!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #15 Gepost op: 25 augustus 2022, 21:48:42 »
€400+ voor een setje spacers van een paar millimeter?!!?? 😳

Daar moet toch iets anders op te vinden zijn, waar slaat die prijs op…
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

SMR
229

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #16 Gepost op: 25 augustus 2022, 22:01:25 »
€400+ voor een setje spacers van een paar millimeter?!!?? 😳

Daar moet toch iets anders op te vinden zijn, waar slaat die prijs op…

Vanmiddag weer even gezocht, €573

Ik vind het ook heel apart voor de oplossing can een productiefout 😅
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2022, 11:35:07 »
Iemand met een cnc draai- of freesbank maakt ze voor een paar tientjes. Ik zie een handeltje aankomen! Doe mij de maten inclusief toleranties even a.u.b😅
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2022, 14:58:35 »
Tsja, als je voor ieder product of onderdeel zo redeneert was de (ruil)handel nooit uitgevonden en leefden we nog net als 10.000 jaar voor Christus.
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2022, 16:56:56 »
Tsja, als je voor ieder product of onderdeel zo redeneert was de (ruil)handel nooit uitgevonden en leefden we nog net als 10.000 jaar voor Christus.

Tot op zekere hoogte natuurlijk prima om een redelijke winst te maken op een product, maar gezien een set van bijv 4 Eibach spacers zo'n €150 kost, en het hier gaat om een productiefout vanuit Alfa zelf vind ik een bedrag van €570 ronduit schandalig. Maargoed.. dat vind ik.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #20 Gepost op: 26 augustus 2022, 17:58:57 »
Tsja, als je voor ieder product of onderdeel zo redeneert was de (ruil)handel nooit uitgevonden en leefden we nog net als 10.000 jaar voor Christus.

Tot op zekere hoogte natuurlijk prima om een redelijke winst te maken op een product, maar gezien een set van bijv 4 Eibach spacers zo'n €150 kost, en het hier gaat om een productiefout vanuit Alfa zelf vind ik een bedrag van €570 ronduit schandalig. Maargoed.. dat vind ik.

Ik snap je helemaal. Maar zo'n Eibach spacer set is iets wat je KAN kopen. Dit is iets wat je in zekere zin noodgedwongen MOET kopen als je niet met het hinderlijke geluid wilt blijven rijden. Dat zorgt voor een soort machtspositie bij de leverancier die helaas vaak leidt tot dit soort absurde prijzen. Ik ben het met iedereen eens dat dat super irritant is. Maar ik deel niet de mening dat dit 'raar' of 'typisch Italianen' of 'typisch Alfa' is, zoals sommige zeggen. Het is in mijn ogen doodnormaal en gebeurt bij alle merken en alle producten. We kennen allemaal de voorbeelden van televisies, telefoons, laptops, ijskasten, wasmachines, etc. waarbij een nieuwe bij wijze van spreken goedkoper is dan een los reserveonderdeel.
*

tgraaf
7

  • Type Alfa: Stelvio klavertjevier
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #21 Gepost op: 26 augustus 2022, 21:27:22 »
Tsja, als je voor ieder product of onderdeel zo redeneert was de (ruil)handel nooit uitgevonden en leefden we nog net als 10.000 jaar voor Christus.

Tot op zekere hoogte natuurlijk prima om een redelijke winst te maken op een product, maar gezien een set van bijv 4 Eibach spacers zo'n €150 kost, en het hier gaat om een productiefout vanuit Alfa zelf vind ik een bedrag van €570 ronduit schandalig. Maargoed.. dat vind ik.

Bij Janssen van Kouwen hadden ze het ook idd over bijna 600 euro voor de set spacers. En daarbij nog 1,5 uur arbeid! Het materiaal schijnt vergelijkbaar te zijn als waar diamandzagen van worden gemaakt. Ik had " mazzel " dat ze onder garantie werden vergoed, vind het voor een auto van +100K niet kunnen dat zoiets eigenlijk niet onder fabrieksgarantie wordt geregeld. Maar rondrijden met het tikkende geluid kon ik niet verdragen.
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2022, 18:02:57 »
Als dit een productie fout is erkend door Alfa Romeo zelf,
dan zou dit normaal toch onder fabrieksgarantie vallen lijkt me?
Tenzij de auto natuurlijk al buiten de garantie valt.
In dat geval is het inderdaad pech.
*

RonR
2

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #23 Gepost op: 22 augustus 2023, 13:32:05 »
Hallo allemaal,

helaas heb ik ook last van het tikkend geluid in de vooras bij scherp sturen.
Ik heb een Stelvio met keramische schijven.
In de technische sheet die Alfa heeft uitgegeven mbt dit probleem wordt een aantal keer gemeld dat de oplossing met de spacers NIET geschikt is voor auto's met keramische schijven, terwijl het probleem wel identiek is.
Is er iemand die weet waarom dit niet zou mogen/kunnen bij keramische schijven en wat dat een oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor evt. reacties.
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #24 Gepost op: 22 augustus 2023, 13:33:40 »
Hallo allemaal,

helaas heb ik ook last van het tikkend geluid in de vooras bij scherp sturen.
Ik heb een Stelvio met keramische schijven.
In de technische sheet die Alfa heeft uitgegeven mbt dit probleem wordt een aantal keer gemeld dat de oplossing met de spacers NIET geschikt is voor auto's met keramische schijven, terwijl het probleem wel identiek is.
Is er iemand die weet waarom dit niet zou mogen/kunnen bij keramische schijven en wat dat een oplossing zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor evt. reacties.

Bij mij is het volledig opgelost door de wielen er even af te halen, heel goed op te schuren (zowel binnenkant loopvlak velg als de naaf aan de aandrijfas. Daarna heel secuur de wielbouten vastzetten met de daarvoor beschreven cyclus. Er zit een zeer specifieke volgorde voor de wielbouten in het servicebulletin van die set spacers. Daarna is het bij mij weg en weggebleven deze zomer.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

RonR
2

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem: tikkend geluid bij scherp sturen op lage snelheid (Stelvio/Giulia Q)
« Reactie #25 Gepost op: 5 september 2023, 16:25:34 »
Sorry voor de trage reactie.
Ik heb jouw suggesties doorgegeven aan het garagebedrijf en zij hebben dit zo uitgevoerd.
Voorlopig lijkt dit te werken en het vervelende tikkende geluid is weg.
Super bedankt voor je bijdrage.