!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.
Eind juli jl. onze Tonale PHEV Edition Speciale opgehaald. Op 6 oktober jl. auto naar garage gebracht i.v.m. een modificatie. 9 oktober krijg ik de melding "motor storing", weer terug naar garage. Computer vindt geen problemen. Auto blijft melding geven en schiet op 10 oktober in de veilige modus, waardoor het plots afremt tot 60 km per uur. Auto is dezelfde dag afgesleept naar de garage en daar staat die nog steeds. Garage krijgt via Whats app en mail technische opdrachten en kunnen steeds pas na 4 dagen reageren, mocht de oplossing tot niets hebben geleid. Er is kennelijk maar een technisch specialist, die zelf mag bepalen of het naar het oosten van het land wil afreizen. Dat vindt hij in ons geval kennelijk te ver. Leest de reactie van de garage niet goed en komt met vervolgoplossingen die inmiddels al meerdere keren zijn uitgevoerd. Garage komt er niet door heen, klantenservice van de Alfa kan alleen maar doorverwijzen naar de garage. Stellantis geeft niet thuis. Kortom: mooie auto op de foto... We rijden inmiddels 30 jaar Alfa, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt.
Citaat van: Jan1952 op 4 december 2023, 18:26:21Citaat van: Jan1952 op 4 december 2023, 18:26:21Eind juli jl. onze Tonale PHEV Edition Speciale opgehaald. Op 6 oktober jl. auto naar garage gebracht i.v.m. een modificatie. 9 oktober krijg ik de melding "motor storing", weer terug naar garage. Computer vindt geen problemen. Auto blijft melding geven en schiet op 10 oktober in de veilige modus, waardoor het plots afremt tot 60 km per uur. Auto is dezelfde dag afgesleept naar de garage en daar staat die nog steeds. Garage krijgt via Whats app en mail technische opdrachten en kunnen steeds pas na 4 dagen reageren, mocht de oplossing tot niets hebben geleid. Er is kennelijk maar een technisch specialist, die zelf mag bepalen of het naar het oosten van het land wil afreizen. Dat vindt hij in ons geval kennelijk te ver. Leest de reactie van de garage niet goed en komt met vervolgoplossingen die inmiddels al meerdere keren zijn uitgevoerd. Garage komt er niet door heen, klantenservice van de Alfa kan alleen maar doorverwijzen naar de garage. Stellantis geeft niet thuis. Kortom: mooie auto op de foto... We rijden inmiddels 30 jaar Alfa, maar dit hebben we nog nooit meegemaakt.Schandalig. Ik raad je aan de dealer schriftelijk een laatste termijn voor herstel te gunnen, 14 dagen is daarbij sowieso redelijk. Je kunt daarbij ook aangeven dat je de koop wenst te ontbinden als de auto niet binnen die termijn deugdelijk wordt hersteld. Dat je vlak na aanschaf van een nieuwe auto van 50k er twee maanden niet over kunt beschikken is schandalig en onacceptabel. Mocht je niet tot ontbinding over willen gaan dan raad ik je sowieso aan de betaalde wegenbelasting en verzekeringspremie en de afschrijving over de (nu al) twee maanden op de verkopende partij, zijnde de dealer, te verhalen.Mocht je hier hulp bij nodig hebben dan wil ik je er graag bij helpen.
Ik bedoel de problemen staan natuurlijk ook niet allemaal op zich zelf.Dat blijkt wel uit de vele klachten die er zijn omtrent de Tonale phev.
Zojuist weer een nieuw mankement ontdekt:Het viel mijn vrouw op dat bij openen van de portieren de interieurverlichting niet ging branden, zoals normaliter bij elke auto het geval is.Maar nu heb ik het idee dat de gehele bedieningsunit die bij de binnenspiegel zit het simpelweg niet doet. Handmatig een leeslampje aanzetten werkt niet. Heb zelfs meermaals op de SOS knop gedrukt maar ook daar geen reactie op. Auto kan dus weer voor de zoveelste keer terug naar de dealer....