!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Afdekkap sleepoog voor vervangen
« Gepost op: 6 augustus 2023, 15:45:31 »
Na een sleepactie van mijn Giulia mis ik het afdekkapje in de (voor) bumper (passagierszijde). Heb me rotgezicht in de auto, maar nergens te vinden.

Nu zie ik bij Qverde wel een nieuw kapje staan, maar hij moet natuurlijk wel in d juiste kleur zijn (Titanium Imola).

Hoe werkt dit, bestel je een universeel klepje en moet je die dan nog laten kleuren (of met een lakstift)??

Wie weet hoe dat zit (of waar ik een klepje in de juiste kleur kan bestellen?

Alvast bedankt!
*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Afdekkap sleepoog voor vervangen
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2023, 16:33:08 »
Klepje bij Qverde of dealer bestellen en de dealer kan dan vast regelen dat deze in de juiste kleur wordt gespoten,
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afdekkap sleepoog voor vervangen
« Reactie #2 Gepost op: 9 augustus 2023, 14:03:59 »
Inmiddels gedaan, dealer bestelt klepje en zorgt dat die in de juiste kleur komt .. kosten 85 euro ....
Het kale klepje was 21 euro bij Qverde.
Belachelijk bedrag, maar ja..
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Afdekkap sleepoog voor vervangen
« Reactie #3 Gepost op: 9 augustus 2023, 14:34:54 »
85 euro voor het regelen van het kapje, het brengen naar de spuiterij, laten spuiten in kleur en weer ophalen.
Daar is toch niets geks aan? Is al snel een uurtarief, en een uur totaal inclusief alle randzaken ben je zo kwijt.
*

RemcoW
22

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afdekkap sleepoog voor vervangen
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2023, 16:55:12 »
Tja, zo bezien is 21 euro voor zo'n plaatje ook nog goedkoop, ga maar na, grondstoffen inkopen, machine instellen, etc.
Het is duur als je er 1 of 2 maakt. Het wordt per stuk goedkoper als je er een hoop maakt.
Zulke klepjes moet je toch niet per stuk op kleur gaan spuiten, daar zou toch een voorraad van moeten zijn, per regio o.i.d. Er zijn geen honderden mogelijke kleuren.
Als je ergens 2,95 verzendkosten voor betaalt ga je er toch ook niet van uit dat het speciaal voor jou in een auto wordt vervoerd?
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Afdekkap sleepoog voor vervangen
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2023, 09:31:57 »
Voorraad aanleggen en (landelijk) beheren is duur.
Een voorraad aanleggen van sleepoogkapjes die bijna nooit kwijtraken, en dan ook nog eens in diverse kleuren is voor een dealer echt weggegooid geld.
Dat zou één van de eerste artikelen zijn die geschrapt zal worden als er ergens kosten gespaard kunnen worden.
Een setje spiegelkappen (ook een paar gram plastic) massaal in kleur voorgespoten is al duurder dan wat jij hier hebt betaald, ik zou me echt niet belazerd voelen hierin.