!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Gepost op: 17 januari 2019, 12:15:55 »
Zoals de titel eigenlijk omschrijf, weet iemand waar ik zo een rode intercooler kan vinden of heeft iemand deze zelf te koop?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Alfa Newbie.
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2019, 12:31:04 »
Oh, ja nou zoiets bedoel ik eigenlijk wel idd. Eventueel volledig rood zou ik wel gaver vinden, maar is dit ook meteen een upgrade-intercooler?

En hier heeft deze Giullietta zijn rechter mistlamp nou vervangen voor nog extra lucht opening zo open? (zie foto)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2019, 12:35:08 »
Oh, ja nou zoiets bedoel ik eigenlijk wel idd. Eventueel volledig rood zou ik wel gaver vinden, maar is dit ook meteen een upgrade-intercooler?

En hier heeft deze Giullietta zijn rechter mistlamp nou vervangen voor nog extra lucht opening zo open? (zie foto)

Lijkt mij wel dat dit upgrade is maar dan zou je er even mailtje aan moeten wagen..

Als je op de foto ervoor kijkt (waar de bumpert eraf ligt) zit zijn luchtfilter daar.. Dus dat is niet voor de intercooler gedaan.
Alfa Newbie.
*

TimW
2.229

  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2019, 12:54:09 »
Oh, ja nou zoiets bedoel ik eigenlijk wel idd. Eventueel volledig rood zou ik wel gaver vinden, maar is dit ook meteen een upgrade-intercooler?

En hier heeft deze Giullietta zijn rechter mistlamp nou vervangen voor nog extra lucht opening zo open? (zie foto)

Deze intercooler is fors groter dan de originele dus wat dat betreft een upgrade. Theoretisch wel iets meer turbo lag, alhoewel ik moet zeggen dat ik er met de JTD Performance intercooler op mijn multiair niks van heb gemerkt.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2019, 13:49:02 »
je zou ook bij jtd een intercooler kunnen kopen en dan zelf rood spuiten. moet je gewoon lichte lagen spuiten zodat het niet verstopt dan zou het goed moeten komen.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2019, 13:52:06 »
je zou ook bij jtd een intercooler kunnen kopen en dan zelf rood spuiten. moet je gewoon lichte lagen spuiten zodat het niet verstopt dan zou het goed moeten komen.
Volgens mij heeft dat niet zo een goed effect, want als je verf spuit ook al doe je dunne laagjes, voor je de rode kleur goed ziet zit er inmiddels een goeie laag isolatie op.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2019, 14:32:10 »
je zou ook bij jtd een intercooler kunnen kopen en dan zelf rood spuiten. moet je gewoon lichte lagen spuiten zodat het niet verstopt dan zou het goed moeten komen.
Volgens mij heeft dat niet zo een goed effect, want als je verf spuit ook al doe je dunne laagjes, voor je de rode kleur goed ziet zit er inmiddels een goeie laag isolatie op.

dat heb ik inderdaad wel eens voorbij zien komen maar meerdere mensen met verschillende auto's hebben dit al gedaan en zij zagen geen enkel verschil in de waardes. maar ik snap dat je het niet wilt doen.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2019, 14:38:36 »
Grotere intercooler is een waanzinnige mod als je veel autobahn rijdt. Iedere keer dat je het gas intrapt gaat die weer met dezelfde punch naar voren. Je merkt pas hoeveel er door hitte van je tuning wordt afgesnoept als je er een grotere intercooler op plaatst.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2019, 16:09:16 »
H&S verkoop die intercooler ook naast een ander model
https://shop.hs-corse.nl/product-category/alfa-giulietta/intercoolers-alfa-giulietta/

hier kun je ook de opties aangeven voor wel of geen tekst, welke kleur (van de tekst) en de leidingen.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

KeesvL
134

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #10 Gepost op: 18 januari 2019, 17:25:34 »
Ik heb nog wel een intercooler liggen, hij is alleen zwart.
Maar die kan je zelf toch gewoon spuiten.
Onderstuur is: wanneer je ziet dat je de muur raakt, overstuur is: wanneer je hoort dat je de muur raakt!
Gemarkeerd als beste antwoord door Paul Gepost op 19 februari 2019, 21:57:39
*

Paul
1.849

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #11 Gepost op: 18 januari 2019, 19:49:31 »
Bedankt voor jullie tips en aanbiedingen, inmiddels heb ik met JTD Tuning een overeenkomst gesloten voor een mooie volledig rode intercooler upgrade
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2019, 08:31:13 »
Lekker man dat het zo lukt!
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

brinkerik
1.846

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2019, 15:14:03 »
Dik - Dik
Verstandig,   die van Joel heeft  flink wat meer capaciteit,  dus technisch ook nog een dikke +
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

ArjanB
2.018

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Waar een Rode intercooler voor Giullieta te koop?
« Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2019, 15:25:12 »
Gaat Joël hem voor je spuiten?
Ben benieuwd naar je ervaringen, wat ik hoor is wel wat meer turbo lag. Benieuwd of je de lagere inlaat temperatuur kunt merken in dagelijks gebruik
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP