!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Guid
1

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Hallo, hier een nieuwe gebruiker van het forum die ook jaren helemaal weg is van Alfa Romeo.

Ik rijdt inmiddels al 5 jaar (zakelijk) in een Giulia en wil graag de stap naar een Stelvio maken nu. Mijn budget is rond de 45K waardoor de keuze in "geüpdatete" Stelvio's uit 2020 zeer beperkt is. De auto's die wel mogelijk zijn, zijn de 160 pk diesels, terwijl wanneer ik kijk naar de niet geüpdatete Stelvio's uit 2019 er heel veel mooi aanbod beschikbaar is.. 

Heeft iemand een advies? is de update zo belangrijk of kan een Stelvio uit 2019 nog prima? Het is weliswaar hetzelfde interieur en infotainment als mijn huidige Giulia, maar is het het waard?  Wat zouden jullie doen?
alvast bedankt voor een reactie.   
*

bluebird
90

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • **
    - Junior Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Stelvio kopen, hoe belangrijk is de infotainment verbetering van 2020?
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2023, 16:16:49 »
Gebruik je nu android auto of apple carplay? Zo nee, dan zou ik daarnaar kijken. Dat is volgens mij al vanaf my18 beschikbaar. Dzs dat maakt de keuze makkelijker. En ik lees dat android auto binnenkort met een grote update komt
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Stelvio kopen, hoe belangrijk is de infotainment verbetering van 2020?
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2023, 17:28:03 »
Ik snap het niet zo goed? De middenconsole is toch ook volledig anders? Ik vind de update bij 2020 best een grote, dus als het kan, zou ik dat zeker doen. Niet eens zozeer voor de infotainment, maar bovenal voor de middenconsole.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

DanaBanana
793

  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen, hoe belangrijk is de infotainment verbetering van 2020?
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2023, 22:19:43 »
Ik daarentegen vind dat verschil weer helemaal niet zo groot of relevant. Dus dat geeft maar weer aan hoe persoonlijk zoiets is. Ieder z'n eigen voorkeur en prioriteiten.

Ik zou vooral selecteren op motorisering, uitrusting, kleur, kilometrage en (technische) staat. Met de eventuele tekortkomingen van de oude versie van het infotainment kan ik al bijna 6 jaar prima leven. En anders is dat op te lossen met een CarPlay/AA module.

Zelf heb ik vanaf nieuw een First Edition uit 2017 en ben daar dik tevreden mee. Maar als ik een occasion zou kopen zou ik wel enigszins beducht zijn voor die hele vroege exemplaren. Niet omdat ze technisch slecht of verouderd zijn ten opzichte van nieuwere, want dat is zeker niet het geval. Maar wel omdat de bouwkwaliteit van met name het interieur toen nog niet helemaal op orde was. Deze exemplaren hebben duidelijk meer last van piepjes en kraakjes in het interieur. Overigens is dat allemaal te fixen door dingen los te halen en weer op de juiste wijze terug te monteren, maar daar moet je maar net zin in hebben...