!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bertonebianco
79

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • **
    - Junior Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
LED matrix koplampen ombouw
« Gepost op: 23 januari 2024, 17:53:39 »
Het is mogelijk en al gedaan, een ombouw naar de nieuwste LED matrix koplampen. Ze zijn zo ontzettend veel mooier.
Zijn er hier mensen die het overwegen?

https://youtu.be/8TXnF8e14nk
Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: LED matrix koplampen ombouw
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2024, 18:08:13 »
Is inderdaad mogelijk. Werd al gedaan toen de Stelvio en Giulia met de nieuwe koplampen nog niet verkrijgbaar waren, maar de koplampen al wel als losse onderdelen te bestellen waren.

Ik twijfel overigens of ik de nieuwe lampen in Tonale stijl nou eigenlijk wel mooier vind dan de oude...
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: LED matrix koplampen ombouw
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2024, 21:22:43 »
Is inderdaad mogelijk. Werd al gedaan toen de Stelvio en Giulia met de nieuwe koplampen nog niet verkrijgbaar waren, maar de koplampen al wel als losse onderdelen te bestellen waren.

Ik twijfel overigens of ik de nieuwe lampen in Tonale stijl nou eigenlijk wel mooier vind dan de oude...

Om eerlijk te zijn vind ik die wel mooier. Vind zowel de Giulia als Stelvio eigenlijk heel fraai, maar juist de koplampen en achterlichten hadden wat spannender gemogen. De nieuwe koplampen zijn al een hele verbetering. Qua achterlichten hadden ze wat Giulietta-achtig mogen zijn

Maar goed, kwestie van smaak en gaat eigenlijk nergens over :) Je ziet er noot iets van als je in de auto zit.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Bottas
842

  • *****
    - Super Alfist
Re: LED matrix koplampen ombouw
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2024, 21:33:45 »
Dat idee van de 3 losse units uit de Brera/159 , was zo slecht nog niet.
*

Forevereverlasting
105

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: LED matrix koplampen ombouw
« Reactie #4 Gepost op: 24 januari 2024, 12:00:56 »
Die lui van Etuners motorsport leveren buiten de nieuwe koplampen ook een bedradingskit zodat het blijkbaar nagenoeg plug and play is,
Heel interessant maar het blijft een prijzige retrofit.
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: LED matrix koplampen ombouw
« Reactie #5 Gepost op: 24 januari 2024, 19:24:58 »
Smaken verschillen. Ik vind de nieuwe koplampen geen verbetering voor de Giulia. Voor mij te veel eenheidsworst met BMW, VAG, etc. Ik vind de DRL bij de Giulia juist een lekker agressief  neusje geven. De nieuwe  koplampen passen de Stelvio wel beter. Maar goed persoonlijke voorkeur 😉


147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's