!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.
Mijn Tonale PHEV Edizione Speciale heb ik vrijdag 2 opgehaald bij de dealer. Helaas inmiddels twee problemen gehad- Na 2 weken melding 'probleem intern laadsysteem' de auto wilde niet meer opladen. Meerdere laadpalen getest, overal hetzelfde probleem. Op een Alfa Facebook groep kwam dit probleem ook een aantal keer terug helaas. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen, heeft het gereset en is (vooralsnog) weg. Iemand ervaring mee?- Sinds vandaag werkt de interieurverlichting ineens niet meer. Zowel met het openen van de deuren als het handmatig aanzetten met de knopjes. Ook is de verlichting van het knopje om de interieurverlichting in/uit te schakelen bij openen deur ineens defect - waarschijnlijk heeft dit met elkaar te maken. De interieurverlichting boven de achterbank kan ik nog wel handmatig aanzetten. Iemand ervaring mee/tips?Buiten deze zaken ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Alfa en krijg er veel positieve reacties op. Zowel het comfort, het rijden (SUV...) als het design van de auto. Helaas veroorzaken twee van zulke problemen in de eerste maand wel wat irritatie en een deuk in het vertrouwen... Tegen welke problemen lopen jullie aan?
Citaat van: jochemstr op 4 juli 2023, 15:57:23Citaat van: jochemstr op 4 juli 2023, 15:57:23Mijn Tonale PHEV Edizione Speciale heb ik vrijdag 2 opgehaald bij de dealer. Helaas inmiddels twee problemen gehad- Na 2 weken melding 'probleem intern laadsysteem' de auto wilde niet meer opladen. Meerdere laadpalen getest, overal hetzelfde probleem. Op een Alfa Facebook groep kwam dit probleem ook een aantal keer terug helaas. De dealer kon de oorzaak niet achterhalen, heeft het gereset en is (vooralsnog) weg. Iemand ervaring mee?- Sinds vandaag werkt de interieurverlichting ineens niet meer. Zowel met het openen van de deuren als het handmatig aanzetten met de knopjes. Ook is de verlichting van het knopje om de interieurverlichting in/uit te schakelen bij openen deur ineens defect - waarschijnlijk heeft dit met elkaar te maken. De interieurverlichting boven de achterbank kan ik nog wel handmatig aanzetten. Iemand ervaring mee/tips?Buiten deze zaken ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Alfa en krijg er veel positieve reacties op. Zowel het comfort, het rijden (SUV...) als het design van de auto. Helaas veroorzaken twee van zulke problemen in de eerste maand wel wat irritatie en een deuk in het vertrouwen... Tegen welke problemen lopen jullie aan?Dat tweede probleem klinkt als een gesprongen zekering. Alle componenten van de voorste binnenverlichtingsunit zitten op één constant aanwezige +12v voeding, en een lampje wordt door óf de bodycomputer óf door het handmatige knopje naar massa geschakeld om aan te gaan. Als de 12v ontbreekt doet dus zowel het lampje zelf, als de verlichting van het knopje het niet.
@jochemstr Sinds 2 weken staat hier ook een Tonale PHEV op de stoep. Helaas ook niet helemaal vrij van (software) issues dus de auto gaat binnenkort ff langs de dealer.Mag ik vragen met welke snelheid jouw Tonale oplaadt? Ik heb hier een Alfen Eve Single Pro line 3 fase lader hangen maar de Tonale laadt niet sneller dan 4kW terwijl dit 7,4kW moet zijn. Uiteraard de laadsnelheid op hoog gezet in het menu.Voor de grap de Megane E-tech van mij pa aan de paal gekoppeld en die ging direct met 12kW laden. Aan de lader ligt het dus niet.
Helaas hier ook een groot probleem met laden. Deze zomer een nieuwe Tonale Veloce aangeschaft, heel blij mee want heel mooi, gebruiksvriendelijk en rijdt super. MAAR....na 10.000 km laadde hij niet meer op. Constateerde steeds een probleem bij de laadpaal. Dus na laten kijken, blijkt er een elektrisch onderdeel kapot te zijn, wat besteld moet worden. Nu zijn we 3 weken verder, enkele malen met de dealer gebeld (Haaker, Heemstede), maar geen enkel bericht over de levertijd van dit onderdeel. Kan 3 weken zijn, kan 6 maanden zijn, geen idee hebben ze. Dus al weken rij ik rond op benzine en dat gaat niet bepaald zuinig en geen idee dus hoe lang nog.De auto kan dus wel prima zijn, maar de service en levering van onderdelen zijn ongelofelijk matig. Als hij weer gemaakt is snel over naar een ander merk waar ze wel fatsoenlijke service leveren!!
Hier ook een waslijst aan problemen met de Tonale phev. Auto is paar weken geleden geweest voor diagnose. Met kluitje in het riet gestuurd. Verder 0,0 communicatie over verdere aanpak van openstaande problemen. Meerdere keren contact opgenomen met de dealer maar wordt niet teruggebeld.Zal op een later tijdstip het lijstje met problemen hier ff posten, maar voor een auto van 52K is dit onnacceptabel.
Citaat van: paul-s83 op 1 november 2023, 12:18:53Citaat van: paul-s83 op 1 november 2023, 12:18:53Hier ook een waslijst aan problemen met de Tonale phev. Auto is paar weken geleden geweest voor diagnose. Met kluitje in het riet gestuurd. Verder 0,0 communicatie over verdere aanpak van openstaande problemen. Meerdere keren contact opgenomen met de dealer maar wordt niet teruggebeld.Zal op een later tijdstip het lijstje met problemen hier ff posten, maar voor een auto van 52K is dit onnacceptabel.Vervelend om te horen allemaal. De contracten met de vroegere dealers (waar de kennis zat) zijn door de importeur beëindigd. Dit zal het niveau van de nieuwe dealers dan ook niet ten goede komen en dan krijg je dus dit. Doodzonde.