!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Sander1234
31

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Parkeersensoren achter doen het niet meer na update
« Gepost op: 22 maart 2024, 21:52:54 »
Vandaag heeft mijn Giulia uit 2017 updates gehad en nu doen mijn parkeersensoren achter het niet meer. Iemand dit al eens gehad en is dit makkelijk op te lossen?
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Parkeersensoren achter doen het niet meer na update
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2024, 22:08:52 »
Wat bedoel je precies met doen het niet meer?
Geen geluidsignaal? Geen beeld in je scherm? Wel beeld, maar vervolgens "boem is hoo"? Helemaal niks?
*

Sander1234
31

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Parkeersensoren achter doen het niet meer na update
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2024, 22:22:58 »
Sorry, was iets een te beknopte omschrijving.

Als ik hem in zijn achteruit zet gaat de camera netjes aan, maar de piepjes en de afstand tot obstakels wordt door de sensor achter niet gezien.

Normaal zie je altijd die streepjes rondom de auto, zoals op de foto. Dat zie ik nu niet meer.

Voor piept die nog wel als er iets in de buurt van de sensor komt. 

*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Parkeersensoren achter doen het niet meer na update
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2024, 23:38:56 »
Dat is raar.

Bij mijn Stelvio van 2017 zijn vorig jaar ook alle mogelijke updates geïnstalleerd. Enige verschil dat ik daarna qua PDC bemerkte: daarvoor begon de boel gelijk te piepen als je ergens dichtbij geparkeerd stond en de auto startte. Reuze irritant. Sinds de update pas als je in D of R schakelt. Maar dat is duidelijk niet wat jij beschrijft.

Bij starten ook geen foutmelding over "PDC niet beschikbaar"?  Anders eens proberen om een paar op de PDC aan/uit knop te drukken? Als je mazzel hebt triggert dat iets wat nu niet goed staat ofzo. Knop zit links tussen stuur en deur. Knop linksboven, boven de knop om start/stop uit te zetten.

*

Sander1234
31

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Parkeersensoren achter doen het niet meer na update
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2024, 07:22:06 »
Krijg idd geen foutmelding, daarom denk ik dat er ergens iets niet goed staat in de instellingen ofzo. Ga zo proberen dat knopje een paar keer in te drukken. Misschien helpt het.