!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
koelvloeistof reservoir giulia, vulhoogte?
« Gepost op: 1 mei 2018, 10:04:45 »
Beste allemaal,

Het liefste laat ik de motorkap lekker dicht en mag de dealer op z'n tijd z'n ding doen. Maar ik ga lekker op vakantie dus wil de vloeistoffen checken. Het oliepeil checken weten we vanlieverlee wel, via de display, maar de koelvloeistof reservoirs, iemand daar al eens naar gekeken? Ik schrok een beetje toen ik de kap opende omdat het reservoir linksboven (vanuit de positie gezien dat je recht voor de neus van auto staat met een geopende klep, laag leek te staan. Maar nergens geen lekkage te vinden. Toen ik goed keek zag in een beetje een vage min/max indicatie, halverwege het reservoir ipv een mooie verdikte rand die het niveau aangeeft.  Bij het vulpunt van de intercooler, rechts voorin, is dat wel heel mooi weergegeven. Iemand ervaring ermee hoe je dit een beetje normaal afleest, in geval van het reservoir linksboven?

Ps het is een 2.0 T benzine, voor wat ik bedoel zie foto's, lijkt heel laag te staan toch?

*

leonm
325

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: koelvloeistof reservoir giulia, vulhoogte?
« Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2018, 11:14:16 »
Maak eens een foto van heel dichtbij zodat we de indicatie op het reservoir kunnen zien.
Moet toch een min en max lijntje opstaan.
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: koelvloeistof reservoir giulia, vulhoogte?
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2018, 11:41:39 »
Citaat van: leonm op  1 mei 2018, 11:14:16
Citaat van: leonm op  1 mei 2018, 11:14:16
Maak eens een foto van heel dichtbij zodat we de indicatie op het reservoir kunnen zien.
Moet toch een min en max lijntje opstaan.
Deze foto's zijn niet van mijn auto maar ter indicatie.
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: koelvloeistof reservoir giulia, vulhoogte?
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2018, 12:09:47 »
dacht in eerste instantie bij mij ook dat het laag stond, maar de niveau indicaties staan gewoon vrij laag, is even wennen..... ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA