!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: bekkie op 22 januari 2022, 17:11:517. Maar neem eerst een rijcursus op het circuit, voordat je 'm in standje R zet.De Pirello PZero Corsa's bij nat weer of <10oC zijn regelrechte sluipmoordenaars.......Zelfs op mijn 2.0T zijn ze ronduit waardeloos bij bovengenoemde omstandigheden. Bij warm weer en goed warm gereden, is het grip "ohne Ende". Op een Giulia Q en zonder ESP (standje R) heel tricky kan ik me voorstellen (in de winter- en herfst maanden).
7. Maar neem eerst een rijcursus op het circuit, voordat je 'm in standje R zet.
Toch prachtig dat je eigenlijk een auto hebt waarbij je behoedzaam met het gaspedaal moet omgaan ?! Dat je moet oppassen als je deftig op het gas gaat ! Hoe vaak gaan er dealerplaten tegen de boom of laatst nog in de greppel met een Q.Ik heb dat toch ook met motoren (2wielers) Tuono V4 ofzo of twin daar moet je ook een beetje mee kunnen rijden. No offense hoor. Maar ik snap al die Quattro meuk allemaal niet hoor dat wordt pas interessant bij 700pk neem het onderstaande filmpje eens een RS4 als je die vertraagd zou afspelen zou je zeggen dat ie even over de Meent zou rijden ( Rotterdam ) ik snap die handschoenen totaal niet maar goed. zelfs bij de nieuwe RS6 is het weinig spannend.https://www.youtube.com/watch?v=KQOhCRMZ9i8en vergelijk dan eens het volgende filmpje.https://www.youtube.com/watch?v=b8sOjtdrFRM
Dat is ook gelijk een nadeel van de Q . Bij de R-stand is volgens mij het ESP helemaal buitenspel. Eigenlijk moeten ze een mooie tussenstand van het ESP hebben waarbij ze nog wat slip toelaten, dat uiteindelijk als het uit de hand loopt, toch ingrijpt. Een soort "Sport+" van de bekende concurrentie.
Citaat van: AR2022 op 22 januari 2022, 19:27:14Dat is ook gelijk een nadeel van de Q . Bij de R-stand is volgens mij het ESP helemaal buitenspel. Eigenlijk moeten ze een mooie tussenstand van het ESP hebben waarbij ze nog wat slip toelaten, dat uiteindelijk als het uit de hand loopt, toch ingrijpt. Een soort "Sport+" van de bekende concurrentie.Is de dynamic stand dat niet?
Citaat van: EmilioB op 23 januari 2022, 09:24:47Citaat van: AR2022 op 22 januari 2022, 19:27:14Dat is ook gelijk een nadeel van de Q . Bij de R-stand is volgens mij het ESP helemaal buitenspel. Eigenlijk moeten ze een mooie tussenstand van het ESP hebben waarbij ze nog wat slip toelaten, dat uiteindelijk als het uit de hand loopt, toch ingrijpt. Een soort "Sport+" van de bekende concurrentie.Is de dynamic stand dat niet?Ik kan alleen voor de normale Giulia spreken, maar de Dynamic stand laat niks toe. Nog geen beetje slip (tenzij vreselijk lomp een bocht in, dat de electronica het niet kan bijbenen).Het is wel zo, dat de power niet abrupt wordt weggeregeld, zoals in sommige andere auto's het geval is, dus het gaat wel heel geleidelijk.Maar mijn inziens, een gemiste kans. De know-how is er binnen het concern:
Daar is wel wat aan te doen, dan moet je een Race stand op je DNA laten zetten, dan wordt ESP en ABS uit geschakeld.
Citaat van: SpecialVeloce op 22 januari 2022, 20:42:02Toch prachtig dat je eigenlijk een auto hebt waarbij je behoedzaam met het gaspedaal moet omgaan ?! Dat je moet oppassen als je deftig op het gas gaat ! Hoe vaak gaan er dealerplaten tegen de boom of laatst nog in de greppel met een Q.Ik heb dat toch ook met motoren (2wielers) Tuono V4 ofzo of twin daar moet je ook een beetje mee kunnen rijden. No offense hoor. Maar ik snap al die Quattro meuk allemaal niet hoor dat wordt pas interessant bij 700pk neem het onderstaande filmpje eens een RS4 als je die vertraagd zou afspelen zou je zeggen dat ie even over de Meent zou rijden ( Rotterdam ) ik snap die handschoenen totaal niet maar goed. zelfs bij de nieuwe RS6 is het weinig spannend.https://www.youtube.com/watch?v=KQOhCRMZ9i8en vergelijk dan eens het volgende filmpje.https://www.youtube.com/watch?v=b8sOjtdrFRMTsja, de bestuurder van de Q in het filmpje bewijst in ieder geval dat met een high performance auto niet automatisch ook high performance hersenen meekomen. (Net als de bestuurders voor en achter hem overigens.) Strepen trekkend accelereren terwijl er een horde mensen onbeschermd langs de weg staat. Nog te dom om 2 seconden vooruit te denken over de mogelijke gevolgen van je impulsen.
De Q laat in dymanic stand zeker meer toe dan in de normale stand
De Q heeft wel heel veel koppel dus zonder elec hulp staat ie zo achterste voren met name als de grip nog niet optimaal is . Gezien met die Ferrari wat er gebeurt als je even niet oplet ?
Overigens is driftend de bocht door niet bepaald sneller .