!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bertonebianco
79

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • **
    - Junior Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Zwarte logo’s en emblemen
« Gepost op: 12 maart 2024, 13:34:45 »
Vandaag alle emblemen, logo’s en wielnaafkapjes vervangen door de zwarte uitvoering.
Origineel Alfa Romeo, schijnt nogal wat te verschillen met de imitaties die te koop zijn.
Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.





Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

Fries74
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T rwd
  • *
    - Startende Alfist
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2024, 14:16:55 »
Was het veel werk?(Moet de voorbumper gedemonteerd worden) Ik wil het bij mijn Giulia denk ik ook doen.
Alfa Romeo Giulia super
Veloce pack.
Premium sound pack
H&S stage 1 Bmc luchtfilter
Eibach pro springs verlaagd
*

Bertonebianco
79

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • **
    - Junior Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2024, 14:39:01 »
Wielnaafdoppen lijkt me duidelijk. Wil je de oude doppen behouden dan wiel demonteren en van achterzijde eruit drukken.
In mijn geval waren ze absoluut niet mooi meer en geoxideerd dus ik heb er een schroevendraaier ingeslagen en ze eruit gewipt zonder het wiel de demonteren

Logo en emblemen achterzijde met vislijn of flosdraad los snijden en daarna de lijm verwijderen. Laatste restjes lijm met stickerverwijderaar.
Het logo en de emblemen komen er onbeschadigd af echter zonder lijm.

Bij het logo aan de voorzijde kom je er echter niet tussen met vislijn of flosdraad.
Ik heb het gedaan door er een gaatje in te boren en er een kleine stevige schroevendraaier achter te steken. Dan ontstaat er wel ruimte en kun je met een kunststof spatel het embleem losmaken. Dit is ook de manier die je ziet op diverse YouTube filmpjes
Het logo gaat dus wel verloren.

Succes
Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

Bottas
841

  • *****
    - Super Alfist
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2024, 16:57:04 »
Die verschillen met imitaties zijn er niet.
Alleen de prijs.
Ik spreek uit ervaring. Scheelde me een hoop geld.
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2024, 17:42:55 »
Ziet er netjes uit.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2024, 17:45:11 »
Die verschillen met imitaties zijn er niet.
Alleen de prijs.
Ik spreek uit ervaring. Scheelde me een hoop geld.

Ik heb wel eens naar imitatie naafkapjes gekeken (weliswaar het gekleurde, nieuwe logo) maar nou en offie of daar verschil in kan zitten! De slang klopt niet of de kleuren klopten niet. Hebben we het nog niet over hoe ze zich houden in weer en wind. Dus dan ben ik vrij simpel hoor: origineel of anders niet. Die Ali meuk kan me dan gestolen worden
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2024, 19:48:23 »
Ik heb wel eens naar imitatie naafkapjes gekeken (weliswaar het gekleurde, nieuwe logo) maar nou en offie of daar verschil in kan zitten! De slang klopt niet of de kleuren klopten niet. Hebben we het nog niet over hoe ze zich houden in weer en wind. Dus dan ben ik vrij simpel hoor: origineel of anders niet. Die Ali meuk kan me dan gestolen worden

Amen!
*

Bertonebianco
79

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 Super
  • **
    - Junior Alfist
  • ruim 40 jaar Alfa, geen moment spijt.
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2024, 20:38:07 »
Ik vond ook filmpjes met vergelijkingen tussen origineel en imitatie,
Afbeeldingen kloppen soms niet, er ontbreken lijnen, blokpatroon wijkt af en  het reliëf  is minder uitgewerkt.
En de plakstrip  kan te dik zijn zodat het embleem te hoog ligt.

Dus ik houd het ook bij originele.
Nu: Stelvio 2.0T Q4 Super, Squadra Massimo, full options.
Eerder: Giulia 2.0T Q4 Veloce, Brera Spider 1.8 TBi Squadra, Giulia  2.2 JTDm Super Squadra, Giulietta 2.0JTDm Squadra, 159 SW Ti 2.2 JTDm Squadra, Giulietta 1.6JTDm enz enz
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Zwarte logo’s en emblemen
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2024, 18:55:20 »
Eens

Ik heb originele gekocht. Details zijn voor mij belangrijk en ik ken mezelf ik zou mij er aan gaan ergeren. Daarbij ik ga niet enkele tientjes tot 100 euto besparen op een auto tussen de 25 en 35K aanschaf.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's