!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DeHeerDeWit
26

  • Type Alfa: 159 2.0 jdtm SW Ti
  • *
    - Startende Alfist
Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Gepost op: 14 oktober 2023, 14:17:55 »
Dag allen,

Vreselijk verdrietig ben ik door schade aan mijn wagen welke ik zelf heb veroorzaakt. Ik zat met haast achter het stuur, wat ik zelden doe, en heb mijn wagen langs een andere geschaafd bij het inparkeren.... Die dag was ik er niet helemaal bij met mijn verstand. Ik ben normaal echt heel erg zuinig op ongeveer alles.

Tranen, tranen en nog eens tranen. Dit omdat ik uit ervaring weet dat lakschade snel in de papieren gaat lopen en de kleur 'competizione rosso' nogal moeilijk schijnt te zijn om te herstellen.

Daarom mijn vraag of hier mensen bekend zijn met schade herstellers welke de kleur 'competizione rosso' netjes kunnen herstellen.

Een andere overweging is om de gehele auto over te laten spuiten als het kleurverschil te groot zou worden met de rest van de wagen. Ik verneem graag wat jullie zouden doen in deze situatie en een inschatting van kosten. Voorheen heb ik ooit een Punto laten herstellen en dat was drie jaar terug 1700 euro. Mijn portemonnee verstopt zich ondertussen met flink wat angstzweet ergens in een hoekje....

Bij voorbaat dank voor de input.









*

GT1986
1.184

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2023, 14:53:41 »
Ik kan je M&L in Nunspeet aanraden, zij hebben ervaring met deze kleur en leveren goed resultaat.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

DanielH92
1.966

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2023, 18:15:22 »
Ik kan je M&L in Nunspeet aanraden, zij hebben ervaring met deze kleur en leveren goed resultaat.

Zeker M&L eens contacten.
Ik heb voordat ik m'n verzekering afsloot voor m'n Rosso Comp QV zelfs bij de verzekering nagevraagd of ik daar terecht kon bij schade, en dat kan gelukkig :)
*

DeHeerDeWit
26

  • Type Alfa: 159 2.0 jdtm SW Ti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2023, 20:10:08 »
Hebben jullie ook een indicatie van kosten, of durven jullie een schatting te maken wat mijn schade ongeveer zou kunnen gaan kosten?
*

DanaBanana
783

  • *****
    - Super Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2023, 20:33:13 »
Hebben jullie ook een indicatie van kosten, of durven jullie een schatting te maken wat mijn schade ongeveer zou kunnen gaan kosten?

Op hoeveel carrosseriedelen zit de schade? Is alleen de lak beschadigd, of ook de delen gedeukt? Op basis van de foto's is me dat niet helemaal duidelijk doordat de auto wat vuil is en de lichtval/schaduw. (Kan natuurlijk ook aan mijn ogen liggen. ;-) )
*

DeHeerDeWit
26

  • Type Alfa: 159 2.0 jdtm SW Ti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2023, 02:58:31 »
3 delen zijn beschadigd, waarvan een deel ook een deuk heeft. Het is ook lastig te zien en in beeld te brengen op camera. Deze panelen hebben schade:
1. Achterdeur,
2. Deel achter achterdeur (deuk),
3. Achterbumper.

De lak begint overigens ook ouderdom te vertonen aan de andere kant. Dit omdat de voorwielen stof/zand opgooien en dit tegen de buitenkant van de wielkasten van de achteras aankomt. Dit is een bekende plek voor slijtage van de lak. Daarom heb ik zoiets van: 'Als ze dan toch onder het mes moet, dan maar volledig'. Iets wat ik op termijn van plan was, alleen niet binnen het eerste jaar indien kosten hiervoor enigszins te overzien zijn.
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2023, 10:21:08 »
Als het mijn Alfa zou zijn geweest, zou ik langs een paar goede spuiterijen gaan en eens vragen wat het geheel overspuiten van jouw 159 moet gaan kosten. Als je dat toch al van plan bent, zou ik rustig wachten en het bedrag bij elkaar sparen. Want als de rest van de lak al wat verweerd en dof is, zul je altijd kleurverschil krijgen bij het schadeherstel.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Dutchdriftking
432

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Schade herstel 159 Competizione Rosso
« Reactie #7 Gepost op: 8 november 2023, 08:44:45 »
Au! Ja de 159 zit standaard niet heel dik in de lak, en Rosso Competizione lijkt helemaal bijzonder dun gespoten, ook ik krijg wat kleine plekjes. Offerte aanvragen en dan compleet spuiten is wellicht de beste optie. Maar hou wel de roest in de gaten, het zou zonde zijn als je een jaar door rijdt en je hierdoor een hoop roest krijgt op het onbeschermde plaatwerk.