!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stiggy
394

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Nog een CarPlay topic
« Gepost op: 17 januari 2024, 13:02:27 »
Ik ga een laat 2017 model Giulia kopen. Als ik mijn VIN invul op https://en.vindecoder.pl/ (geen idee hoe betrouwbaar dat is), dan staat er wel modeljaar 2018. Ik wil per se CarPlay.
  • Nou lees ik dat ik vanaf modeljaar 2018 Giulia's mogelijk al de de juiste hardware aan boord hebben. Kan ik dat controleren met alleen een kenteken of VIN? (De auto staat nog een maand elders waar ze dit soort details ook niet precies weten). Als de juiste hardware al aanwezig is dan zou het alleen een kwestie van activeren zijn toch? Ik kan me niet herinneren of ik 2 USB aansluitingen in de armsteun heb of niet.
  • Anders wordt het een aftermarket module. Prins doet dat voor een vette €795, maar geeft aan dat dit niet goed met het Harman Kardon systeem werkt (zit in de mijne). Iemand ervaring met wat niet goed werkt dan?
  • Ik heb verschillende aftermarket oplossingen bekeken. Valt me op dat ze allemaal dezelfde user interface en inbouw hebben. Alleen de behuizing is soms wat anders. Allemaal dezelfde printplaat? Via Tweakers werd deze aangeraden. Als je die in je winkelmandje stopt gaat er nog korting vanaf en wordt het iets van €185,- Dat scheelt wel veel natuurlijk. Iemand hier aanbevelingen? Die €795 van Prins (mijn garage doet het voor hetzelfde bedrag) voor een aftermarket oplossing vind ik wel erg veel. Aan de andere kant: niet zelf hoeven te knutselen is me ook wat waard (maar niet dat verschil van €610,-)!
*

Robert69
1.338

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2024, 14:01:40 »
Wat de module betreft in jouw linkje: het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bijvoorbeeld Eng-Custom. Toch zou ik Eng-Custom aanraden omdat de service gewoon goed is, zo is mijn ervaring. Dat valt bij ome Cheapass Ali nog maar te bezien.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
394

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2024, 15:00:06 »
Wat de module betreft in jouw linkje: het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bijvoorbeeld Eng-Custom. Toch zou ik Eng-Custom aanraden omdat de service gewoon goed is, zo is mijn ervaring. Dat valt bij ome Cheapass Ali nog maar te bezien.
Kan het zo niet meer vinden, maar ik dacht dat er over Eng-Custom juist veel klachten waren? Bij die van ome Ali is het inderdaad vast: werkt het niet, dikke pech.
Volgens mij installeert Prins ook die van Eng-Custom. Wel benieuwd wat er dan niet goed werkt met het Harman Kardon systeem.
*

Stiggy
394

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2024, 16:35:28 »
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.
*

Robert69
1.338

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2024, 06:31:31 »
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.

is inbouwen niet zelf te doen? Geen instructiefilmpjes of how to's?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Stiggy
394

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2024, 06:54:12 »
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.

is inbouwen niet zelf te doen? Geen instructiefilmpjes of how to's?
Jawel, maar de ervaringen variëren van eitje tot best wel een flinke klus. Als ik de filmpjes zie dan laat ik het liever doen door een bedrijf dat er ervaring mee heeft dan dat ik zelf in de kou langs de straat lig te klungelen.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2024, 11:56:27 »
Heb het in de Stelvio zelf gedaan door de opening heen van het opbergvakje.
Dat is best priegelen en je handen komen er niet ongeschonden vanaf.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2024, 15:48:11 »
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.

Bas van Vagcoding in Berlicum (NB) heeft het voor mij gedaan, was een stuk minder, zelf de module bestellen en een afspraak maken.
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #9 Gepost op: 18 januari 2024, 21:30:14 »
Voor €610 verschil (!!!!) zou ik de gok wagen met de variant van Ali.

Vaak komen dit soort producten allemaal van dezelfde fabrikant, uit het tech-Mekka Shenzen.

Prins gooit er een andere naam over, nieuwe verpakking en voila: tel uit je winst.

Installeren kan niet moeilijk zijn, alles is zo’n beetje plug&play.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Bottas
869

  • *****
    - Super Alfist
Re: Nog een CarPlay topic
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2024, 22:19:39 »
Mee eens!
En zo geldt dat voor vele onderdelen.
Komt idd vaak van dezelfde fabriek af met verschillende naampjes en verschillende prijzen.