!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Ton H8 en 5 gasten bekijken dit topic.
Je zegt dat je de kleine remschijven hebt. Dat is dan volgens mij 305mm voor en 292 achter. En je wilt dus naar 330mm en 320mm. Ik weet het niet 100% zeker dus hang me er niet aan op maar dan heb je ook andere (grotere) remklauwen nodig.
Een ‘betaalbare’ optie is ook de achterschijven van een Giulia Q bij jou voor monteren. Daarbij kun je dezelfde remklauw houden als je nu hebt, je moet er alleen bussen tussen zetten om te compenseren voor de grotere schijf. Op dit forum is meer info te vinden, er zijn een paar mensen die dat gedaan hebben, zie bv hier en hier.(Staat er gaaf, maar ik vind het gebruik van die spacers niet zo tof dus heb het zelf nog niet gedaan).Andere (duurdere) opties zijn big brake kits, zoals die van Club Alfa Performance.
330mm remschijven op een kleine remklauw gaat nooit passen, je zou verwacht ik ook andere ankerplaten moeten monteren.
SamengevatAlleen 330 mm remschijven op de standaard remklauwen monteren werkt niet, want de positionering klopt niet zonder aangepaste beugels of andere calipers.Om de grotere schijven goed te laten passen, moet je ook de klauwen of hun bevestiging aanpassen.Wil je informatie over welke onderdelen exact nodig zijn voor een upgrade naar 330 mm (bijv. calipers, adapters, compatibele modellen),
Citaat van: Alfa 147 Ti op 18 januari 2026, 14:01:09SamengevatAlleen 330 mm remschijven op de standaard remklauwen monteren werkt niet, want de positionering klopt niet zonder aangepaste beugels of andere calipers.Om de grotere schijven goed te laten passen, moet je ook de klauwen of hun bevestiging aanpassen.Wil je informatie over welke onderdelen exact nodig zijn voor een upgrade naar 330 mm (bijv. calipers, adapters, compatibele modellen),Please, zullen we geen ChatGTP hallucinaties als waarheid gaan posten? Zeker niet als je linkjes voorgeschoteld krijgt van Giulia bezitters die precies gedaan hebben wat jij zegt dat niet kan.
Maar door de verschillende radius van de schijf en klauw zal nooit het totale remoppervlak van de schijf benut worden lijkt me.
En waar zijn die pas busjes dan te verkrijgen? Is dit een veilige optie geen kans van afbreken bij stevig remmen of een noodrem?