!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wat ik tot dusver heb gezien is dat de turbodruk niet wordt verhoogd bij tuning. Alleen de injectiehoeveelheid wordt verhoogd. Dit omdat de druk standaard al erg hoog is (2,1 bar) en er standaard al “genoeg” ruimte is in de afr om enorme winsten te realiseren. Met deze benadering kom je inderdaad tot zo’n 240 pk maximaal (100 mm3 bij 4000 rpm). Ik ben nu bezig met een turbo upgrade, waarmee een aanzienlijk hogere druk gemaakt kan worden en er dus ook meer inspuiting kan plaatsvinden bij gelijke EGT. Ook zie ik dat er doorgaans boven de 4000 rpm heel snel vermogen wordt afgebouwd, terwijl de turbo tot 4500 rpm heel veel druk levert. Dus ook daar is ruimte voor extra vermogenswinst, in het geval van de AT8 zou je zelf moeten schakelen met de pook of flippers om daarvan te profiteren. Of nog beter, de TCU wordt geprogrammeerd on het schakelpunt hoger te leggen. Standaard is dat ongeveer 4200 rpm.
sqaudra in nunspeed of h en s course in almere of beek racing in denhaag
Besparen op paar kilometers voor een goede tuner? Tune dan gewoon niet.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken, wat maakt die paar kilometer extra nu uit.