!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Als je bij Stern een auto neemt met Savali tuning behoud je dus de fabrieksgarantie als ik het goed begrijp?Zijn er ook andere dealers die dit doen en eventueel met een andere tuner?Ik was bij Mossel en die zeiden dat bij tuning de garantie verviel.
Dus als de ene dealer zegt dat fabrieksgarantie vervalt en de andere zegt dat de fabrieksgarantie niet vervalt, dan ga ik er vanuit dat de eerste de waarheid spreekt. En dat de tweede eigenlijk bedoelt: "In geval van een garantieclaim knijp ik wel een oogje voor je toe en houd mijn mond richting importeur/fabriek."
Mijn Giulia Q paar weken geleden bij Squadra laten tunen (Massimo tuning)Naast een uiterst vriendelijk ontvangst door Stephan en z'n vrouw, ging Stephan snel aan de slag met het verwijderen van enkele plastic onderdelen aan de bovenzijde van de motor om bij de computers te komen, zodat de nieuwe software geïnstalleerd kon worden. Dit was allemaal binnen "no time" geregeld, zodat de Giulia Q al snel weer klaar stond voor een testritje. Dit hebben we toch maar niet gedaan, aangezien de weersomstandigheden (nat en koud) en het (nog) originele schoeisel van mijn Giulia Q weinig garantie boden op enige grip bij hogere snelheden en acceleratietests om de Massimo tuning uit te proberen.Twijfel nog over de Performance logger van Squadra aan te schaffen, want die heeft heel veel mogelijkheden en wel paar leuke gadgets zoals burnout modus en lauch control.....Direct merkbaar is dat de Giulia Q "rustiger" loopt bij het manoeuvreren op lage snelheid. Verder is het gaspedaal nu veel beter te doseren (niet meer "aan/uit") wat er prettig is. Ook kan ik nu de uitlaatkleppen zelf open of dicht zetten ipv dat deze automatisch openen bij 3,5 -4 toeren (in D stand) of altijd open staan in Race stand.Start / Stop systeem is ook uitgeschakeld.
Klopt idd ja,Het starten van de Q is nu idd stuk rustiger (lager toerental) wat wel aangenaam is voor de buurt wanneer je 's ochtends vroeg op pad gaat.Ook de cilinderuitschakeling van de Q (die meestal gepaard gaat met een kleine resonantie) is nu opgeheven, waardoor je nu gewoon altijd met een 6-cilinder onderweg bent ipv regelmatig met een 3-cylinder rond te rijden. Ik heb trouwens ook de bestuurdergordel "pieper" laten uitschakelen (niet dat ik zonder gordel rijdt, maar ik doe de gordel meestal pas om tijdens het wegrijden, en dan begint de "pieper" al af te gaan.....Stephan zei dat het kon, dus ja, waarom niet.......kan ik overigens ook gewoon weer inschakelen via het menu, maar wanneer ik 'm weer inschakel, is het menuknopje om de "pieper" weer uit (of aan) te zetten verdwenen.....dus dat doen we voorlopig maar even niet.
Citaat van: RAY001 op 9 november 2021, 21:21:04Citaat van: RAY001 op 9 november 2021, 21:21:04Klopt idd ja,Het starten van de Q is nu idd stuk rustiger (lager toerental) wat wel aangenaam is voor de buurt wanneer je 's ochtends vroeg op pad gaat.Ook de cilinderuitschakeling van de Q (die meestal gepaard gaat met een kleine resonantie) is nu opgeheven, waardoor je nu gewoon altijd met een 6-cilinder onderweg bent ipv regelmatig met een 3-cylinder rond te rijden. Ik heb trouwens ook de bestuurdergordel "pieper" laten uitschakelen (niet dat ik zonder gordel rijdt, maar ik doe de gordel meestal pas om tijdens het wegrijden, en dan begint de "pieper" al af te gaan.....Stephan zei dat het kon, dus ja, waarom niet.......kan ik overigens ook gewoon weer inschakelen via het menu, maar wanneer ik 'm weer inschakel, is het menuknopje om de "pieper" weer uit (of aan) te zetten verdwenen.....dus dat doen we voorlopig maar even niet.Mja wat nou het nut is van cilinder uitschakeling heb ik eigenlijk nooit echt begrepen.Het lijkt me nou ook niet echt bepaald goed voor de levens duur van een motor.Het piepen van de gordel is inderdaad erg irritant, dat doet mijn auto al zodra je hem op contact zet.Ik vraag me trouwens wel af hoe ver ze kunnen gaan bij het chippen van een Q kwa vermogen en koppel.
Aangezien dit het tuings topic is voor de Giulia en de Stelvio stel ik hier even de vraag:Zijn er mensen die ervaring hebben met water methanol injectie? Bedankt