!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Gepost op: 31 oktober 2018, 11:53:39 »
Zag net dit artikel met betrekking tot de QV versies van de Giulia en Stelvio in Nederland

https://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-romeo-quadrifoglio-de-nederlandse-verkopen-116499#post-116499

Zijn beiden dus nog best zeldzame verschijningen in Nederland! Al zijn 17 stuks van de Stelvio nog best oké aangezien deze nog niet heel lang op de markt is.



Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2018, 13:06:57 »
.....
Zijn beiden dus nog best zeldzame verschijningen in Nederland! Al zijn 17 stuks van de Stelvio nog best oké aangezien deze nog niet heel lang op de markt is.

Gezien de prijzen in Nederland, zijn die aantallen natuurlijk niet zo gek ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #2 Gepost op: 31 oktober 2018, 19:20:45 »
De verkoop van de Q-versies komt overeen met het algehele beeld dat de Stelvio nog redelijk verkoopt binnen Nederland, maar dat de Giulia toch veel minder in trek is dan werd verwacht of gehoopt. De verkoopaantallen van de Stelvio blijven dan ook redelijk constant, die van de Giulia nemen maandelijks af.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #3 Gepost op: 31 oktober 2018, 22:16:17 »
Het probleem is ook een beetje dat deze auto’s door onze compleet doorgeslagen overheid onbetaalbaar zijn geworden door die gestoord hoge bpm. Als je ziet hoeveel % van de totale aanschaf waarde belasting is, dan sla je er bijna stijl van achterover, als je dat vergelijkt met onze ooster of zuider buren...en als er dan iemand het geld er voor heeft, dan gaat deze in 9 van de 10 gevallen, want zo smakeloos zijn de meeste van ons volk helaas, voor een “waardevaste” Duitser..
*

Alfa 147 Ti
1.591

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2018, 23:01:33 »
En het is natuurlijk jammer dat er niet een goedkoper uit voering van de Giulia is en geen s.w dat helpt ook niet mee.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2018, 08:56:27 »
Het probleem is ook een beetje dat deze auto’s door onze compleet doorgeslagen overheid onbetaalbaar zijn geworden door die gestoord hoge bpm. Als je ziet hoeveel % van de totale aanschaf waarde belasting is, dan sla je er bijna stijl van achterover, als je dat vergelijkt met onze ooster of zuider buren...en als er dan iemand het geld er voor heeft, dan gaat deze in 9 van de 10 gevallen, want zo smakeloos zijn de meeste van ons volk helaas, voor een “waardevaste” Duitser..

Toch wel frappant dat de net zo dure Duitsers wel vele malen beter verkopen in Nederland vind je niet? Die hebben met dezelfde regels te maken. Alfa heeft bewust gekozen om de strijd in dat segment aan te gaan, dat lijkt nu niet echt goed uit te pakken. Oh, en je moet eens kijken hoeveel van die Duitsers als Touring/Estate/Avant verkocht worden, misschien heeft Alfa daar een beetje de boot gemist? En over smaak valt niet te twisten  ;).
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2018, 10:15:18 »
Citaat van: frankie op  1 november 2018, 08:56:27
Citaat van: frankie op  1 november 2018, 08:56:27
Het probleem is ook een beetje dat deze auto’s door onze compleet doorgeslagen overheid onbetaalbaar zijn geworden door die gestoord hoge bpm. Als je ziet hoeveel % van de totale aanschaf waarde belasting is, dan sla je er bijna stijl van achterover, als je dat vergelijkt met onze ooster of zuider buren...en als er dan iemand het geld er voor heeft, dan gaat deze in 9 van de 10 gevallen, want zo smakeloos zijn de meeste van ons volk helaas, voor een “waardevaste” Duitser..

Toch wel frappant dat de net zo dure Duitsers wel vele malen beter verkopen in Nederland vind je niet? Die hebben met dezelfde regels te maken. Alfa heeft bewust gekozen om de strijd in dat segment aan te gaan, dat lijkt nu niet echt goed uit te pakken. Oh, en je moet eens kijken hoeveel van die Duitsers als Touring/Estate/Avant verkocht worden, misschien heeft Alfa daar een beetje de boot gemist? En over smaak valt niet te twisten  ;).

Ben ik deels met je eens, tuurlijk de Duitsers doen met hun wagens veel zaken heel erg goed, kijk o.a. maar naar infotainment systemen van Audi bijv. en hoe breed men de markt bedient, maar het gros van de mensen in Nederland kijkt, ook met zo'n portemonnee, toch anders tegen auto's aan dan wij Alfisten/liefhebbers. Men gaat meer voor "zekerheid" en kiest niet voor een Italiaan omdat men "van horen en zeggen" vernomen heeft dat de kwaliteit minder zou zijn en dat de afschrijving gigantisch zou zijn, die vooroordelen achtervolgen Alfa nog altijd. Men zal niet snel een "risico" nemen.
Als je de gemiddelde Nederlandse lease rijder (met een ruim budget) bijv. de keuze geeft tussen een Maserati Ghibli of een BMW 5 serie, dan gaat men vrijwel standaard voor de BMW, terwijl, denk ik, 90% van ons hier het wel zouden weten; de Ghibli :)
Ook zal men niet snel kijken naar een aspect als rij-eigenschappen, men gaat ervan uit dat dit bij de grote 3 uit Duitsland altijd wel dik in orde is, terwijl bijv. de Giulia Q echt een heel stuk spannender rijdt dan bijv. een M3 of M4, laat staan zo'n quattro product.. Dat over smaak niet te twisten valt is een ding wat zeker is, maar wat ook zeker is, is dat het gros van Nederland helemaal geen smaak heeft  ;D

