!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

lancia
11

  • Type Alfa: Stelvio,Mito
  • *
    - Startende Alfist
Verlagen stelvio
« Gepost op: 2 april 2022, 16:39:04 »
Heb recent de Giulia omgeruild voor een Stelvio. Wat me opvalt is  dat niet iedere Stelvio even hoog is. Het gat tussen het wiel het spatscherm is best wel groot. dus mijn vraag heeft iemand ervaring met het verlagen van zijn Stelvio ?  Bij Wim Prins in zijn shop adverteert hij met een set eibach voor 35mm en achter 30mm lijkt mij optisch wel een mooi gezicht.
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2022, 16:58:14 »
Setje Eibach doet het altijd goed. Mocht je een goed betaalbaar adresje zoeken voor aanschaf bekijk dan deze webshop eens. Hele goede ervaringen mee hier op het forum.

https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Stelvio/Suspensions:::1_599_605.html
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2022, 17:09:28 »
Citaat van: lancia op  2 april 2022, 16:39:04
Citaat van: lancia op  2 april 2022, 16:39:04
Heb recent de Giulia omgeruild voor een Stelvio. Wat me opvalt is  dat niet iedere Stelvio even hoog is. Het gat tussen het wiel het spatscherm is best wel groot. dus mijn vraag heeft iemand ervaring met het verlagen van zijn Stelvio ?  Bij Wim Prins in zijn shop adverteert hij met een set eibach voor 35mm en achter 30mm lijkt mij optisch wel een mooi gezicht.

Iemand bood me onlangs de Stelvio verlagingset van Eibach aan die Prins ook levert, die deed ze voor ongeveer de helft weg.
Die set heeft er niet lang onder gezeten volgens hem, pb maar als je zijn gegevens wilt.
*

lancia
11

  • Type Alfa: Stelvio,Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2022, 17:20:50 »
Het gaat niet om de kosten  maar meer om  de ervaring of het allemaal niet te stug wordt.  En je niet uit je auto gestuiterd wordt.
*

AR2022
141

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2022, 19:07:56 »
Had je al ervaring met verlagen van de Giulia ? Ik vind de Giulia met Eibach nog prima te doen wat comfort betreft. Echter wordt ie erg laag en is het uitkijken bij drempels, maar volgens mij heb je daar met een Stelvio weinig last van.   :)
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2022, 19:21:29 »
Citaat van: lancia op  2 april 2022, 17:20:50
Citaat van: lancia op  2 april 2022, 17:20:50
Het gaat niet om de kosten  maar meer om  de ervaring of het allemaal niet te stug wordt.  En je niet uit je auto gestuiterd wordt.

Mooi dat het niet om de kosten gaat. Dat wilde ik ook allemaal weten. Mijn eerste vraag aan hem was natuurlijk, waarom hij ze weer gedemonteerd had. 
*

lancia
11

  • Type Alfa: Stelvio,Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #6 Gepost op: 3 april 2022, 13:25:19 »
Heb je er ook een antwoord op gekregen?
*

lancia
11

  • Type Alfa: Stelvio,Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #7 Gepost op: 3 april 2022, 13:31:08 »
Op de andere vraag de giulia heb ik nooit verlaagd vond ik er mooi genoeg uitzien wel de ramen laten tinten en alle chroomdelen vervangen voor zwarte. De stelvio zou alleen willen verlagen voor het uiterlijk de wielkasten worden dan wat mooier opgevuld
*

Rob
115

  • ***
    - Alfist
    • My Job
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2022, 21:19:25 »
Ik heb m’n Stelvio Q verlaagd en ben over gegaan naar 21”
Is nog prima mee te rijden , wel wat stugger maar niet storend. Persoonlijk hou ik wel van stugger en minder body roll
My garage : 1300 GT junior , 147GTA , Giulia Quadrifoglio , Stelvio Quadrifoglio
*

goofy
15

  • Type Alfa: 156, 147, 156GTA, STELVIO
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #9 Gepost op: 9 november 2022, 23:07:19 »
heb ook de eibach veren en beetje stugger maar op 19ers niet veel van te merken voor de rest, buiten dat het schoner staat
nu met 21 nog altijd niet te stug, rijd nu lekker zoals ik hem wil
*

NightRider
15

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA Turbo
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2022, 16:18:05 »
Ik heb bij de aanschaf van mijn Stelvio in April dit jaar ook de afweging gemaakt om deze met Eibach Pri kit iets te verlagen. Door allerlei drukte, maar ook omdat het eigenlijk al fenomenaal rijdt, twijfel ik nog om het te doen. Voor het optische misschien, maar het is een SUV en kan die hoogte hebben. Voor een nóg verbeterd rijgedrag, dat zou mogelijk kunnen. Alleen hij is van nature al sportief afgeveerd (dus wordt denk ik alleen maar stugger).  Wim Prins rekent €795,- incl. voor de swap
*

goofy
15

  • Type Alfa: 156, 147, 156GTA, STELVIO
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2022, 16:44:26 »
Zat je vroeger ook niet op het 156 forum?
Is wel duur vind ik wat ze daar voor tellen zo veel werk is dat nu ook weer niet
*

NightRider
15

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA Turbo
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #12 Gepost op: 13 november 2022, 17:58:37 »
Zat je vroeger ook niet op het 156 forum?
Is wel duur vind ik wat ze daar voor tellen zo veel werk is dat nu ook weer niet
Hey Patrick

Ja klopt, was ‘even’ van de aardbodem verdwenen. Maar kom gezellig weer even rondhangen!  Alles goed aan jouw kant!?
*

Fasteddy
23

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Blue Misano
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2023, 22:43:20 »
Ik heb m’n Stelvio Q verlaagd en ben over gegaan naar 21”
Is nog prima mee te rijden , wel wat stugger maar niet storend. Persoonlijk hou ik wel van stugger en minder body roll

Met welke veren heb je hem verlaagd? En de Stelvio Q heeft toch standaard Active Suspension? Merk je dan niet dat die 21" wat te lage wang niet te veel doorgeven? Dus net iets te stug zijn?
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verlagen stelvio
« Reactie #14 Gepost op: 23 mei 2023, 11:34:20 »
Toen ik mijn Stelvio aanschafte, was hij al verlaagd met een Eibach set. De dealer vroeg of ik dat zo mooi vond, of dat ik de auto op de originele veren wilde hebben.  Ik vond het vanzelfsprekend prachtig.
Het rijden is prima bij een wegdek wat mooi glad is, maar bij drempels en kuilen was het echt niet lekker.  Ik had de originele veren meegekregen, en heb de auto na een jaar weer op de originele veren gezet.
Mijn god. WAT. EEN. VERBETERING. Toen ik aangaf bij de dealer dat ik het zo ervaarde, gaf hij ook aan dat de standaard veren icm de schokbrekers gewoon heel erg goed zijn. Daarbovenop gaf hij ook nog aan dat hij meerdere Stelvio's had verlaagd, en dat een flink aantal mensen het na een paar maanden we terug hebben laten zetten naar de standaard veren.
Mijn mening:  Een Stelvio is een SUV, die moeten hoger op de poten qua beeld maakt het echt niet veel  uit (mijn vrouw ziet echt het verschil niet) Maar vooral het rijden is echt 200% beter. De actieve demping wordt veel beter benut bij de standaard veren.
Dus voor mij geen verlaging meer.