!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Peter404
1

  • Type Alfa: Spider 916
  • *
    - Startende Alfist
Alfa Romeo spider 916 radiator koelventilator
« Gepost op: 19 juli 2023, 05:10:23 »
Beste forumleden,

Sinds kort werkt mijn koelventilator niet meer, zeer vervelend met dit warme weer. Dit wilde ik zo snel mogelijk oplossen, echter zag ik iets aparts in het boekje.

Volgens de handleiding zou er een dubbele koelventilator in moeten zitten aangezien ik ook de airco optie heb. Maar zolang ik met deze alfa rijdt zit er een enkele ventilator in.

Nu twijfel ik dus of een vorige eigenaar bespaard heeft op de koelventilator of dat ik toch een model heb waar dit zo hoort.

Weet iemand of je zowel een enkele als dubbele koelventilator voor je radiator kan aansluiten ongeacht het 916 model?

Mvg

Peter.

*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo spider 916 radiator koelventilator
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2023, 11:51:49 »
Waar het onderscheid zit weet ik niet precies.
Wel is het zo dat een dubbele meer koel vemogen kan realiseren( meer oppervlak).
En dat een dubbele parallel is aangesloten.
(Zijn er wel dubbele connectors te vinden als dat niet zo is(vermoedelijk een TS motor?) Hoort er gewoon een enkele in)

De aan/uit sturing bij de 916 wordt via twee relais op twee vermogens geschakeld(laag/hoog). Bij de airconditioning versie, zit daar ook nog een kastje tussen die een vertraging realiseert op basis van een druk schakelaar in de airco leiding) (die kastjes gaan nog wel eens stuk)

Je moet echt eerst even uitsluiten of je inderdaad de juiste fan hebt. En dan is het praktisch vis y de service handleiding de juiste variant met de juiste schemas erbij te zoeken
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6