hebben in overleg met de dealerorganisatie als algemene regel dat er na de fabrieksgarantie nimmer structureel sprake is van een tegemoetkoming in reparatiekosten of een deel daarvan. Een beslissing met betrekking tot garantie en coulance wordt uiteindelijk genomen door de erkende Alfa Romeo dealer en is te allen tijde afhankelijk van de situatie met betrekking tot leeftijd, kilometerstand en onderhoudshistorie van de auto.
...
Tevens werd het onderhoudsprogramma zoals weergegeven in het instructieboekje van uw voertuig niet gerespecteerd
...
Los van de vraag waar de oorzaak aan ten grondslag ligt, wordt er niet voldaan aan de vooropgestelde coulance eisen. Wij kunnen u dan ook niet ondersteunen met een financiële tegemoetkoming.
...
ik begrijp dat alfa mij geen volledige motor vergoed maar helemaal niks vind ik echt heel triest...

Zoals ik hierboven beschrijf heb ik op basis van de facturen mijn twijfels over de onderhoudsgeschiedenis. Misschien onterecht, maar ik moet het doen met de beschikbare gegevens. Ik kan dan ook begrijpen dat men bij Alfa Romeo dezelfde twijfels heeft. En ik vind hun terughoudendheid m.b.t.  coulance en tegemoetkomingen daarom eigenlijk wel gerechtvaardigd..

Desalniettemin is het een enorm vervelende situatie voor je. Ik hoop dat er uiteindelijk een bevredigende oplossing gevonden wordt. Maar het verwijt richting Alfa Romeo over het uitblijven van een tegemoetkoming, vind ik iets te kort door de bocht.
*

Alfa 147 Ti
1.590

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2022, 15:58:13 »
Ik kan mij in bovenstaande ook wel vinden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Robert69
1.318

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2022, 17:40:10 »
@DanaBanana : het betere speurwerk, had de facturen nog niet bekeken.

Dit is dan wel een lastig verhaal. Denk niet dat je iets hoeft te verwachten van AR en dat lijkt me opzich wel terecht. Als de auto niet op tijd onderhoud krijgt ligt dat niet aan AR.
Weet verder niet onder welke omstandigheden je de auto gekocht hebt? Is er gezegd dat de auto altijd netjes onderhouden is en vrij van technische mankementen? Kortom: is jou voorgespiegeld dat je een hele goede auto kocht terwijl je zelf de technische kennis niet hebt? Dan zou ik toch eens met de verkoper gaan praten.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Bass
14

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2022, 18:00:24 »
De auto is aangekocht inclusief grote beurt. Dus is zuur dat het zo niet op de rekening staat. Ik ga even verder kijken in mijn autopapieren.

Opzich kan ik me nog vinden in het AR verhaal. Maar wat mij vooral dwars zit, is het dealer verhaal. Ik heb mijn auto tenslotte laten repareren. Niet lang daarna kwamen ze met de conclusie dat hij fatale schade had. Terwijl dat de auto nog wel reed.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties
Stelvio
Venturi 300
356 speedster

Ex alfa's
Sud Ti
75
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2022, 18:36:52 »
De auto is aangekocht inclusief grote beurt. Dus is zuur dat het zo niet op de rekening staat. Ik ga even verder kijken in mijn autopapieren.
Ja, dat is dan inderdaad enorm zuur. Staat dit misschien op de verkoop-factuur van de auto destijds? Of de offerte? Desnoods een mail? Of zou je dit nog op een andere manier zwart op wit kunnen krijgen van de verkoper? Dat zou je verhaal richting AR m.b.t. coulance wellicht iets sterker maken.
 
Opzich kan ik me nog vinden in het AR verhaal. Maar wat mij vooral dwars zit, is het dealer verhaal. Ik heb mijn auto tenslotte laten repareren. Niet lang daarna kwamen ze met de conclusie dat hij fatale schade had. Terwijl dat de auto nog wel reed.
Ja, dit ben ik helemaal met je eens. De plotwending van "alleen een scheur in een slang, verder niks aan de hand" naar vlak daarna "fatale schade van 17.000 euro" doet ook mijn wenkbrauwen fronzen, ongeacht de kwestie rond het onderhoud.

*

MysteryAngel
2.697

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2022, 18:41:28 »

In alle eerlijkheid, Op basis van de aanwezige gegevens heb ik zo mijn twijfels over de stiptheid van het onderhoud.
Tussen de 15.068 km en 51.827 km lijkt er helemaal geen (aantoonbaar) onderhoud te hebben plaatsgevonden en dus lijkt de auto ruim 3 jaar en 37.000 km zonder onderhoud te hebben rondgereden. Met tussendoor slechts een tamelijk late olieverversing. Dat is toch wat anders dan "de 2e onderhoudsbeurt was 1.500 km te laat" waarover in de eerste post gesproken werd.


Dat veranderd de zaak inderdaad wel een beetje.
Ik kan me dan ook wel voorstellen dat AR hier wat terughoudend in is.
Wellicht zou die met dit verhaal nog naar de verkopende partij kunnen gaan,
als dit een AR dealer betreft dan zouden die misschien nog iets kunnen doen.
Van AR Gendt zou ik verder niet heel veel verwachten.
Wel erg zuur en vervelend allemaal.

En anders zit er denk ik niet heel veel anders op dan een motor revisie hoe zuur ook.
Maar het lijkt me niet dat een revisie je 17K zou gaan kosten.
Of een ruil motor maar dat zal lastiger worden met zo'n lage km stand.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: motor stuk
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2022, 21:53:41 »
Of een ruil motor maar dat zal lastiger worden met zo'n lage km stand.
Dat is dus wat de garage in Gent van plan was, voor die 17k.
*

bluebird
89

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: motor stuk
« Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2022, 09:04:28 »
Zeer vervelend dit, hoop dat het een beetje okay wordt opgelost. Wat ik mij afvraag is waar het contact met de verkopende partij is? Die Driessen in Eindhoven is toch een bekende AR-dealer? Als een product niet voldoet, dan spreek je de verkopende partij aan volgens mij. Het is dan aan de verkoper om dat op te pakken met Alfa Romeo NL etc, keten-aansprakelijkheid  noemen ze dat. Ik neem aan dat je de auto gekocht met 'compleet dealer onderhouden' argument? Daar valt in mijn ogen wel wat op af te dingen hier, en die onderhoudshistorie is hier bovendien de reden dat Alfa Romeo geen tegemoetkoming biedt. En stel dat Driessen kan aantonen dat het euvel bij Gent ligt, dan weet je ook wie je juridisch aan moet spreken. Mijn advies is dus (ook) om hier een jurist op te zetten. En dan nog kan het een kastje-muur verhaal worden. Sterkte in ieder geval!
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)