Misschien had Alfa wel beter kunnen komen met een Giulia sportwagen, zeker voor Nederland stationland, al was het maar om een breder segment te bedienen, maar aan de andere kant is de trend momenteel dat "iedereen" in een obesitas mobiel wilt rijden, dus wat dat betreft is de keuze om meer in te zetten op de Stelvio denk ik niet eens zo slecht, Alfa durft in ieder geval keuzes te maken.
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2018, 12:45:33 »
Maar die Stelvio is nóg weer duurder dan de Giulia..... :rolleyes:

En "wij" Alfisten denken altijd maar dat Alfa de best rijdende auto's maakt, die het meeste rijplezier bieden. De verschillen tussen de door jou aangehaalde M3/M4 en Giulia Q zijn ook maar nuance verschillen hoor. Daar zit echt geen groot verschil tussen.
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2018, 13:42:07 »
Citaat van: frankie op  1 november 2018, 12:45:33
Citaat van: frankie op  1 november 2018, 12:45:33
Maar die Stelvio is nóg weer duurder dan de Giulia..... :rolleyes:

En "wij" Alfisten denken altijd maar dat Alfa de best rijdende auto's maakt, die het meeste rijplezier bieden. De verschillen tussen de door jou aangehaalde M3/M4 en Giulia Q zijn ook maar nuance verschillen hoor. Daar zit echt geen groot verschil tussen.

Is ook wel zo, daar heb je zeker een punt, die verschillen zijn ook minimaal, maar vaak is het toch zo dat men bij de "gevestigde" orde blijft hangen. Iemand die graag porsche boxter rijdt zal hoogstwaarschijnlijk ook niet snel overstappen naar een 4C bijv, en ik denk dat dat het grootste euvel is voor Alfa momenteel, te weinig mensen wagen de overstap.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #9 Gepost op: 1 november 2018, 15:01:31 »
Is op zich wel grappig om te zien op USA forum wat nieuwe eigenaren van giulia ervoor hadden....  ;D

https://www.giuliaforums.com/forum/289-alfa-romeo-giulia-general-discussion/5650-my-giulia-will-replace.html
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2024, 20:57:06 »
Ik las net dat de verkoopcijfers van Alfa Romeo behoorlijk ingestort zijn in NL.
In de eerste drie maanden van dit jaar zijn er welgeteld 68 Tonale's, 1 Giulia (!) en 1 (!) Stelvio verkocht...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Bottas
860

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #11 Gepost op: 30 april 2024, 21:39:25 »
68 Tonale's valt me niet tegen.
Dat er maar 1 Giulia en Stelvio is verkocht sta ik niet raar van te kijken.
Beide modellen zijn ongeveer 8 jaar op markt in enigszins ongewijzigde vorm.
Dat zie je dan terug in verkoopaantallen.
De mensen die die modellen graag nieuw willen, die hebben dat allang gedaan.
*

Alfa 147 Ti
1.591

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #12 Gepost op: 30 april 2024, 22:07:20 »
Tja die prijzen van de Giulia en Stelvio helpen ook niet echt mee 68.000 voor een Giulia ook al is deze heel compleet 280pk en 4wd wel erg jammer dit, maar 2022 en 2023 was ook al niet best voor de Alfa in de NL
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Robert69
1.330

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #13 Gepost op: 1 mei 2024, 08:38:32 »
De grote meute wilt gewoon geen Alfa, die maken liever een 'veilige', meer praktische en meer betaalbare keuze die hen zo goedkoop mogelijk van A naar B brengt. Dat is alles wat Alfa niet is. Of ze kiezen als 'echte autoliefhebber' vrij fantasieloos voor de Duitsers of Japanners

Degenen die wel een Alfa willen kunnen een nieuwe vaak niet betalen, want best duur (guilty!) of vinden het pas een echte Alfa als ze een vierdehands exemplaar kunnen betalen. Nou, dat lijkt me een tamelijk lastig speelveld voor een autofabrikant.

147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
783

  • *****
    - Super Alfist
Re: Verkoopcijfers NL - Giulia & Stelvio QV
« Reactie #14 Gepost op: 1 mei 2024, 12:27:51 »
De verkoop van nieuwe auto's in Nederland is sowieso dramatisch, niet alleen voor Alfa.

1. Door het (BPM-)beleid zijn nieuwe auto's voor de meeste mensen onbetaalbaar geworden. Vergelijk de Nederlandse aanschafprijs van een willekeurige auto eens met de prijs in andere Europese landen. Mensen blijven daardoor steeds langer in hun huidige auto doorrijden. Ook de import van 'jong gebruikt' is enorm toegenomen. Een jong gebruikte auto uit het buitenland is het nieuwe nieuwe auto kopen.
2. De markt voor nieuw-verkopen die nog over blijft bestaat langzaam maar zeker alleen nog uit leaseauto's/zakelijke auto's  en/of auto's die op een of andere manier door subsidies of belastingvoordeeltjes goedkoop worden gehouden.
3. Het dealernetwerk - en vooral de recente veranderingen daarin - geeft in het geval van Alfa Romeo het laatste zetje richting afgrond. Als je al een nieuwe Alfa zou willen kopen, waar en hoe doe je dat dan in hemelsnaam......?