!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Fasteddy
23

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Blue Misano
  • *
    - Startende Alfist
Squadra ZF8HP bak tuning. Wie al ervaring me op Stelvio 2.0T?
« Gepost op: 28 mei 2023, 22:46:07 »
Hi, sinds kort biedt Squadra tuning aan voor de ZF bak in de Giulia en Stelvio. Iemand dit al laten doen? (Ik overweeg het op mijn Stelvio 2.0T te doen).
En wat zijn de ervaringen?

https://squadra-tuning.nl/chiptuning/versnellingsbak-tuning/zf8hp/11279-3-2/

*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Squadra ZF8HP bak tuning. Wie al ervaring me op Stelvio 2.0T?
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2023, 09:23:02 »
Ik heb dit gezien en ik overweeg het sterk. Ik heb een Stelvio uit 2020. Die heeft de nieuwe motor, en volgens mij ook een iets ander schakelprotocol (milieueisen), welke niet gericht is op driveability, maar vooral op uitstoot.
Ik heb een Raggazzon einddemper geplaatst, wat in de D stand een heerlijk geluid geeft, maar in de N stand bij 50-60 km echt een beetje dreunt, doordat de auto zo snel opschakelt en in lage toeren gaat rijden.

Ik heb toen eens gebeld met Squadra en die gaf toen aan gewoon in D rijden :).  Ik dacht toen simpel zet de oude D stand (motorsoftware) in de N stand en gaan met die banaan. Maar dat werkte zo natuurlijk niet, het had te maken met de software van de bak, en daar konden ze toen niets mee. Waarschijnlijk hebben ze deze vraag vaker gehad, want nu bieden ze het aan, dus ik denk dat ik het binnenkort wel ga laten doen.