!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Tinus89
32

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • *
    - Startende Alfist
Upgrade remschijven Giulia voor?
« Gepost op: 20 november 2023, 17:23:45 »
Hoi allen,


Mijn 200pk (gechipt naar 293pk) Giulia heeft als het goed is 305mm voorschijven. Deze zijn aan vervanging toe.
Gezien de auto gechipt is, en ik mogelijk volgend naar een 19" wielset wil monteren, overweeg ik om de schijven te vervangen voor 330mm (geleverd op de 280pk versies).
Ik zit al een tijdje te googlen, maar ik kan niemand vinden die dit gedaan heeft.
Wat ik zo ver begrijp:

- De remklauwen zijn volgens mij wel hetzelfde
- De remklauwhouder moet vervangen worden (kan iemand me helpen aan een onderdeelnummer?)
- Mogelijk moet er een aanpassing gedaan worden met MES vanwege het elektronische remsysteem, het systeem vertellen dat er een andere maat schijf is geplaatst.

Weet iemand of dit uberhaupt kan zonder de achterschijven mee te vervangen voor de grotere versie? Of raakt het systeem dan in de war?
*

dmakily
63

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2023, 17:28:06 »
Ik heb dit ook gedaan. Ik heb bij A37auto in Klazienaveen de grotere remklauwen gekocht 2e hands gekocht. Remklauwen zijn groter dan de 305 mm. Heb geboorde schijven voor met Yellow stuff blokken. Installatie heb ik laten doen bij de dealer in Houten (Savali).
Heb het gedaan voor meer remkracht icm mooier aanzicht.
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

Ron
148

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2023, 22:24:19 »
Dit vind ik ook een mooie optie. Met de originele remklauwen te doen:



Dat ziet er netjes uit zo:

*

Tinus89
32

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • *
    - Startende Alfist
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2023, 10:49:31 »
Ik heb dit ook gedaan. Ik heb bij A37auto in Klazienaveen de grotere remklauwen gekocht 2e hands gekocht. Remklauwen zijn groter dan de 305 mm. Heb geboorde schijven voor met Yellow stuff blokken. Installatie heb ik laten doen bij de dealer in Houten (Savali).
Heb het gedaan voor meer remkracht icm mooier aanzicht.

Ai, dat is wel jammer, daar wordt het wel een uitgebreide exercitie van. Op zich ben ik tevreden over de remkracht, het gaat me vooral om de looks.
Op dit moment staan er ook geen juiste klauwen (in het geel) op internet.


Dit vind ik ook een mooie optie. Met de originele remklauwen te doen:



Dat ziet er netjes uit zo:




Heb je hier iets meer informatie over?
*

Ron
148

  • Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
  • ***
    - Alfist
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2023, 19:23:20 »
Voor deze conversie worden de achter remschijven van een Giulia  quadrifoglio gebruikt. Dit zijn 350 remschijven geventileerd en soort van tweedelig. De
305 to 350 spacers/bussen zijn 27mm lang, 12mm gat en  25mm o diameter buitenkant. De standaard schroeven hebben met deze spacers/bussen nog 4 centimeter schroefdraad en kunnen gebruikt worden.



Nog een foto van de andere kant:



Ik zou zelf eerst eens een setje gebruikte achter remschijven van een Giulia Q scoren om eens te passen en te proberen. Bussen kan je laten draaien. Als dat naar mijn zin zit zou ik pas  setje nieuwe schijven bestellen, die zijn ook niet gratis.  Volgens de eigenaar van deze Giulia heeft ie niets veranderd. Maar je kan met  ALFAOBD kennelijk kan je dan kiezen uit onderstaand menu.



Achter moet ik nog over verzinnen.

Gr Ron







*

Tinus89
32

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • *
    - Startende Alfist
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #5 Gepost op: 23 november 2023, 16:25:26 »

(...)

Achter moet ik nog over verzinnen.

Gr Ron

Setje 330mm voorschijven van een 2.0 280pk?  :)


Ik vind het van buiten erg mooi staan, maar ik houd persoonlijk niet zo van het toepassen van busjes etc. in de montage van een remklauw.
Ook denk ik dat de QV achterschijf op de voorkant van een +/- 300pk Giulia wel flink meer voor zijn kiezen krijgt dan oorspronkelijk, vanwege de 80/20 remverdeling bij de meeste autos.

Ik overweeg andere klauwen te zoeken, of toch gewoon een nieuw setje 305mm schijven te monteren. Ik vind het niet prachtig, maar ook niet beschamend met 19" QV wielen:


*

Marcel1979
589

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2023, 20:13:30 »
Ik heb dit ook gedaan. Ik heb bij A37auto in Klazienaveen de grotere remklauwen gekocht 2e hands gekocht. Remklauwen zijn groter dan de 305 mm. Heb geboorde schijven voor met Yellow stuff blokken. Installatie heb ik laten doen bij de dealer in Houten (Savali).
Heb het gedaan voor meer remkracht icm mooier aanzicht.

@dmakily Even snel een vraagje in dit topic.

Van welk merk zijn jouw geboorde schijven en waar heb je ze besteld?
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Upgrade remschijven Giulia voor?
« Reactie #7 Gepost op: 27 november 2023, 07:09:33 »
Ik heb dit ook gedaan. Ik heb bij A37auto in Klazienaveen de grotere remklauwen gekocht 2e hands gekocht. Remklauwen zijn groter dan de 305 mm. Heb geboorde schijven voor met Yellow stuff blokken. Installatie heb ik laten doen bij de dealer in Houten (Savali).
Heb het gedaan voor meer remkracht icm mooier aanzicht.

@dmakily Even snel een vraagje in dit topic.

Van welk merk zijn jouw geboorde schijven en waar heb je ze besteld?

Ik heb ooit eens een link opgeslagen, remschijven zouden daar wat goedkoper zijn: https://www.motointegrator.de/produkte/bremsscheiben-1140103/
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce